<-- < -->
Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: TomOndrc
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3562

People Online:
Members: 0
Visitors: 34
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2023
Silvestr
 
03/08/2024
SPARTAKYÁDA 2010
 
07/08/2024
SPARTAKYÁDA 2020
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Seřízení karburátorů

Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 747
PostPosted: Tue Jul 21, 2020 9:20 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Jen pro upřesnění: Tím slovem "slátanina" byla myšlena "slitina", nikoliv nějaké auto Smile
View user's profile
Back to top
Perryovič
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 26, 2015
Posts: 49
Location: Praha 12
PostPosted: Fri Jul 24, 2020 11:06 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

A originál Felicie do NDR má nějaký jasný markant, podle čeho se dá s určitostí poznat? Třeba štítek psaný dederónsky? Wink A tohle provedení má v motorovém prostoru také onen skosený roh kvůli druhému karburátoru, když se nemontuje?
View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 485
PostPosted: Fri Jul 24, 2020 8:40 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Roh má zkosený stejně, jako pro dva karby. Vzhledem k tomu, že všech 5 barev v TP sedí se stavem kastlu, tak kastle je origo, i štítek. Štítek je v češtině, ale má přeražené údaje o výkonu motoru, což souhlasí s NDR TP. Jediné, co nevím je, jestli ten motor má mít standardní plechovou vanu, což bych bral jako logické, nebo AL. Snad to zjistím v archivu. Auta pro NDR lze vystopovat v archivu Škoda, což jsem si následně ověřil (já auto kupoval v Berlíně). Honza
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 542
Location: Plzeň
PostPosted: Fri Jul 24, 2020 8:58 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Berlingo:
Jaké jsou hlava a písty? - pokud to bude Felda, čekal bych hliníkovou vanu

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 485
PostPosted: Mon Jul 27, 2020 10:36 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

V modelu určeném pro NDR je motor škoda 1202. Předpokládám, že je stejný, jako Octavia Combi, nebo Super?, tady rovné písty, obyč. vačka a plechová vana. Jen s tou vanou si nejsem jistý a musím zjistit. Honza
View user's profile
Back to top
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 11, 2016
Posts: 190
Location: Praha 4
PostPosted: Mon Jul 27, 2020 11:15 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

motor 1202 se od Octavia Combi resp. Super liší pouze opačně vyhnutými upevňovacími patkami vpředu na prsou motoru.
View user's profile
Back to top
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010
Posts: 747
PostPosted: Mon Jul 27, 2020 1:00 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Jenom doplním, že "standardní" motor o objemu 1221ccm, bez ohledu na primární aplikaci (Octavia Super, Combi, 1202 apod.) má písty s prohlubní, nikoliv rovné. Felicia Super / Octavia TS1200 má písty s deflektorem.
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 853
Location: Pardubice
PostPosted: Thu Aug 04, 2022 9:35 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Pánové, myslíte si, že by mohl být zájem o repase karburátorů řady SOP?
Když myslím repase, tak skutečná repase do stavu nového karburátoru, co původní odlitky dají.
Obrobení otvoru pro hřídelku škrtící klapky, nová abnormální hřídelka z nerezu, usazení klapky, srovnání všech dosedacích ploch, ultrazvukové vyčistění všech odlitků i dalších vnitřních i vnějších součástí, ev. oprava závitů v tělese pro dva přední šrouby víka (zadní se opravit nedá/neumím), nové membrány i všechna nefunkční těsnění, případně nové tlačné táhlo k akcelerační pumpičce (to je dost pakárna vrtat otvory pro závlačky...), povrchovka všech ocelových vnějších dílů, seřízení injektoru a hladiny.
Už jich mám takových v provozu několik a podle dosavadních zkušeností z provozu se chování velmi přibližuje/odpovídá nové funglovce. Nikde nic neteče ani neprolíná (viz foto po cca 2000 km provozu na feldě), reakce na seřízení velmi citlivá. Zkrátka se chová, jak by karburátor měl.
Nelze napravit stržené závity v otvorech pro trysky a přívodní trubku ve víku, extrémní deformace přírub a víka, korozí vyžraný materiál.
Je to sice piplačka, ale možná by ten výsledek někdo přivítal a ocenil.



karburátor1.jpg
 Description:
 Filesize:  45.85 KB
 Viewed:  173 Time(s)

karburátor1.jpg


View user's profile
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1238
Location: Plzeň
PostPosted: Thu Aug 04, 2022 3:45 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Za mě určite.
View user's profile
Back to top
jag42
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Oct 28, 2010
Posts: 41
PostPosted: Thu Aug 04, 2022 9:48 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

To mě zajímá, chybí mě jen i velmi hrubý nástřel ceny. Díky.
View user's profile
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 396
PostPosted: Fri Aug 05, 2022 5:22 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Maslím že už t dělá Pepa Valenta z Kelčic, aspoň mě to dělal cca před 5 lety. Cenu už si nepamatuju. Ale taky by mě to zajímalo, mám doma několik starých karburátorů tak bych si dva do zásoby nechal udělat.
View user's profile
Back to top
HonzaK
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 16, 2016
Posts: 115
Location: Roudnice n. L.
PostPosted: Fri Aug 05, 2022 6:49 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

felmel: Ano, urcite je to potencialne zajimave :-).
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 853
Location: Pardubice
PostPosted: Sun Aug 07, 2022 6:40 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Cenu bych viděl tak okolo 3000,- Kč/kus. Při dodání starého karburátoru s použitelným tělesem a víkem s tím, že i ostatní mosazné části (trysky, vzdušníky, jehlový ventil...) a seřizovací šroubky, ovládací vidlice budou rovněž použitelné nebo je nebude potřeba doplnit. To doplňování chybějícího je trochu problém, a to nejen finanční (např. nový jehlový ventil stojí řádově 600,-, držáky trysek stokoruny atd.). Sice nějaké zásoby za uplynulá desetiletí mám, ale něco k sehnání není vůbec a vyrobit neumím. Napři sytiče - v lepším případě ulomené dorazy, v horším celá packa pro uchycení bowdenu. Ovládací vidlice (zohýbané, vydřené otvory), poztrácené či zničené dorazové šroubky, kuželový šroub volnoběhu, plováky...
U SOPa to platí 100%, na ten se mi doma neválí v podstatě vůbec nic použitelného.
Jo - v tom hrubém popisu opravy jsem ještě nezmínil vypouzdření (hlavně ze zinkové slitiny vyrobeného u SOPa a SOPb) ovládacího excentru táhla akcelerační pumpičky v místě závitu M4, který se časem často vymele do šišky a spolu s ním i konec toho táhla. A hladinu nastavuju s pomocí originálního palivového čerpadla, tedy se stejným tlakem paliva, jako v autě.
Samostatnou kapitolou je výroba hřídelek, kterou musím zadávat, a to dlouho dopředu, spolu s vhodným působením (peníze samozřejmě + motivační present) na dotyčného pracovníka ;-). I tak je to běh na delší trať.
Tedy proto zjišťuji ev. zájem, zda tedy pár hřídelek nechat nechat pro tento účel vyrobit. Do poličky je vyrábět nechci, já už je ve svém věku neujezdím...
Pokud by se sešlo tak cca 10 zájemců, tak na podzim/v zimě by se na to dalo vrhnout.

View user's profile
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 485
PostPosted: Mon Aug 08, 2022 11:43 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

S kolegou máme za sebou několik párů karburátorů SOPc a jeden b.. On je ten, který to nastudoval do všech detailů a následně i zrealizoval, já zajišťoval logistiku s tím spojenou (díly, služby, zdroj karburátorů).
Máme aktuálně nasazené 2 sady - obě na mých autech a chodí to perfektně. Ano, možná to někdy nepatrně v některých režimech jízdy "zaškube", ale to i v moderních autech, tak neřeším a jsem velice spokojený. Udělalo se tam ale zgruntu vše výše popsané (všetně osiček), vše, co mohlo být špatně/vyběhané tak bylo (ale bylo dost zdrojových dílů + se něco nechalo vyrobit).
Takže, když se to takto udělá, je velká pravděpodobnost úspěchu, ale i jisté procento neúspěchu.
Musím upřímně říci, že cena 3000/ks je odvážná - nízká. Pokud spočítám nakoupené dostupné díly (trysky, těsnění, osičky, membrány) obrobení všech ploch, čištění ultrazvukem, zinkování, dovezení, vyzvednutí, výroba/opravy poškozených dílců a pod.. My to s kolegou pro nikoho dalšího na komerční bázi dělat nebudeme (aby si někdo nemyslel, že tlačíme cenu nahoru), ale myslím si, že toto je opravdu nízko. Doba, kdy to někde někdo v počtu jednotek kusů udělá za flašku je bohužel pryč.

