<-- < -->
Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: michal65
Nový dnes: 1
Nový včera: 0
Celkem: 3614

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 23
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
08/08/2025
SPARTAKYÁDA 2025
 
31/12/2025
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Seřízení chodu motoru
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Seřízení chodu motoru

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 13, 2011
Příspěvky: 419
OdeslatZaslal: St Čvn 12, 2024 5:58 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Pořád to nechápu ty Vaše odpovědi, já měl na hřídelkách vůli, na sytič to krásně jelo, bez sytiče taky, ale nedrželo to volnoběh. Píše že tp zdechne když stáhne sytič. Pořád nějak nechápu jak to souvisí s tím jestli auto jede nebo ne. I kdyby maxi vůle a přísavalo to falešný vzduch kolem hřídelky, tak by auto nezdechaloa normálně jelo! Zdechalo by jen an volnoběh.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Pepča22
V záběhu
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023
Příspěvky: 14
OdeslatZaslal: St Čvn 12, 2024 11:16 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Děkuji za dosavadní rady, včera jsem to zkoušel a motor zase chytl na sytič a v otáčkách běžel. Sytič na půlku začal chcípat. V chodu se dá udržet pouze plynem. Závada bude jistě v karbecu.
Začnu tím, že koupím znovu těsnění (jak se často sundaval), kouknu na trysky a pokusím se znova nastavit.
Nemáte někdo nějaký návod na nastavení karburatoru 32BS?
S popisem trysek a vzdušníků?

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 555
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: St Čvn 12, 2024 11:33 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Pepča22
V záběhu
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023
Příspěvky: 14
OdeslatZaslal: Út Čvn 18, 2024 12:09 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

mais :
1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit.

Je to 1221 octavia 1962

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007
Příspěvky: 293
Bydliště: okolí Litomyšle
OdeslatZaslal: Ne Čvc 07, 2024 6:13 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu.

_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mtucek
nováček
nováček


Založen: Říj 30, 2022
Příspěvky: 4
OdeslatZaslal: Út Čvc 09, 2024 10:56 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Proměřil bych dynamo jestli zkrat přežilo a zkusil bych jinou civku.Civka by neměla být horká.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Led 13, 2004
Příspěvky: 8998
Bydliště: Brno
OdeslatZaslal: Út Čvc 09, 2024 4:27 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Ladas450 :
Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu.
Horká cívka = cívka kaput.
a) určitě dát novou
b) nenechals náhodou klíček ve skříňce? (nemyslím v šatně, ale zapalovací Smíšek ) To u mne je vcelku konfekční způsob, jak o cívku přijít - ZLOZVYK Zmaten Mám s sebou aspoň dvě...
b) koukni, jestli Ti neupadl/nevisí nějakej drát okolo cícky nebo spínačky.

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smíšek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007
Příspěvky: 293
Bydliště: okolí Litomyšle
OdeslatZaslal: Út Čvc 09, 2024 4:49 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Tak závada odstraněna, šel jsem vylučovací metodou, na pragosu jsem objednal civku,kondik,svičky. Začal jsem civkou, pak kondikem a nakonec to asi odpalilo svičky, protože až po svičkach blafla a teď šlape jak za mlada Smíšek diky i tak za rady
_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 890
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Čvc 09, 2024 7:01 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Zkrat v elektroinstalaci nemúže(!!!!) zničit svíčky...
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007
Příspěvky: 293
Bydliště: okolí Litomyšle
OdeslatZaslal: Út Čvc 09, 2024 7:22 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Taky tomu nerozumím, ale jak jsem psal, jako první jsem dal novou cívku, motor točil a nechytl, neblafl, ani naznak života. Jako druhý krok jsem vyměnil kondík. Situace byla stále stejná. Šáhl jsem po svíčáku, mrknul jestli je svíčka mokrá (byla) a jako další krok jsem se rozhodl vyměnit svíčky za nové a motor naskočil.
Leda že bych měl špatně nacvaknuté kabely od rozdělovače, ale to jsem předtím taky kontroloval. Tak nevím, jestli nějaká náhoda nebo nějaký múj blud.

_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
jag42
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Říj 28, 2010
Příspěvky: 43
OdeslatZaslal: St Čvc 10, 2024 6:02 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží Smíšek

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2007
Příspěvky: 293
Bydliště: okolí Litomyšle
OdeslatZaslal: St Čvc 10, 2024 7:41 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

jag42 :
Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží Smíšek

Dáva smysl Klídek

_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Pepča22
V záběhu
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023
Příspěvky: 14
OdeslatZaslal: Pá Čvc 26, 2024 11:54 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mtucek
nováček
nováček


Založen: Říj 30, 2022
Příspěvky: 4
OdeslatZaslal: So Čvc 27, 2024 7:02 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Zkusil bych se podívat na:
Nastavení bohatost směsi
Trysky v karburatoru jsou ok?
Prisavani vzduchu mezi sacim potrubím a hlavou
Nastavení předstihu motoru.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 555
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: So Čvc 27, 2024 6:49 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Pepča22 :
Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím.
Co odtrh svíček? Je správně, není tam kilometr?

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
ital
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 15, 2007
Příspěvky: 137
OdeslatZaslal: Po Srp 05, 2024 9:14 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Octavia Combi má 1221 motor a difuzor 24. Tam chybu v principu nehledej.
To co popisuješ (na sytič OK, při zavídání sytiče chcíp) mi ukazuje na ucpání volnoběžné trysky nebo na špatně seřízený volnoběh.

Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
Pepča22
V záběhu
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023
Příspěvky: 14
OdeslatZaslal: Pá Zář 13, 2024 12:16 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

A ještě stačí ťuknout do plynu a motor hned letí do otáček. Je to fakt celý divný.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Pepča22
V záběhu
V záběhu


Založen: Lis 02, 2023
Příspěvky: 14
OdeslatZaslal: Út Lis 12, 2024 8:00 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Tak jsem se zase několikrát hrabal v autě a výsledek žádný. Zkoušen jiný rozdělovač - beze změny
Nové svíčky - beze změny
Jiný karburátor - motor přestal startovat úplně....

Měřeny komprese - cca 11 za studena..
Potom nápad, dát ruku na karbec a začít točit motorem a ejhle, téměř žádný podtlak!!! Je toto normální, nebude tady zakopaný pes?

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 890
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Lis 12, 2024 7:13 pm    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Pokud není přidán plyn, tedy otevřená klapka, tak toho podtlaku se za ni k hrdlu moc nedostane... Něco na tom úplně primitivním motoru je úplně špatně, ale co?? Fantasmagorie - špatně nastavený rozvodový řetěz, totálně sjeta vačka a tím pádem neotevirající se ventily, špatné pořadí zapalování (už se řešilo), cívka - kondenzátor, prasklé sací potrubí, ulomená některá jeho příruba u hlavy či karburátoru. Já se s takovým problémem, který nedokážu rozklíčovat, zabývat půl roku, tak úsilí už namířím směrem k někomu, kdo tomu hoví a prohlédne věc na místě.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 13, 2011
Příspěvky: 419
OdeslatZaslal: Čt Lis 14, 2024 7:02 am    Předmět: Re: Seřízení chodu motoru

Nemůže být jen opačně nasazený rozdělovač, pokud byl rozebrán? Zkusil bych rozdělovač z jinéh o funkčního motoru.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 9 z 10


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy