
Hlavní nabídka

Kalendář akcí
|
Parkoviště - sčítání › Popis
1958 Škoda SPARTAK 440 Export |
|
Zaparkoval |
 Vojťas |
Fotky: Obrázky vkládejte jen v povolených formátech a menší než 300 kB. |
Prohlíženo celkem: 110
|
Popis |
Tonda – Spartak Export 1958
Přestože Tonda nebyl v opticky špatném stavu, záhy se ukázala řada problémů, které musely být řešeny. Promaštěné brzdy, rozhozená geometrie, ohromné množství mazutu v oleji, prorezlé přední blatníky a prahy či děravá nádrž. Přeměřením motorového prostoru se zjistilo, že vůz byl bourán, nedoléhaly dveře a pravý blatník byl již měněn. Motor běhal slušně, ale po sejmutí hlavy se ukázalo, že spečené pístní kroužky vydřely druhý válec. Čtvrtá ojnice navíc postrádala kus vylití. Přední pero již tvořily jen tři listy a takto by se dalo ještě dlouho pokračovat.
Technická stránka:
GO motoru (nové válce, písty, modernější ojnice z Octavie, srovnaný blok, klika a GO hlavy), seřízené převodové skříně, nová spojka a brzdové obložení. Brzdové a palivové trubky původní. Veškeré uložení mimo těhlic bylo vyměněno. Nádrž zacínována. Vodní pumpa opatřena novým lopatkovým kolem, litinové se rozsypalo při demontáži. Chladící systém zbaven kotelního kamene. Termostat původní mosazný. Hadice ofuků a přívodů vzduchu jsem vyměnil za vysavačové hadice z Gumexu EVA, originální se rozpadly. Výsledný vzhled je velmi podobný originálu.
Elektroinstalace je původní, měněný je přerušovač, který odešel po úspěšném odjezdu z STK. Pro jistotu jsem vyměnil zapalovací kabely. Spínač na mlhovky byl dříve instalován, na předním nárazníku je zachována dobová příprava montáže. Na kabel jsem doplnil konektor pro snadnou montáž a demontáž. Zadní mlhovka nebyla nikdy instalována, proto je ta současná přichytnuta ke třmenu výfuku.
Karoserie:
Kastle byla vyvařena, opatřena novými prahy. Vůz byl po drobné nehodě na pravý přední blatník, a z toho důvodu bylo přistoupeno k výměně obou předních blatníků. Podnárazník je rovněž měněný. Zavařeny musely být také obvyklé trhliny kolem větracích okének ve dveřích. Do karoserie nebyly nikdy vrtány žádné dodatečné otvory, vše zůstalo maximálně původní.
Lakování a čalounění:
Lak odpovídá originálu, barva zvolena dle spektrometrie neosvícených ploch. Míchání odstínu dle receptury AZNP 41 přineslo výsledek více do šeda, původní barva však byla jasnější. Spodek ošetřen nástřikem přípravku Hidrotex.
Ostatní použité odstíny odpovídají originálním barvám.
Původní chromované díly byly znovu nachromovány. Olištování karoserie Al. lištami je nové. Většina gum byla měněna za nové kvůli špatnému stavu.
Interiér ponechán v maximálně původním stavu, včetně originálních tlumících koberců, gumových koberečků, madel, věšáčků atd., nové je pouze madlo táhla otevírání kapoty a rukojeť řadící páky. Na Tondovi je ponecháno vše, co šlo zachránit, replik jsem použil jen minimální množství, aby stroj zůstal co nejoriginálnější a zachoval si svého ducha. (Rozuměj nezaměnitelnou vůni.)
Do galerie přikládám hlavně hezké fotky, tříletý očistec si jistě umí každý domyslet. :-) Za nedocenitelnou pomoc děkuji pánům Slavotínkovi, Kostřicovi, Kresovi a Krečmerovi a za rady pánům Nešporovi, Vodrlindovi a Trčkovi.
Tonda byl již jednou sčítán:
https://www.spartaky.cz/index.php?name=Garage&mode=view_main&id=836 |
|
|
|
Prohlédnout seznam úprav
Dekorace, Lišty, Chromy |
---|
|
Modification |
Rating |
Cost |
Install |
Created |
Updated |
|
 |
Mlhovky |
10 |
|
|
Pro 7, 2022 |
Pro 7, 2022 |
Popis
|
Elektřina |
---|
|
Modification |
Rating |
Cost |
Install |
Created |
Updated |
|
 |
Tesla Orlík |
10 |
|
|
Pro 7, 2022 |
Pro 7, 2022 |
Popis
|
|
|