
Main Menu

Uživatelé
 Welcome Anonymous
Membership:
 Latest: TomOndrc
 New Today: 0
 New Yesterday: 0
 Overall: 3562
People Online:
 Members: 0
 Visitors: 27
 Bots: 1
 Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!

Select Language

Kalendář akcí
|
News › Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
 "Dostali jsme od Honzy Zavřela, majitele Spartaka jménem Zelenáč zajímavý návod na náhradu nedostatkových řídících tyčí. Myšlenka je sice tzv. "známá", ale tady byla dotažená do realizace. Nakonec všichni nevědí všechno... Třeba to někomu pomůže. "Honza nám napsal: "
Do řízení na Spartaka jdou čepy ze škody 1203, jsou trochu větší a nemají maznice. Více ve článku. Do prostřední spojovačky jdou bez jakýchkoliv úprav, mají totiž stejný závit jako ty původní. "
Do postraních řídících tyčí se dají naštěstí taky použít, i přesto, že jsou trochu větší, tak se tam bez problémů vejdou. Jenom je potřeba vyrobit jiné řídící tyče (ty původní mají čepy zalisované, takže nejdou vyměnit). "
Řídící tyče je asi nejlepší vyrobit z řídících tyčí ze škody 1203, je potřeba je jenom zkrátit (mělo by to jít na soustruhu vyrobit na ní stejné zakončení, jenom o něco blíž než původně). Tyče z 1203 sem se pokoušel shánět a zjistil sem, že se jedna prodává skoro za 1000 Kč, takže sem raději prohrabal věci u nás ve sběrných surovinách a nakonec sem je sehnal za 8 Kč. "
Na těch fotkách jsou tyče který jsem sehnal už udělaný a jejich délka, kterou sem naměřil (měřil sem od konce matek, zase ke konci matek) je u postraních 36cm a u prostřední 35,7cm. Nejlepší pro výrobu nových tyčí bude nejspíš si změřit jak dlouhý jsou ty původní a podle toho je potom vyrobit (myslím, že ty délky mi tenkrát nějak nesouhlasily s tím jak dlouhý byly ty původní, nicméně geometrii se jim v servisu seřídit povedlo). " " "
S výrobou zatím zkušenosti nemám, ale brzy se budu muset pokusit nějaký vyrobit, tak potom to ještě doplním (případně to může doplnit i někdo jiný pokud se mu je povede vyrobit dřív než mě). Jinak by tam nemělo na milimetrech záležet protože všechny tři tyče jdou potom regulovat, takže by tam měla být tolerance odhadem tak asi 5 cm (to by mělo jít vyrobit bez problémů J ).
Note: Pokud máte něco, co byste chtěli poradit ostatním, podělte se.
V menu najdete i odkaz na pár zatím publikovaných nápadíčků z naší dílny.
Posted by Rancher Thursday, February 10, 2005 (07:06:27)
[ Administration ]
|
Associated Topics
  |
"Informace: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů" | Login/Create an Account | 12 comments |
|
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content. |
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by mirek on Thursday, February 10, 2005 (09:23:25)
Super návod, jen mám jednu asi blbou otázu. Ty 1203 řídící tyče mají čepy všechny šroubované a proto se tam dají čepy vyměnit za nové?
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Anonymous on Thursday, February 10, 2005 (09:26:29)
No dotaz není blbej. Ono z toho tak jasně nevyplývá, že jsou to všechno spojovačky.
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Busek on Thursday, February 10, 2005 (11:45:22)
Honza mi to taky poslal a myslím, že je to dobrá alternativa za origo, protože ve výprodeji se dají občas na trosku sehnat nový věci za dobrou cenu.
Důležité je, že ty nový klouby jsou samomazný, takže odpadá údržba a určitě to vydrží věky. Nadruhou stranu není to originál.
