<-- < -->
Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: milan.hnevnice
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3596

People Online:
Members: 0
Visitors: 14
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2024
Silvestr
 
07/08/2025
SPARTAKYÁDA 2020
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › rozdělovač
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
rozdělovač

Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
šípák
V záběhu
V záběhu


Joined: Mar 06, 2008
Posts: 14
Location: Lom, Ústecký kraj
PostPosted: Thu Apr 17, 2008 11:08 am    Post subject: rozdělovač

Prosím o radu. Mám Felicii r.v.1960 ta by měla mít rozdělovač bez podtlaku. Mám jeden ale nevím zda je to ten správný protože štítek je nečitelný a jinak ho neumím identifikovat. Najde se někdo kdo pozná zda pásne na Felicii nebo ne?
Přikládám foto tří rozdělovačů ten uprostřed je nějaký delší???? ten na kraji má označení 443.213-204.38 a ten na druhé je bez podtlaku ale to je vidět a ten bych potřeboval pojmenovat
díky všem
šípák



p4170135.jpg
 Description:
 Filesize:  220.37 KB
 Viewed:  815 Time(s)

p4170135.jpg


p4170131.jpg
 Description:
 Filesize:  247.09 KB
 Viewed:  892 Time(s)

p4170131.jpg


View user's profile
Back to top
VF
Nástěnkář
Nástěnkář


Joined: Feb 05, 2004
Posts: 324
Location: GottHill Apartmá
PostPosted: Thu Apr 17, 2008 11:35 am    Post subject: Re: rozdělovač

Nevyznám se ve feldách...

Jinak to že ty hřídele jsou různě dlouhý je tak první indície, že nebudou záměnné. Čili vyloučil bych prostřední. Vypadá to na 1203... znalci mě opraví...

Ten poslední (bez podtlaku) zase nemá dole dost podstatnou součástku... a hřídel vypadá poněkud unaveně. čili nepoužitelný

Tedy zůstal ten první, a ten má podtlak... Bez štítu není jistoty. Ale na to už jsou tu lepší kapacity..


Last edited by VF on Thu Apr 17, 2008 11:39 am; edited 2 times in total

_________________
VladFiction
------------------------------------
...be kind to your local admin...
View user's profile Visit poster's website ICQ Number Photo Gallery
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1633
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Thu Apr 17, 2008 11:36 am    Post subject: Re: rozdělovač

Tak bez štítku ti ho asi z ruky identifikuje málokdo. Leda by se změříla charakteristika, někde v laboratoři. A nechci tě zkalamat, ale to co máš je hromádka šrotu. Ten bezpodtlaku, kterej bys potřeboval, má roztemovanou hřídel a bude zaručene vylágrovanej. Takže bych na tvém místě sháněl jinej, nejlíp novej. Taky se mušíš podívat na číslo motoru a podle něj se pak vyhledá vhodnej typ.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 869
Location: Pardubice
PostPosted: Thu Apr 17, 2008 4:40 pm    Post subject: Re: rozdělovač

S rozdělovači do mod r. 196o ("bezkřidélková") u Felicie je to poměrně jednoduché - rozdělovač je bez podtlaku a nejdůležitějším rozpoznávacím znakem toho pravého je, že jeho tělo není obrobek (jako u všech ukázek na foto), alébrž plechový výlisek s vytaženým "rantlem" u okraje. Dá se to zjistit i pootočením vačky proti odporu pružin odstředivého regulátoru předstihu při zablokované hřídelce - tyto rozdělovače měly pouze 4 úhlové st. odstředivé regulace, tedy to pootočení je jen velmi malé a narazíme na zarážku. Ty 4 stupně jsou uvedeny i na štítku v okénku označeném písmeny RO. Jinak při troše šikovnosti se dá takto upravit jakýkoliv rozdělovač se shodnými zástavbovými rozměry - pokud netrváme na 100% originalitě. Osobně bych volil jinou cestu - sehnat či upravit hřídel s vačkou a odstřed. regulátorem z modelu 61 a dál (větší rozsah odstředivé regulace) + menší základní předstih + lisované tělo. Prospěje to motoru i spouštěči. Ani tuto úpravu nikdo při sebepodrobnějším zkoumání originality nepozná. Chce to trochu prostudovat příslušné stati o charakteristikách odstředivé regulace v Andrtovi a přemýšlet. Máme-li stroboskop a chuť k experimentování s předpětím pružinek a výřezy v regulátoru, bude výsledek super.
View user's profile
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1633
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Thu Apr 17, 2008 5:02 pm    Post subject: Re: rozdělovač

Tak tyhle lisovaný těla rozdělovače měly i první spartaky. Ale jejich charaktarestika se v knížkách nevyskytuje
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004
Posts: 8998
Location: Brno
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 6:59 am    Post subject: Re: rozdělovač

Naprosto veřejně se přiznávám, že podívat se na rozdělovač a oslovovat ho křestním jménem, tj. že jsem ho poznal Smile , tak to teda neumím. Embarassed
Rozvněž tak kouknout na regulátor, čili regler mi nedělá potíže, dokud nemám vynést soud, zda je to ten do Spartaka.