View user's profile
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1238
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Aug 08, 2022 3:35 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

felmel: já bych určitě min. 2 měl/chtěl.
View user's profile
Back to top
Jenda
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008
Posts: 118
Location: Žižkov
PostPosted: Tue Aug 09, 2022 9:27 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Také bych měl zájem.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 396
PostPosted: Wed Aug 10, 2022 5:41 am    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Při ceně do 5 tisúks bych měl zájem o dva kousky, starých mám doma asi 6 ks, takže výběr které zrenovovat je.
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 853
Location: Pardubice
PostPosted: Wed Aug 10, 2022 7:53 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Děkuji za potvrzení kolegovi Berlingo, že to skutečně dobře funguje (a nebo třeba taky NÁHODOU ne...).
K té ceně a okolo. Ani já to nechci rozjíždět jako nějaký komerční projekt. Jednorázová výpomoc "sousedovi", kolegovi...? Tak něco.
Cena - rovněž souhlas s výše jmenovaným kolegou. Všechno něco stojí. Ale jak zmiňuji, nejde o komerční projekt s cílem (přehnaně) vydělávat. Na to mám svoje zaměstnaní a plat (bez toho "přehnaně" ;-)).
Tvrdím, že do těch 3000,- se vejdu i s minimální marží, a hlavně! - pokud se nebude nakupovat nic navíc z toho, co jsem jmenoval výše, zejména tedy mosazné díly (pokud jsou vůbec dostupné) a použije se použitelné. Chybějící/zničené/nesprávné a nesehnatelné/neopravitelné díly jsou obecně problém jdoucí mimo peníze. Nějak moc se mi nechce rozpouštět vlastní nebohaté zásoby.
Nákup těchto dílů = automatické zvýšení ceny o částku, vynaloženou na pořízení nadplánových dílů (zejména trysky, jejich držáky/šrouby).
Takže za mě - nechám počátkem září vyrobit několik hřídelek, na těch to hlavně visí. Připravím i další díly, abych nelítal na galvanizaci s každým šroubkem. Až budou hřídelky, nebo se ten okamžik bude blížit, dám sem vědět. Může to být ale běh na delší trať...
Následně si to představuji tak, že až obdržím od někoho starý karburátor, tak na tom kusu začnu dělat tak, aby výsledek byl samozřejmě co nejlepší a odpovídal typem a osazením zaslanému. Pochopitelně lze udělat i z karburátoru Octavia ten na Feldu a opačně, ale nutno dát vědět.

View user's profile
Back to top
Pedron
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 14, 2022
Posts: 50
Location: Jihlava
PostPosted: Thu Sep 01, 2022 2:44 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

Kontroloval jsem hladinu paliva v karburátoru BS32 - v literatuře je uvedeno, že má být 20 mm +- 1 mm pod okrajem těla karburátoru, orientační nálitek uvnitř karburátoru je 19 mm, mám hladinu ještě 1,2mm pod tímto nálitkem, takže předpokládám, že je to OK: 19 + 1,2 = 20,2 mm, co je v uvedené normě 20+- 1. Pochopil jsem to správně?
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 853
Location: Pardubice
PostPosted: Tue Sep 13, 2022 4:24 pm    Post subject: Re: Seřízení karburátorů

K těm repasím. Věc zdárně pokračuje, prvních pár hřídelek je ve výrobě. Podařilo se mi již shromáždit či vyrobit, opravit poměrně mnoho dále použitelných dílů i odlitků. Včetně nemnoha kusů k modelu SOP-a.
Tedy počítám, až budou ty hřídele, že půjde i zčásti realizovat "výměnný způsob".
Ale zatím ještě prosím o strpení, přednost mají bohužel teď podzimní práce zahradní a jiné ;-). Deštivé a chladné období bude to pravé pro karburátory.
Závěrem - čeho je málo a je mnou nedosažitelné: ovládací vidlice vč. dorazových šroubů, sytiče-hlavně s neolámanými dorazy, použitelné plováky na -b- i -c-, ovládací páčky na dvoukarburaci (z Pragosu jsou nepoužitelné-nelze přidat plný plyn, vč. táhel-obrovská vůle v okách a hrubě neodpovídající tvar).

View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy