<-- < -->
Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: TomOndrc
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3562

People Online:
Members: 0
Visitors: 30
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2023
Silvestr
 
03/08/2024
SPARTAKYÁDA 2010
 
07/08/2024
SPARTAKYÁDA 2020
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Seřízení karburátorů

Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
randy
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 03, 2006
Posts: 199
Location: Valašské Meziříčí
PostPosted: Mon Jan 30, 2017 7:40 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Maverick wrote:
Chlapi aj na slovenskom bazoši sa objavilo prerobené výfukové potrubie ktoré predáva ako feliciácke za smiešnu cenu, len pre istotu nedal fotky kde je vidieť držiaky sacieho potrubia Very Happy Je vidieť že sa stou dierou viac popasoval.

https://auto.bazos.sk/inzerat/69156454/Sacie-a-vyfukove-potrubie.php

Tenhle má možná i origoš sání Wink

View user's profile Send e-mail
Back to top
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 18, 2010
Posts: 170
Location: Slovensko, okres Brezno
PostPosted: Mon Jan 30, 2017 7:50 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

To hej, sanie bude origo Smile Ale aj tak tá cena je z cesty
_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Very Happy
View user's profile ICQ Number Photo Gallery
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 396
PostPosted: Tue Jan 31, 2017 7:19 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

jj sání vypadá originál, ty se dají sehnat, ale výfukový jsou většinou popraskaný ale toto výfukový je asi předělaný z Octaváckýho.
View user's profile
Back to top
Tom112
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jul 14, 2015
Posts: 167
Location: Sušice
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 8:48 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Prosím poraďte mi jak u JIKOVA 32 SOBb seřídit hladinu v plovákové komoře.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004
Posts: 8993
Location: Brno
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 9:01 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Tam není žádná záhada. Jen je to u rozhašenýho kousku trošku časově náročnější.
Než to popisovat, je to tadyk
www.spartaky.cz/copper...ize=1.html

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smile
View user's profile Send e-mail Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Tom112
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jul 14, 2015
Posts: 167
Location: Sušice
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 10:59 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Děkuji moc, tak teď ještě musím někde sehnat hladinoměr. Dá se někde koupit? nebo se to dá změřit ještě nějak jinak?

Díky Wink

View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 853
Location: Pardubice
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 12:59 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Sehnat další průtokový šroub, co je v něm zašroubovaná hlavní tryska. Trysku vyndat. Šroub osově provrtat durch. Do otvoru ze strany šestihranné hlavy 14 mm zaletovat kolínko 90° z vhodné trubičky. Trubičku nastavit průhlednou hadičkou. Vyladit počet těsnících podložek pod šroubem tak, aby při jeho dotažení mířilo to kolínko s hadičkou výstupem svisle. Našroubovat, dotáhnout, dočerpat benzín a pozorovat / měřit hladinu v té hadičce. Ev. sejmout víko karburátoru a přihýbáním páčky plováku hladinu doladit.
View user's profile
Back to top
Tom112
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jul 14, 2015
Posts: 167
Location: Sušice
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 1:33 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Jo to není o moc jednoduší, ale asi to jinak nejde. Něco ukutím no Smile Díky za rady.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 853
Location: Pardubice
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 3:45 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Mně teda přijde, že jo ;-). Než shánět někde 10 mm plexisklo a vyrábět na soustruhu nový delší průtočák vč. atypického závitu....
Ty potřebné věci se přece válí každému v garáži.-)).

View user's profile
Back to top
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 11, 2016
Posts: 190
Location: Praha 4
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 5:02 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

pozor na to, že vlivem povrchového napětí bude hladina v trubičce poněkud výše, než v plovákové komoře. Doporučuji udělat při otevřené plovákové komoře kalibraci
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 542
Location: Plzeň
PostPosted: Wed Feb 14, 2018 5:27 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

felmel wrote:
Sehnat další průtokový šroub, co je v něm zašroubovaná hlavní tryska. Trysku vyndat. Šroub osově provrtat durch. Do otvoru ze strany šestihranné hlavy 14 mm zaletovat kolínko 90° z vhodné trubičky. Trubičku nastavit průhlednou hadičkou. Vyladit počet těsnících podložek pod šroubem tak, aby při jeho dotažení mířilo to kolínko s hadičkou výstupem svisle. Našroubovat, dotáhnout, dočerpat benzín a pozorovat / měřit hladinu v té hadičce. Ev. sejmout víko karburátoru a přihýbáním páčky plováku hladinu doladit.