Felmele, nebo i jiní znalí a psaví. Nechcete se pustit do nějakého pojednání jako návodu pro ostatní?
Klidně Vám nafotím ze syslátů tech cca 10 kousků, co je mi líto vyhodit Rolling Eyes
Totiž nejde jen o ta strášně dlouhá čísla, podle kterých by to snad šlo s Andrtem v ruce... ale přece musí být i nějaké základní znaky a teprve pak...
HILFE!

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smile
View user's profile Send e-mail Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Pavlík
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 15, 2008
Posts: 85
Location: Beroun
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 8:01 pm    Post subject: Re: rozdělovač

Mimochodem ten kratší s pružinkou je z Š100 je, ten prostřední je Octávka nebo 1203 poznat pouze podle čísla a ten třetí je divnej a v........
Plechovejch rouzdělovačů je víc druhů. Podle odstředivé regulace. V katalogu pro tvou sérii vozidla najdeš i to šílený číslo co ti tam fakt patří.
Jinak ty plecháče maj origo jiný kladívka který nejdou sehnat, tak bacha.

View user's profile ICQ Number Photo Gallery
Back to top
varivel
MIMOŇ


Joined: Jun 16, 2007
Posts: 102
PostPosted: Sat Jun 21, 2008 8:54 am    Post subject: Re: rozdělovač

Mám na Š 450 rozdělovač ze Š 120 s podtlakem, ale není z něj žádný vývod. Už to tak bylo, má to nějaký vliv na správný chod motoru, tedy mám si sehnat radši původní bez podtlaku? (jde mi hlavně o funkčnost než o originalitu), díky
_________________
Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
View user's profile Send e-mail
Back to top
oktávák
V záběhu
V záběhu


Joined: Jan 18, 2007
Posts: 11
Location: Hradec Králové
PostPosted: Sat Jun 21, 2008 4:08 pm    Post subject: Re: rozdělovač

V knihách jsem našel že kromě podlakového rozdělovače existoval i odstředivý, ale ten se přestal montovat u spartaků 9. serie. Oba rozdělovače byli téměř stejné, měli dokonce i stejné typové číslo PAL 02-9204.304 akorát ten novější byl právě s podtlakovým regulátorem. To že se starší typ s odstředivou regulací montoval na felicii nevím ale je to divné já mám octavii 59 a v knize náhradních dílů je uveden ten novější a divil bych se kdyby ho nedávali i na felicie. To číslo co jsi tam psal, jsem nikde nenašel ale je podobné rozdělovači PAL 443.213-204.360 který se začal montovat 1.1. 1970 na octavie combi Smile
_________________
Škodovky to jsou přece jen nejlepší auta
View user's profile Photo Gallery
Back to top
pepík1960
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 23, 2008
Posts: 139
PostPosted: Sat Jun 21, 2008 5:04 pm    Post subject: Re: rozdělovač

bez podtlaku byl vždy jen na výkonnějších motorech, tedy: 450, Felicia, TS

mám ověřeno (zprostředkovaně), že pokud byto vozy mají podtlakový, hůř to jede, odspoda netáhne, často nejdou správně seřídit = zdůrazňuji "že jsem slyšel" = netvrdím že je to rpavda

jestli kvůli kompresním poměrům - vyšší oktany nebo dvojkarbecu, to už neznám spojitost

_________________
Škoda Octavia Touring Sport, r.v. 1960
View user's profile
Back to top
oktávák
V záběhu
V záběhu


Joined: Jan 18, 2007
Posts: 11
Location: Hradec Králové
PostPosted: Sat Jun 21, 2008 6:16 pm    Post subject: Re: rozdělovač

asi máš pravdu koukal jsem na fotky a některý felicie ho měli odstřediví a když jsem si důkladně prohlížel schéma el. instalace tak u feldy nebyla na rozdělovači nakreslená membrána zatímco u octavie ano. Laughing
_________________
Škodovky to jsou přece jen nejlepší auta
View user's profile Photo Gallery
Back to top
varivel
MIMOŇ


Joined: Jun 16, 2007
Posts: 102
PostPosted: Sat Jun 21, 2008 7:47 pm    Post subject: Re: rozdělovač

Abych to upřesnil, ten podtlak není kam připojit, protože tam být nemá, ale rozdělovač má regulaci podtlakovou (ten co tam mám), ale původně mám mít regulaci odstředivou, takže mě zajímá, jestli to teď má nějakou regulaci, nebo to jede furt na ten samý předstih. Když už píšu, nemá někdo na prodej rozdělovač (s odstředivkou)? Díky za odpovědi
_________________
Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
View user's profile Send e-mail
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1633
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Sat Jun 21, 2008 9:00 pm    Post subject: Re: rozdělovač

Oktáváku, znovu Tě prosím, nepiš bludy. Je hezké, že se snažíš být užitečný, ale argumentovat kupříkladu nákresem rozdělovače z el. schématu mluví za vše. Žádný podtlakový nebo odstředivý rozdělovač není. Rozděovače jsou buď s podtlakovou a zároveň odstředivou regulací, nebo jen s odstředivou. Odstředivá regulace funguje do určitých otáček a při dále se zvyšujících se otáčkách začne fungovat podtlaková, pokud ji rozdělovač má.

Dále v žádném podniku počínaje Palem a Jikovem konče nemají dvě věci stejné číslo. V dobách socialismu byly velmi přesně a pečlivě věci tříděny. Každé číslo má svůj význam. První spartaky neměly podtlakovou regulaci, ale jejich rozdělovač má číslo 02.9204. Měly je spartaky ne do 9.série, ale do 3.. V praxi se mohl objevit i na voze mladším, ale max. z 5.série, ale to byla velká výjimka. Nový rozdělovač měl označení 02-9204.304 a měl už podtlakovou regulaci, tím vzrostl výkon z 38HP na 40HP.

Felicie a všechny typy s feliciáckým motorem podtlakovou regulaci nemají. Jejich odstředivá regulace je jiná než u běžných rozdělovačů a je sladěna s daným motorem.

Varivele tvůj rozdělovač určině odstředivou regulaci má, ale nemusí být a asi nebude dostatečná. S originál rozdělovačem, případně s upraveným dle rad felmela, dosáhneš lepších parametrů.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
pepík1960
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 23, 2008
Posts: 139
PostPosted: Sun Jun 22, 2008 9:51 am    Post subject: Re: rozdělovač

Přesně pane Ondro

jen bych dodal, že hoodně později vyšel rozdělovač jen s odstředivkou, číslo 443.213-204.24, velikosti ala Š100, vhodný pouze pro Felicii, pač měl rozsah do 15st.

krásně funguje jako náhrada

foto zde



resize of felicia rozdělovač_160.jpg
 Description:
 Filesize:  43.11 KB
 Viewed:  832 Time(s)

resize of felicia rozdělovač_160.jpg


View user's profile
Back to top
varivel
MIMOŇ


Joined: Jun 16, 2007
Posts: 102
PostPosted: Sun Jun 22, 2008 10:17 am    Post subject: Re: rozdělovač

čísla rozdělovačů (od p. Vlaci)


rozdělovače.jpg
 Description:
 Filesize:  150.59 KB
 Viewed:  1711 Time(s)

rozdělovače.jpg


rozdělovače.jpg
 Description:
 Filesize:  150.59 KB
 Viewed:  1281 Time(s)

rozdělovače.jpg


_________________
Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
View user's profile Send e-mail
Back to top
Davídos
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Jan 15, 2008
Posts: 32
Location: Benešov
PostPosted: Sat May 08, 2010 10:25 am    Post subject: Re: rozdělovač

