
Hlavní nabídka

SpartakyWiki: Vyhledávání

Uživatelé
 Vítejte Anonymous
Zápis:
 Poslední: michal65
 Nový dnes: 1
 Nový včera: 0
 Celkem: 3614
Spartakovců on-line:
 Spartakovců: 0
 Návštěvníků: 23
 Bots: 1
 tým: 0
Členové on-line:On-line není žádný člen!

Vyberte si jazyk

Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Seřízení chodu motoru
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 13, 2011 Příspěvky: 419 |
Zaslal: St Čvn 12, 2024 5:58 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Pořád to nechápu ty Vaše odpovědi, já měl na hřídelkách vůli, na sytič to krásně jelo, bez sytiče taky, ale nedrželo to volnoběh. Píše že tp zdechne když stáhne sytič. Pořád nějak nechápu jak to souvisí s tím jestli auto jede nebo ne. I kdyby maxi vůle a přísavalo to falešný vzduch kolem hřídelky, tak by auto nezdechaloa normálně jelo! Zdechalo by jen an volnoběh.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Pepča22
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023 Příspěvky: 14 |
Zaslal: St Čvn 12, 2024 11:16 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Děkuji za dosavadní rady, včera jsem to zkoušel a motor zase chytl na sytič a v otáčkách běžel. Sytič na půlku začal chcípat. V chodu se dá udržet pouze plynem. Závada bude jistě v karbecu.
Začnu tím, že koupím znovu těsnění (jak se často sundaval), kouknu na trysky a pokusím se znova nastavit.
Nemáte někdo nějaký návod na nastavení karburatoru 32BS?
S popisem trysek a vzdušníků?
|
|
Návrat nahoru |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009 Příspěvky: 555 Bydliště: Plzeň |
Zaslal: St Čvn 12, 2024 11:33 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit.
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Pepča22
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023 Příspěvky: 14 |
Zaslal: Út Čvn 18, 2024 12:09 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
mais : |
1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit. |
Je to 1221 octavia 1962
|
|
Návrat nahoru |
 |
Ladas450
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007 Příspěvky: 293 Bydliště: okolí Litomyšle |
Zaslal: Ne Čvc 07, 2024 6:13 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu.
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Návrat nahoru |
 |
mtucek
nováček


Založen: Říj 30, 2022 Příspěvky: 4 |
Zaslal: Út Čvc 09, 2024 10:56 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Proměřil bych dynamo jestli zkrat přežilo a zkusil bych jinou civku.Civka by neměla být horká.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004 Příspěvky: 8998 Bydliště: Brno |
Zaslal: Út Čvc 09, 2024 4:27 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Ladas450 : |
Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu. |
Horká cívka = cívka kaput.
a) určitě dát novou
b) nenechals náhodou klíček ve skříňce? (nemyslím v šatně, ale zapalovací ) To u mne je vcelku konfekční způsob, jak o cívku přijít - ZLOZVYK Mám s sebou aspoň dvě...
b) koukni, jestli Ti neupadl/nevisí nějakej drát okolo cícky nebo spínačky.
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Návrat nahoru |
 |
Ladas450
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007 Příspěvky: 293 Bydliště: okolí Litomyšle |
Zaslal: Út Čvc 09, 2024 4:49 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Tak závada odstraněna, šel jsem vylučovací metodou, na pragosu jsem objednal civku,kondik,svičky. Začal jsem civkou, pak kondikem a nakonec to asi odpalilo svičky, protože až po svičkach blafla a teď šlape jak za mlada diky i tak za rady
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Návrat nahoru |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 890 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Út Čvc 09, 2024 7:01 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Zkrat v elektroinstalaci nemúže(!!!!) zničit svíčky...
|
|
Návrat nahoru |
 |
Ladas450
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007 Příspěvky: 293 Bydliště: okolí Litomyšle |
Zaslal: Út Čvc 09, 2024 7:22 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Taky tomu nerozumím, ale jak jsem psal, jako první jsem dal novou cívku, motor točil a nechytl, neblafl, ani naznak života. Jako druhý krok jsem vyměnil kondík. Situace byla stále stejná. Šáhl jsem po svíčáku, mrknul jestli je svíčka mokrá (byla) a jako další krok jsem se rozhodl vyměnit svíčky za nové a motor naskočil.
Leda že bych měl špatně nacvaknuté kabely od rozdělovače, ale to jsem předtím taky kontroloval. Tak nevím, jestli nějaká náhoda nebo nějaký múj blud.
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Návrat nahoru |
 |
jag42
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Říj 28, 2010 Příspěvky: 43 |
Zaslal: St Čvc 10, 2024 6:02 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží
|
|
Návrat nahoru |
 |
Ladas450
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007 Příspěvky: 293 Bydliště: okolí Litomyšle |
Zaslal: St Čvc 10, 2024 7:41 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
jag42 : |
Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží  |
Dáva smysl
_________________ je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
|
|
Návrat nahoru |
 |
Pepča22
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023 Příspěvky: 14 |
Zaslal: Pá Čvc 26, 2024 11:54 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím.
|
|
Návrat nahoru |
 |
mtucek
nováček


Založen: Říj 30, 2022 Příspěvky: 4 |
Zaslal: So Čvc 27, 2024 7:02 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Zkusil bych se podívat na:
Nastavení bohatost směsi
Trysky v karburatoru jsou ok?
Prisavani vzduchu mezi sacim potrubím a hlavou
Nastavení předstihu motoru.
|
|
Návrat nahoru |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009 Příspěvky: 555 Bydliště: Plzeň |
Zaslal: So Čvc 27, 2024 6:49 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Pepča22 : |
Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím. |
Co odtrh svíček? Je správně, není tam kilometr?
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Návrat nahoru |
 |
ital
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 15, 2007 Příspěvky: 137 |
Zaslal: Po Srp 05, 2024 9:14 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Octavia Combi má 1221 motor a difuzor 24. Tam chybu v principu nehledej.
To co popisuješ (na sytič OK, při zavídání sytiče chcíp) mi ukazuje na ucpání volnoběžné trysky nebo na špatně seřízený volnoběh.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Pepča22
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023 Příspěvky: 14 |
Zaslal: Pá Zář 13, 2024 12:16 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
A ještě stačí ťuknout do plynu a motor hned letí do otáček. Je to fakt celý divný.
|
|
Návrat nahoru |
 |
Pepča22
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023 Příspěvky: 14 |
Zaslal: Út Lis 12, 2024 8:00 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Tak jsem se zase několikrát hrabal v autě a výsledek žádný. Zkoušen jiný rozdělovač - beze změny
Nové svíčky - beze změny
Jiný karburátor - motor přestal startovat úplně....
Měřeny komprese - cca 11 za studena..
Potom nápad, dát ruku na karbec a začít točit motorem a ejhle, téměř žádný podtlak!!! Je toto normální, nebude tady zakopaný pes?
|
|
Návrat nahoru |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004 Příspěvky: 890 Bydliště: Pardubice |
Zaslal: Út Lis 12, 2024 7:13 pm Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Pokud není přidán plyn, tedy otevřená klapka, tak toho podtlaku se za ni k hrdlu moc nedostane... Něco na tom úplně primitivním motoru je úplně špatně, ale co?? Fantasmagorie - špatně nastavený rozvodový řetěz, totálně sjeta vačka a tím pádem neotevirající se ventily, špatné pořadí zapalování (už se řešilo), cívka - kondenzátor, prasklé sací potrubí, ulomená některá jeho příruba u hlavy či karburátoru. Já se s takovým problémem, který nedokážu rozklíčovat, zabývat půl roku, tak úsilí už namířím směrem k někomu, kdo tomu hoví a prohlédne věc na místě.
|
|
Návrat nahoru |
 |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 13, 2011 Příspěvky: 419 |
Zaslal: Čt Lis 14, 2024 7:02 am Předmět: Re: Seřízení chodu motoru |
|
|
Nemůže být jen opačně nasazený rozdělovač, pokud byl rozebrán? Zkusil bych rozdělovač z jinéh o funkčního motoru.
|
|
Návrat nahoru |
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru Můžete stahovat soubory z tohot fóra
|
|