Ty jo a není to jednodušší hodit do cadu a 3D vytisknout z průhledného materiálu - jako sklo to nebude, ale hladina tam vidět bude, trošku soutěž bude udělat to palivotěsné, ale to taky není neřešitelné

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Krenik
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 18, 2009
Posts: 52
Location: Praha, Radotín
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 10:12 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Pánové,
pokusím se oživit původní téma tohoto vlákna. Vyřešili jste ten přechod z volnoběhu do vyšších otáček? Mě trápí asi něco podobného. Vlastně na neutrál nemám při přechodu z volnoběhu do vyšších otáček problém, ale když tam mám rychlost (jedno zda jedničku či dvojku), tak ten motor jakoby neměl sílu, nechce se dostat do otáček. Musím to řešit tak, že sešlápnu spojku, přidám plyn, dostanu motor do vysokých otáček a pomalu pouštím spojku. Tím se auto rozjede a dál už poměrně slušně jede. Ve vysokých otáčkách není žádný problém, ale při nízkých se mu nechce. Problém nejsou jen rozjezdy, ale i popojíždění v koloně. Někdy je ta jízda už tak pomalá (otáčky nízké), že při snaze zrychlit to nejde jinak, než na chvíli sešlápnout spojku, přidat plyn a pustit spojku. Prostě nejdříve dostat motor do otáček. Ještě je zajímavé, že ten motor má při těch nízkých otáčkách i takový jiný zvuk, trochu to připomíná projev se sytičem.. Furt nevím, jestli je to vůbec problém karburátorů, jestli to není třeba rozdělovačem či něčím úplně jiným.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 542
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 10:36 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Krenik: co jsi s tím dělal a jak to máš nastavené teď, co je v jaké kondici? Než začnou padat nápady co s tím, napřed prosím sumarizuj, jak co vypadá.
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Krenik
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 18, 2009
Posts: 52
Location: Praha, Radotín
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 11:28 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Zlobí mě to už nějaký čas, cca 2 roky, v podstatě od generálky motoru (dělal Kozzel). Akorát si už nevzpomínám, jestli to bylo špatné hned nebo postupně. Ten motor se po generálce choval trochu jinak než před ní, tak jsem tomu asi nevěnoval tolik pozornosti, resp. možná doufal, že se to spraví samo v průběhu záběhu. Každopádně motor prodělal kompletní GO, takže to teď může být cokoliv:-(

Karburátory jsou tam BS, taky byly předmětem renovace, fungují v zásadě v pohodě. Problém je jen při přechodech z nízkých otáček do vyšších na jedničku a dvojku. Zatím se mi to nepodařilo spravit nastavením bohatosti směsi či otáček, resp. když dám opravdu velké otáčky na volnoběh, tak to samozřejmě pomůže, ale to není asi to správné řešení..

Nevím, jestli to není špatně nastaveným předstihem, ale to by asi Kozzel vychytal (sám ho neumím změřit). Nebo nefunguje odstředivá regulace předstihu? Ale to zas nevím, jestli by se projevovalo u nízkých otáček.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 11, 2016
Posts: 190
Location: Praha 4
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 11:36 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