Pro ty co nemají možnost samovýroby a nebo nevlastní soustruh, jen doplním, že v Pragosu inzerují na prodej už takto upravené spojovačky. Cenu ovšem neznám. Pro cenové srovnání, v Chotusicích prodával Ledr nové čepy na spartaka za 450,-Kč/kus a podotýkám, že jsem je jinak u nikoho jiného neviděl.
Je fajn, že se tyhle nápady dostanou mezi lidi, takže Honzo a Ranchere díky za zveřejnění.
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Anonymous on Thursday, February 10, 2005 (12:59:33)
Podobný systém jezdím a jezdil jsem na skoro všech svých klasických škodách již přes 15 let. Až na to, že jsem použil samostatné orig. OCTAVIA klouby ze střední spojovačky a celou tuto spojovačku, jen mírně /několik mm/ zkrácenou. Je to asi jednodušší, než řezat závit do tyče 1203. Ještě jedna poznámka - 1230 klouby se nevejdou na střední spojovačku OCTAVIA, jsou příliš vysoká víčka a naráží.
Jinak jsem myslel, že toto řešení je všeobecně známé!!!
Zdraví felmel.
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by burak on Thursday, February 10, 2005 (19:17:08)
Jojo. jenze octavia ma trochu jine rizeni, nez spartak. A na druhou stranu, od toho to tu je, aby zde clovek o spartaku nasel vse.
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Rancher on Thursday, February 10, 2005 (19:30:12)
Je známé, je to zmíněno už v titulní části, ale ne VŠEM a ne s fotkami. S možností použití kloubů z 1203jky pro Spartaka taky ne.
Felmele, zajímal by mne rozdíl mezi klouby do spojovačky a spojovačkou Octávky a 440ky. To opravdu. Protože jestli jsou jiné, tak je to pro mne novinka a budu muset prověřit, co to vlastně mám. Podle mne jsou stejné. Jak to teda je?
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by felmel on Monday, February 14, 2005 (14:24:47)
Pokusím se to uvézt na pravou míru:
- zástavbové rozměry kloubů 440 a Octavia jsou shodné
- u řídících /t, j, bočních / tyčí míří u Octavie čepy kloubů souhlasně, u Spartaka téměř proti sobě (ale to snad každý ví)
- klouby střední spojovací tyče mají obvykle v tělese, tam, kde vychází čep s kuželem a závitem otvor kruhový, poměrně malý.Ten nedovoluje dostatečný rozkyv čepu a nelze toto provedení doporučit do bočních tyčí, kde klouby více pracují, zejména u kola
- do hry vstupujr něco, co zde ještě nebylo zmíněno, a sice klouby řídících tyčí Š 1202(1201). Toto řízení není symetrické a má jen dvě boční tyče. Tyto klouby jsou opět rozměrově stejné, ale v tělese /viz výše/ mají oválný otvor, který dovolí větší výkyv. Toto provedení doporučuji zejména na bočníí tyč na konec ke kolu, kde to pracuje nejvíc.
- další odlišnost ve způsobu mazání. Starší provedení Octacvia a 1202 a Spartak mají kuželový čep s drážkou a ovorem k mazání. Podmínkou montáže jsou řídící páky s maznicemi
- novější provedení má otvor se závitem M8x1 pro maznici v tělese kloubu a lze je tedy montovat /z hlediska možnosti mazání/ kdykoliv
- 1203 exixtují minimálně dvě provedení - nesamomazné a samomazné s palstovým pouzdrem
- samomazné provedení se nevejde svými víčky na střední tyč Octavia /nebo spíše na horní konec tyče řídící, musel bych lehnou pod auto, což od stolu nelze - nevím přesně/ a drhne o rám
- samomazné provedení v kombinaci s ráfky šíře 4 " /t. j. Octavia/ nelze použít ke kolu, neboť hlavice drhne o ráfek - silné nátury mohou hlavici zbrousit, je to jen malý kousek.
Zatím mne nic víc nenapadá - omůouvám se za ořeklepy, nemám moc času.
Felmel
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by felmel on Monday, February 14, 2005 (14:24:47)
Pokusím se to uvézt na pravou míru:
