Main Menu
Uživatelé
Welcome Anonymous
Membership:
Latest: milan.hnevnice
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3596
People Online:
Members: 0
Visitors: 14
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!
Select Language
Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Felicie › rozdělovač
rozdělovač
Go to page 1, 2, 3, 4 Next |
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
šípák
V záběhu
Joined: Mar 06, 2008 Posts: 14 Location: Lom, Ústecký kraj |
Posted: Thu Apr 17, 2008 11:08 am Post subject: rozdělovač |
|
|
Prosím o radu. Mám Felicii r.v.1960 ta by měla mít rozdělovač bez podtlaku. Mám jeden ale nevím zda je to ten správný protože štítek je nečitelný a jinak ho neumím identifikovat. Najde se někdo kdo pozná zda pásne na Felicii nebo ne?
Přikládám foto tří rozdělovačů ten uprostřed je nějaký delší???? ten na kraji má označení 443.213-204.38 a ten na druhé je bez podtlaku ale to je vidět a ten bych potřeboval pojmenovat
díky všem
šípák
Description: |
|
Filesize: |
220.37 KB |
Viewed: |
815 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
247.09 KB |
Viewed: |
892 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
VF
Nástěnkář
Joined: Feb 05, 2004 Posts: 324 Location: GottHill Apartmá |
Posted: Thu Apr 17, 2008 11:35 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Nevyznám se ve feldách...
Jinak to že ty hřídele jsou různě dlouhý je tak první indície, že nebudou záměnné. Čili vyloučil bych prostřední. Vypadá to na 1203... znalci mě opraví...
Ten poslední (bez podtlaku) zase nemá dole dost podstatnou součástku... a hřídel vypadá poněkud unaveně. čili nepoužitelný
Tedy zůstal ten první, a ten má podtlak... Bez štítu není jistoty. Ale na to už jsou tu lepší kapacity..
Last edited by VF on Thu Apr 17, 2008 11:39 am; edited 2 times in total
_________________ VladFiction
------------------------------------
...be kind to your local admin...
|
|
Back to top |
|
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
Joined: Sep 04, 2006 Posts: 1633 Location: Výchdní Čechy |
Posted: Thu Apr 17, 2008 11:36 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Tak bez štítku ti ho asi z ruky identifikuje málokdo. Leda by se změříla charakteristika, někde v laboratoři. A nechci tě zkalamat, ale to co máš je hromádka šrotu. Ten bezpodtlaku, kterej bys potřeboval, má roztemovanou hřídel a bude zaručene vylágrovanej. Takže bych na tvém místě sháněl jinej, nejlíp novej. Taky se mušíš podívat na číslo motoru a podle něj se pak vyhledá vhodnej typ.
|
|
Back to top |
|
felmel
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 06, 2004 Posts: 869 Location: Pardubice |
Posted: Thu Apr 17, 2008 4:40 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
S rozdělovači do mod r. 196o ("bezkřidélková") u Felicie je to poměrně jednoduché - rozdělovač je bez podtlaku a nejdůležitějším rozpoznávacím znakem toho pravého je, že jeho tělo není obrobek (jako u všech ukázek na foto), alébrž plechový výlisek s vytaženým "rantlem" u okraje. Dá se to zjistit i pootočením vačky proti odporu pružin odstředivého regulátoru předstihu při zablokované hřídelce - tyto rozdělovače měly pouze 4 úhlové st. odstředivé regulace, tedy to pootočení je jen velmi malé a narazíme na zarážku. Ty 4 stupně jsou uvedeny i na štítku v okénku označeném písmeny RO. Jinak při troše šikovnosti se dá takto upravit jakýkoliv rozdělovač se shodnými zástavbovými rozměry - pokud netrváme na 100% originalitě. Osobně bych volil jinou cestu - sehnat či upravit hřídel s vačkou a odstřed. regulátorem z modelu 61 a dál (větší rozsah odstředivé regulace) + menší základní předstih + lisované tělo. Prospěje to motoru i spouštěči. Ani tuto úpravu nikdo při sebepodrobnějším zkoumání originality nepozná. Chce to trochu prostudovat příslušné stati o charakteristikách odstředivé regulace v Andrtovi a přemýšlet. Máme-li stroboskop a chuť k experimentování s předpětím pružinek a výřezy v regulátoru, bude výsledek super.
|
|
Back to top |
|
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
Joined: Sep 04, 2006 Posts: 1633 Location: Výchdní Čechy |
Posted: Thu Apr 17, 2008 5:02 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Tak tyhle lisovaný těla rozdělovače měly i první spartaky. Ale jejich charaktarestika se v knížkách nevyskytuje
|
|
Back to top |
|
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
Joined: Jan 13, 2004 Posts: 8998 Location: Brno |
Posted: Mon Apr 21, 2008 6:59 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Naprosto veřejně se přiznávám, že podívat se na rozdělovač a oslovovat ho křestním jménem, tj. že jsem ho poznal , tak to teda neumím.