zkus větší hlavní trysku. Já tam mám 140 a přechody jsou dokonalé. Emise ovšem nevyhoví. Spotřeba je v pohodě, 7,5 l/100km, motor 1221.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 542
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 12:24 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Přetryskovat lze, ale nemyslím, že už na to nazrál čas.
Předpokládám, že nemáš problémy se základními věcmi jako je rozdílnost difuzorů karburátorů, rozdílným otryskováním atd.
První otázky k řešení:
nepovolují se samovolně šrouby nastavení vzduchu (projevu je se tak, nastavíš, chvíli jedeš, je to ok a následně můžeš znova štelovat)?
nemáš někde prasklé sání - nepřisává to falešný vzduch?
Pokud obě ne, potom:
Začal bych tím, že bych vyšetřil vliv jednotlivých karburátorů na běh motoru (optimálně by to mělo být identické) - nastartovat a a úmyslně škrtit jeden a následně druhý karburátor - chová se motor identicky? - tohle dělám šroubem vzduchu - pokud bude výrazný rozdíl v chování a není jinak poškozeno sání - nemůžeš mít zcela identicky nastavené karburátory - budeš tuhle potvorárnu muset korigovat nastavením - bohužel je to i trochu způsobeno tím, jak se na motoru sešly vůle a nejde to už tak jednoduše dělat per ucho - je to na sadu manometrů (kteoru i tak doporučuji pro důkladnou synchronizaci)

pokud tohle vše je ok, potom bych se zaměřil na synchronizaci karburátorů v běhu - otvírají se oba identicky synchronně - není problém v tuhosti ovládání jednotlivých karburátorů (viděl jsem situaci, kdy bylo řešení tak měkké, že jeden už takřka stříkal pumpičkou a druhý netušil, co se děje a chtěl být vesele na volnoběhu).

Až tohle vše vyprecizované a nebude vidět zlepšení, potom přichází na řadu přetryskovávání, za předpokladu, že předstih a rozdělovač jsou ok. Nicméně prioritně bych tohle hledal v kaburaci

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Krenik
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 18, 2009
Posts: 52
Location: Praha, Radotín
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 3:23 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Díky za podněty. Vyzkouším a ozvu se.

Každopádně to samovolné rozštelování se jsem opravdu letos pozoroval. Vždycky jsem to podle ucha nastavil, jel do práce a třeba při zpáteční cestě jsem měl pocit, že mám strašně vysoké otáčky. Dělo se to opakovaně. Teď bych řekl, že to docela drží, ale možná to jenom tolik nepozoruju, protože se to neprojevuje tak moc extrémně.

Sání ještě prohlédnu, ale měl jsem pocit, že vypadá neporušeně. To spíše výfukové svody vypadají podezřele.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 11, 2016
Posts: 190
Location: Praha 4
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 4:51 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

zkontroluj, jestli ti to někde nesaje falešný vzduch, může se to měnit s teplotou vlivem roztažnosti . Z vlastní zkušenosti vím, že falešný vzduch může proudit okolo hřídelky, na které je škrticí klapka. Stane se to v případě, kdy je karbec starý a díra, ve které běhá hřídelka, je vymletá. ˇPokud by to tak bylo, je řešením díru vyvložkovat. Já jsem to vyřešil výměnou za nový BS karbec ze syslátů.
View user's profile
Back to top
Krenik
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 18, 2009
Posts: 52
Location: Praha, Radotín
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 5:25 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Ještě bych dodal, že se syticem to funguje dobře. A další věc, ten motor funguje skvěle na půl plynu a víc, ale na čtvrt plynu a méně mu to moc nejde. Zkrátka takové to léhtání plynu mu nejde, bud prostě dává poradny výkon nebo žádný. Bez ohledu na to, jakou tam mám rychlost. Všechno to tak do sebe zapadá, že mu chybí dostatečně bohatá směs při malých otáčkách...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 11, 2016
Posts: 190
Location: Praha 4
PostPosted: Mon Nov 05, 2018 5:32 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

to znamená, že hlavní systém dává chudou směs, na plný plyn je v činnosti obohacovač, proto to na plný plyn funguje. U opotřebovaných karburátorů je obvyklé, že při přechodu z brzdění motorem do jemné akcelerace se motor několikrát zakoktá, než se chytne. Je to ono?
View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy