![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() O SPARTAKU ![]() SPARTAKY.CZ ![]() GALERIE ![]() FÓRUM ![]() KNIHOVNA ![]() SHÁNÍM-NABÍZÍM ![]() STAHUJ ![]() Sčítání ![]() Community ![]() MAPY ![]() ![]() ![]() Welcome Anonymous ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Staff Online: No staff members are online! ![]() ![]()
|
Články › Napsali o Spartaku › Soudobý zahraniční tisk
Holandský komiks o českém Spartaku
Posted by: Rancher on Wednesday February 03, 2010 (07:07:35) Na Internetu se skrývají poklady, které se občas až vymykají chápání. Že však Ondra Kocián narazí na kreslený komiks s autem, které jakoby vypadlo z oka jeho Pepovi, že zde potkáme další česká dobová autíčka ... Kdo si přečte stránky holandského kreslíře a fandy škodovek pochopí. (použijte Google překlad nejlépe do angličtiny) Snad pochopí, proč jsem se pokusil holandský text nepřeložit. ![]() Původně jsem uvažoval o názvu "Liga zrzavých", dle stejnojmenné povídky A.C.Doyla, pak jsem nechal původní název "Sen" Pro šťouraly uvádím, že autor o tomto počinu ví. more ...
Škoda 440 v Polsku II.
Posted by: Rancher on Wednesday October 01, 2008 (19:36:02) Co napsat na k druhému pokračování?
Přečtete číslo vozu na štítku a pak se podívejte sem . Ale až pak!
A zjistíte, že se s tímto Spartakem setkávám podruhé. Tehdy jsem si majitele poznačil do mobilu jako Geda. Na telefonní číslo se mi ale letos už nikdo neozýval. Ve Spartaku by měly dokonce jezdit některé drobnosti, které jsem Gedovi při opakované návštěvě přivezl. Pamatuji si už jen pertinaxová šoupátka do palivové pumpy. Z mé návštěvy znám historii tohoto vozu tak, že Ged kolem něj chodil do práce. Napřed tam nebyl, pak se ocitl na ulici, prý uvolnil místo mladšímu, zapadával listím a jednoho dne ho začali nakládat k odvozu do šrotu. A v krátké době se Gedovi podařilo sehnat majitele a dokonce i vůz vrátit na značky... Dnes je z něj takovýto fešák! more ...
Škoda 440 v Polsku I.
Posted by: Rancher on Sunday September 28, 2008 (19:00:53) Škoda 440 vstoupila do historie jako Spartak. I když toto jméno bylo oficiálním velmi krátce, většina lidí, kterých se dotážeme na předchůdce Octávie odpoví bez přemýšlení – Spartak. Název se zrodil současně s prototypy vozu v polovině padesátých let dvacátého století. Tehdy mladoboleslavská automobilka se souhlasem vlády začala práce na novém lidovém maloobjemovém vozu jehož úkolem měla být motorizace československé společnosti (samozřejmě té privilegované části).
Takto začíná článek z´polského časopisu Automobilista #5/2006 Protože při shlédnutí polského videa o Spartaku se ukázalo, že polština je nám blízká, dále už bude jen ona. Jinými slovy, článek nepřekládáme. Sken článku nám poslal přímo jeho autor, kterému tímto děkujeme. more ...
Veteránské bodování v Německu
Posted by: Rancher on Friday February 24, 2006 (19:07:09) ![]() ![]() Klíč k určení známek
aneb
Dlouhá cesta ke správnému zhodnocení stavu.
Málokteré téma dokáže fandy oldtimeru tak rozrušit jako známkování stavu veteránu. Chceme Vám tedy ukázat, kterak se body plus nebo minus korektně určují. (V Německu, pozn. admin) ...takto zajímavě začínala příloha mailu, který mi poslal brněnský skůtrista H. Čermák, který k tomu píše more ...
Získal jsem zajímavý text na testace prováděné v SRN, máte-li chuť , tak si to přečtěte. Možná, že bychom se mohli poučit.
|
![]() |
![]() |