Rozvněž tak kouknout na regulátor, čili regler mi nedělá potíže, dokud nemám vynést soud, zda je to ten do Spartaka.
Felmele, nebo i jiní znalí a psaví. Nechcete se pustit do nějakého pojednání jako návodu pro ostatní?
Klidně Vám nafotím ze syslátů tech cca 10 kousků, co je mi líto vyhodit
Totiž nejde jen o ta strášně dlouhá čísla, podle kterých by to snad šlo s Andrtem v ruce... ale přece musí být i nějaké základní znaky a teprve pak...
HILFE!
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz
|
|
Back to top |
|
Pavlík
SPARTAKOVEC
Joined: Feb 15, 2008 Posts: 85 Location: Beroun |
Posted: Wed Apr 23, 2008 8:01 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Mimochodem ten kratší s pružinkou je z Š100 je, ten prostřední je Octávka nebo 1203 poznat pouze podle čísla a ten třetí je divnej a v........
Plechovejch rouzdělovačů je víc druhů. Podle odstředivé regulace. V katalogu pro tvou sérii vozidla najdeš i to šílený číslo co ti tam fakt patří.
Jinak ty plecháče maj origo jiný kladívka který nejdou sehnat, tak bacha.
|
|
Back to top |
|
varivel
MIMOŇ
Joined: Jun 16, 2007 Posts: 102 |
Posted: Sat Jun 21, 2008 8:54 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Mám na Š 450 rozdělovač ze Š 120 s podtlakem, ale není z něj žádný vývod. Už to tak bylo, má to nějaký vliv na správný chod motoru, tedy mám si sehnat radši původní bez podtlaku? (jde mi hlavně o funkčnost než o originalitu), díky
_________________ Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
|
|
Back to top |
|
oktávák
V záběhu
Joined: Jan 18, 2007 Posts: 11 Location: Hradec Králové |
Posted: Sat Jun 21, 2008 4:08 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
V knihách jsem našel že kromě podlakového rozdělovače existoval i odstředivý, ale ten se přestal montovat u spartaků 9. serie. Oba rozdělovače byli téměř stejné, měli dokonce i stejné typové číslo PAL 02-9204.304 akorát ten novější byl právě s podtlakovým regulátorem. To že se starší typ s odstředivou regulací montoval na felicii nevím ale je to divné já mám octavii 59 a v knize náhradních dílů je uveden ten novější a divil bych se kdyby ho nedávali i na felicie. To číslo co jsi tam psal, jsem nikde nenašel ale je podobné rozdělovači PAL 443.213-204.360 který se začal montovat 1.1. 1970 na octavie combi
_________________ Škodovky to jsou přece jen nejlepší auta
|
|
Back to top |
|
pepík1960
SPARTAKOVEC
Joined: May 23, 2008 Posts: 139 |
Posted: Sat Jun 21, 2008 5:04 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
bez podtlaku byl vždy jen na výkonnějších motorech, tedy: 450, Felicia, TS
mám ověřeno (zprostředkovaně), že pokud byto vozy mají podtlakový, hůř to jede, odspoda netáhne, často nejdou správně seřídit = zdůrazňuji "že jsem slyšel" = netvrdím že je to rpavda
jestli kvůli kompresním poměrům - vyšší oktany nebo dvojkarbecu, to už neznám spojitost
_________________ Škoda Octavia Touring Sport, r.v. 1960
|
|
Back to top |
|
oktávák
V záběhu
Joined: Jan 18, 2007 Posts: 11 Location: Hradec Králové |
Posted: Sat Jun 21, 2008 6:16 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
asi máš pravdu koukal jsem na fotky a některý felicie ho měli odstřediví a když jsem si důkladně prohlížel schéma el. instalace tak u feldy nebyla na rozdělovači nakreslená membrána zatímco u octavie ano.
_________________ Škodovky to jsou přece jen nejlepší auta
|
|
Back to top |
|
varivel
MIMOŇ
Joined: Jun 16, 2007 Posts: 102 |
Posted: Sat Jun 21, 2008 7:47 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Abych to upřesnil, ten podtlak není kam připojit, protože tam být nemá, ale rozdělovač má regulaci podtlakovou (ten co tam mám), ale původně mám mít regulaci odstředivou, takže mě zajímá, jestli to teď má nějakou regulaci, nebo to jede furt na ten samý předstih. Když už píšu, nemá někdo na prodej rozdělovač (s odstředivkou)? Díky za odpovědi
_________________ Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
|
|
Back to top |
|
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
Joined: Sep 04, 2006 Posts: 1633 Location: Výchdní Čechy |
Posted: Sat Jun 21, 2008 9:00 pm Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Oktáváku, znovu Tě prosím, nepiš bludy. Je hezké, že se snažíš být užitečný, ale argumentovat kupříkladu nákresem rozdělovače z el. schématu mluví za vše. Žádný podtlakový nebo odstředivý rozdělovač není. Rozděovače jsou buď s podtlakovou a zároveň odstředivou regulací, nebo jen s odstředivou. Odstředivá regulace funguje do určitých otáček a při dále se zvyšujících se otáčkách začne fungovat podtlaková, pokud ji rozdělovač má.
Dále v žádném podniku počínaje Palem a Jikovem konče nemají dvě věci stejné číslo. V dobách socialismu byly velmi přesně a pečlivě věci tříděny. Každé číslo má svůj význam. První spartaky neměly podtlakovou regulaci, ale jejich rozdělovač má číslo 02.9204. Měly je spartaky ne do 9.série, ale do 3.. V praxi se mohl objevit i na voze mladším, ale max. z 5.série, ale to byla velká výjimka. Nový rozdělovač měl označení 02-9204.304 a měl už podtlakovou regulaci, tím vzrostl výkon z 38HP na 40HP.
Felicie a všechny typy s feliciáckým motorem podtlakovou regulaci nemají. Jejich odstředivá regulace je jiná než u běžných rozdělovačů a je sladěna s daným motorem.
Varivele tvůj rozdělovač určině odstředivou regulaci má, ale nemusí být a asi nebude dostatečná. S originál rozdělovačem, případně s upraveným dle rad felmela, dosáhneš lepších parametrů.
|
|
Back to top |
|
pepík1960
SPARTAKOVEC
Joined: May 23, 2008 Posts: 139 |
Posted: Sun Jun 22, 2008 9:51 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Přesně pane Ondro
jen bych dodal, že hoodně později vyšel rozdělovač jen s odstředivkou, číslo 443.213-204.24, velikosti ala Š100, vhodný pouze pro Felicii, pač měl rozsah do 15st.
krásně funguje jako náhrada
foto zde
Description: |
|
Filesize: |
43.11 KB |
Viewed: |
832 Time(s) |
|
|
|
Back to top |
|
varivel
MIMOŇ
Joined: Jun 16, 2007 Posts: 102 |
Posted: Sun Jun 22, 2008 10:17 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
čísla rozdělovačů (od p. Vlaci)
Description: |
|
Filesize: |
150.59 KB |
Viewed: |
1711 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
150.59 KB |
Viewed: |
1281 Time(s) |
|
_________________ Je těžké být debilem, neboť konkurence je příliš vysoká
|
|
Back to top |
|
Davídos
SPARTAKOVEC aspirant
Joined: Jan 15, 2008 Posts: 32 Location: Benešov |
Posted: Sat May 08, 2010 10:25 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Souhlasím s Pepíkem 1960, že ten rozdělovač č.443.213-204.24 s 15 st. odstředivou regulací ve feldovém motoru funguje super.
Než jsem ho sehnal tak jsem měl ve Felicii danej Octaviový rozděkovač jen jsem nepřipojil podtlak a opravdu ten motor nešel od spoda, po montáži tohoto rozdělovače je to super změna, je to brko.
Myslím si,že rozdělovač s 15 st. odstř. regulací by se v pohodě mohl montovat na 450 a první Felicie a Octavia TS do roku 1961.Protože v roce 1961 se inovace motoru dotkla jen motorů Octavia a Octavia Super na Feliciovém motoru se nic neměnilo kromně toho rozdělovače. (alespoň jsem v žádné knize nebo příručce /Andrt, Cedrich a Štilec, Cedrych-Nachtmann, Tuček/ nic jiného nenašel.
V Andrtovi na obrázcích křivek odstředivé regulace jsou křivky rozdělovačů Š-450 včetně prvních Felicií do v.č.500 001 a rozdělovače s 15 st.odstředivou regulací od 500 otáček úplně stejné. Jen je rozdíl v tom, že u 4 st. do 500 ot./min regulace nedělá nic a u 15 st. se regulace už hýbe od 0 ot./min. nahoru , ale do těch 500 ot udělá 11st. a pak jí zbývají stejné 4 st. jako rozdělovači na Š-450. Jedinné co by mohlo být problém ale malý je, že my by jsme měly mít volnoběh 400-450 ot.min, ale to zas takový problém snad nebude.
Já bych měl mít v autě ten 4 st., ale dal jsem tam 15 st. a jede to, mám půjčený ten 4 st. tak až mu dám fazónu, aby byl i z venku jako nový tak ho zkusím a dám vědět.
U toho zmiňovaného Pepíkem 1960 když je nový je lepší štítek z venku natřít bezbarvým lakem, aby to nedopadlo jako u těch novějších rozdělovačů(co nemají typ, r.o, r.p. vyraženo), že časem na štítku zůstane jen to co je vyražené. Dnes jsem na štítek sáhl, a kus potisku zmizelo, tak jsem si připadal jako bych rozmazal kus písma v Dalimilivě kronice.
Hau.
|
|
Back to top |
|
Jan75
SPARTAKOVEC
Joined: Jan 29, 2011 Posts: 259 |
Posted: Mon Sep 10, 2012 7:44 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Ahoj spartakovci,
můžete mi prosím někdo znalý věci napsat PROČ se u Feliciáckých motorů ( a Octávií TS) používal rozdělovač s pouze odstředivou regulací?
Dík.
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
|
Maverick
SPARTAKOVEC
Joined: Aug 18, 2010 Posts: 170 Location: Slovensko, okres Brezno |
Posted: Mon Sep 10, 2012 8:13 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Nazdar, Felícia by mala tiež mať podtlakový regulátor na rozdeľovači, aspoň ja to tak mám. Ono medzi odstredivou a podtlakovou reguláciou ani nieje veľký rozdiel, len ten že podtlaková regulácia sa začína pociťovať až pri vyšších otáčkach. No odstredivý vlastne automaticky zvyšuje predstih s narastaním otáčok....
_________________ Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena.
|
|
Back to top |
|
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
Joined: Sep 04, 2006 Posts: 1633 Location: Výchdní Čechy |
Posted: Mon Sep 10, 2012 8:46 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
Felicia samozřejmě mít podtlakový regulátor nemá. Má mít pouze odstředivý. Když se podíváte na regulační křivky mají feliciácké rozdělovače velmi malý rozsah. Souvisí to se zvyšováním výkonu - změnou časování atd.. K dosažení parametrů těch motorů je nutný krátký rozsah regulace. Použití podtlaku je spíše na škodu. Je to jako ,když dáte dvojkarburátor na běžný motor s nižší kompresí a bez ostré vačky - chlastá, ale nejede. Souvisí to s naladěním motoru. Víc by k tomu řekl kozzel, ale pokud chci, aby to chodilo (a nejsem ladič) v mezích dobře je asi třeba se řídit továrním nastavením. Spravně otryskovaný karburátor(y), správný rozdělovač (nikoli vzhledově, ale regulační rozsah) atd.
|
|
Back to top |
|
kozzel
SPARTAKOVEC
Joined: Jan 07, 2008 Posts: 1929 |
Posted: Mon Sep 10, 2012 8:50 am Post subject: Re: rozdělovač |
|
|
no te neee.. felda vždy bez podtlaku!!
A říkáš to špatně, podtlaková regulace se naopak uplatnuje v nízkých otáčkách a přidává předstih při zavřené škrtící klapce - tedy v nízkém zatížení a na volnoběh. Felda to nepotřebuje protože má celkově volnoběh posazen výše, má i jinou "ostřejší" vačku a větší kompresní poměr a předpokládá se u ní - jako u správného sportovního vozu" že její motor bude používám ve vyšších otáčkách než třeba u octávky. Zkrátka felda s podtlakem a originálním benzínem by mohla na volnoběh a v nízkém zatížení klepat. Dneska je pravda, že je to uplně jedno, prtoože předstihy pro dnešní benzíny jsou uplně jinde a na originálním nastavení rozdělovače ani už nejsou. Musí se nastavit na ucho a doladit zkusmo při jízdě.
|
|
Back to top |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|