- zástavbové rozměry kloubů 440 a Octavia jsou shodné
- u řídících /t, j, bočních / tyčí míří u Octavie čepy kloubů souhlasně, u Spartaka téměř proti sobě (ale to snad každý ví)
- klouby střední spojovací tyče mají obvykle v tělese, tam, kde vychází čep s kuželem a závitem otvor kruhový, poměrně malý.Ten nedovoluje dostatečný rozkyv čepu a nelze toto provedení doporučit do bočních tyčí, kde klouby více pracují, zejména u kola
- do hry vstupujr něco, co zde ještě nebylo zmíněno, a sice klouby řídících tyčí Š 1202(1201). Toto řízení není symetrické a má jen dvě boční tyče. Tyto klouby jsou opět rozměrově stejné, ale v tělese /viz výše/ mají oválný otvor, který dovolí větší výkyv. Toto provedení doporučuji zejména na bočníí tyč na konec ke kolu, kde to pracuje nejvíc.
- další odlišnost ve způsobu mazání. Starší provedení Octacvia a 1202 a Spartak mají kuželový čep s drážkou a ovorem k mazání. Podmínkou montáže jsou řídící páky s maznicemi
- novější provedení má otvor se závitem M8x1 pro maznici v tělese kloubu a lze je tedy montovat /z hlediska možnosti mazání/ kdykoliv
- 1203 exixtují minimálně dvě provedení - nesamomazné a samomazné s palstovým pouzdrem
- samomazné provedení se nevejde svými víčky na střední tyč Octavia /nebo spíše na horní konec tyče řídící, musel bych lehnou pod auto, což od stolu nelze - nevím přesně/ a drhne o rám
- samomazné provedení v kombinaci s ráfky šíře 4 " /t. j. Octavia/ nelze použít ke kolu, neboť hlavice drhne o ráfek - silné nátury mohou hlavici zbrousit, je to jen malý kousek.
Zatím mne nic víc nenapadá - omůouvám se za ořeklepy, nemám moc času.
Felmel
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Zavrilek on Saturday, February 19, 2005 (19:14:39)
Jak sem tu čet to s tou spojovačkou na Oktávku, tak sem si uvědomil, že vlastně já tam mam taky ještě pořád na spojovačce orig čepy, takže nevim jestli nebudou u Spartaka ty čepy z 1203 taky drhnout. Už sem se to pokoušel zkoumat a vypadá to, že by se tam mohly vejít, ale taky by mohly malinko drhnout, takže tohle se bude muset ještě vyzkoušet. Jestli s tim máte někdo zkušenosti tak to sem napište taky by mě to zajímalo. Jen doufám, že sem zatim nikoho moc neoklamal tim, že sem předtím napsal, že tam jdou, vůbec sem si neuvědomil, že tam mam eště ty původní.
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Anonymous on Thursday, February 02, 2006 (22:45:31)
Zdravím Vás,
ano, KRAJNÍ PEVNÉ ŘÍDÍCÍ TYČE Vám mohu nabídnout. Jedná se o novou výrobu s moderními bezúdržbovými kuláky.
Cena za komletní 1 kus = 850,-Kč. Rozlišuji L/P a SPARTAK/OCTAVIA.
Obdobně do STŘEDNÍ SEŘIZ.SPOJOVAČKY nabízím stejné moderní klouby, ale samostatně 230,-/ks. (tyč zůstává). L + P závit
Zdar Václav Vaněček
www.pragos.cz
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by Davy on Monday, September 11, 2006 (15:21:19)
jenom doplnim, jak tu padla zminka o oktavce. Drhne to o objimky kterejma je prichycenej stabilizator napravy. Daj se sbouchat kladivem (prasarna), nebo udelat jine, s treba teflonovym loziskem, coz je dovoli udelat nizsi. Spartak tam ten stabilizator pokud vim nema.
|
Re: Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů
(Score: 1 )
by emartin on Thursday, February 21, 2013 (20:21:36)
Zaslechl jsem něco o tom, že výměnou nových čepů se zmenší rejd řízení, je na tom něco pravdy? Moc se mi to nezdá.
|
|

Related Links
• More about Rady a nápady
Most read story about Rady a nápady:

Article Rating
Average Score: 5Votes: 4 Please take a second and vote for this article:

Options
|