Souhlasím s Pepíkem 1960, že ten rozdělovač č.443.213-204.24 s 15 st. odstředivou regulací ve feldovém motoru funguje super.
Než jsem ho sehnal tak jsem měl ve Felicii danej Octaviový rozděkovač jen jsem nepřipojil podtlak a opravdu ten motor nešel od spoda, po montáži tohoto rozdělovače je to super změna, je to brko.
Myslím si,že rozdělovač s 15 st. odstř. regulací by se v pohodě mohl montovat na 450 a první Felicie a Octavia TS do roku 1961.Protože v roce 1961 se inovace motoru dotkla jen motorů Octavia a Octavia Super na Feliciovém motoru se nic neměnilo kromně toho rozdělovače. (alespoň jsem v žádné knize nebo příručce /Andrt, Cedrich a Štilec, Cedrych-Nachtmann, Tuček/ nic jiného nenašel.
V Andrtovi na obrázcích křivek odstředivé regulace jsou křivky rozdělovačů Š-450 včetně prvních Felicií do v.č.500 001 a rozdělovače s 15 st.odstředivou regulací od 500 otáček úplně stejné. Jen je rozdíl v tom, že u 4 st. do 500 ot./min regulace nedělá nic a u 15 st. se regulace už hýbe od 0 ot./min. nahoru , ale do těch 500 ot udělá 11st. a pak jí zbývají stejné 4 st. jako rozdělovači na Š-450. Jedinné co by mohlo být problém ale malý je, že my by jsme měly mít volnoběh 400-450 ot.min, ale to zas takový problém snad nebude.
Já bych měl mít v autě ten 4 st., ale dal jsem tam 15 st. a jede to, mám půjčený ten 4 st. tak až mu dám fazónu, aby byl i z venku jako nový tak ho zkusím a dám vědět.
U toho zmiňovaného Pepíkem 1960 když je nový je lepší štítek z venku natřít bezbarvým lakem, aby to nedopadlo jako u těch novějších rozdělovačů(co nemají typ, r.o, r.p. vyraženo), že časem na štítku zůstane jen to co je vyražené. Dnes jsem na štítek sáhl, a kus potisku zmizelo, tak jsem si připadal jako bych rozmazal kus písma v Dalimilivě kronice.
Hau. Smile

View user's profile
Back to top
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011
Posts: 259
PostPosted: Mon Sep 10, 2012 7:44 am    Post subject: Re: rozdělovač

Ahoj spartakovci,
můžete mi prosím někdo znalý věci napsat PROČ se u Feliciáckých motorů ( a Octávií TS) používal rozdělovač s pouze odstředivou regulací?
Dík.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
View user's profile
Back to top
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 18, 2010
Posts: 170
Location: Slovensko, okres Brezno
PostPosted: Mon Sep 10, 2012 8:13 am    Post subject: Re: rozdělovač

Nazdar, Felícia by mala tiež mať podtlakový regulátor na rozdeľovači, aspoň ja to tak mám. Ono medzi odstredivou a podtlakovou reguláciou ani nieje veľký rozdiel, len ten že podtlaková regulácia sa začína pociťovať až pri vyšších otáčkach. No odstredivý vlastne automaticky zvyšuje predstih s narastaním otáčok....
_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Very Happy
View user's profile ICQ Number Photo Gallery
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1633
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Mon Sep 10, 2012 8:46 am    Post subject: Re: rozdělovač

Felicia samozřejmě mít podtlakový regulátor nemá. Má mít pouze odstředivý. Když se podíváte na regulační křivky mají feliciácké rozdělovače velmi malý rozsah. Souvisí to se zvyšováním výkonu - změnou časování atd.. K dosažení parametrů těch motorů je nutný krátký rozsah regulace. Použití podtlaku je spíše na škodu. Je to jako ,když dáte dvojkarburátor na běžný motor s nižší kompresí a bez ostré vačky - chlastá, ale nejede. Souvisí to s naladěním motoru. Víc by k tomu řekl kozzel, ale pokud chci, aby to chodilo (a nejsem ladič) v mezích dobře je asi třeba se řídit továrním nastavením. Spravně otryskovaný karburátor(y), správný rozdělovač (nikoli vzhledově, ale regulační rozsah) atd.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
kozzel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 07, 2008
Posts: 1929
PostPosted: Mon Sep 10, 2012 8:50 am    Post subject: Re: rozdělovač

no te neee.. felda vždy bez podtlaku!!
A říkáš to špatně, podtlaková regulace se naopak uplatnuje v nízkých otáčkách a přidává předstih při zavřené škrtící klapce - tedy v nízkém zatížení a na volnoběh. Felda to nepotřebuje protože má celkově volnoběh posazen výše, má i jinou "ostřejší" vačku a větší kompresní poměr a předpokládá se u ní - jako u správného sportovního vozu" že její motor bude používám ve vyšších otáčkách než třeba u octávky. Zkrátka felda s podtlakem a originálním benzínem by mohla na volnoběh a v nízkém zatížení klepat. Dneska je pravda, že je to uplně jedno, prtoože předstihy pro dnešní benzíny jsou uplně jinde a na originálním nastavení rozdělovače ani už nejsou. Musí se nastavit na ucho a doladit zkusmo při jízdě.

View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie All times are GMT + 1 Hour
Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy