
Main Menu

Uživatelé
 Welcome Anonymous
Membership:
 Latest: TomOndrc
 New Today: 0
 New Yesterday: 0
 Overall: 3562
People Online:
 Members: 0
 Visitors: 34
 Bots: 0
 Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!

Select Language

Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
GeorgePower
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010 Posts: 747 |
Posted: Tue Jul 21, 2020 9:20 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jen pro upřesnění: Tím slovem "slátanina" byla myšlena "slitina", nikoliv nějaké auto
|
|
Back to top |
 |
Perryovič
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: May 26, 2015 Posts: 49 Location: Praha 12 |
Posted: Fri Jul 24, 2020 11:06 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
A originál Felicie do NDR má nějaký jasný markant, podle čeho se dá s určitostí poznat? Třeba štítek psaný dederónsky? A tohle provedení má v motorovém prostoru také onen skosený roh kvůli druhému karburátoru, když se nemontuje?
|
|
Back to top |
 |
Berlingo
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009 Posts: 485 |
Posted: Fri Jul 24, 2020 8:40 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Roh má zkosený stejně, jako pro dva karby. Vzhledem k tomu, že všech 5 barev v TP sedí se stavem kastlu, tak kastle je origo, i štítek. Štítek je v češtině, ale má přeražené údaje o výkonu motoru, což souhlasí s NDR TP. Jediné, co nevím je, jestli ten motor má mít standardní plechovou vanu, což bych bral jako logické, nebo AL. Snad to zjistím v archivu. Auta pro NDR lze vystopovat v archivu Škoda, což jsem si následně ověřil (já auto kupoval v Berlíně). Honza
|
|
Back to top |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009 Posts: 542 Location: Plzeň |
Posted: Fri Jul 24, 2020 8:58 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Berlingo:
Jaké jsou hlava a písty? - pokud to bude Felda, čekal bych hliníkovou vanu
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
 |
Berlingo
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009 Posts: 485 |
Posted: Mon Jul 27, 2020 10:36 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
V modelu určeném pro NDR je motor škoda 1202. Předpokládám, že je stejný, jako Octavia Combi, nebo Super?, tady rovné písty, obyč. vačka a plechová vana. Jen s tou vanou si nejsem jistý a musím zjistit. Honza
|
|
Back to top |
 |
MiHa
SPARTAKOVEC


Joined: Apr 11, 2016 Posts: 190 Location: Praha 4 |
Posted: Mon Jul 27, 2020 11:15 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
motor 1202 se od Octavia Combi resp. Super liší pouze opačně vyhnutými upevňovacími patkami vpředu na prsou motoru.
|
|
Back to top |
 |
GeorgePower
SPARTAKOVEC


Joined: Aug 27, 2010 Posts: 747 |
Posted: Mon Jul 27, 2020 1:00 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jenom doplním, že "standardní" motor o objemu 1221ccm, bez ohledu na primární aplikaci (Octavia Super, Combi, 1202 apod.) má písty s prohlubní, nikoliv rovné. Felicia Super / Octavia TS1200 má písty s deflektorem.
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Thu Aug 04, 2022 9:35 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Pánové, myslíte si, že by mohl být zájem o repase karburátorů řady SOP?
Když myslím repase, tak skutečná repase do stavu nového karburátoru, co původní odlitky dají.
Obrobení otvoru pro hřídelku škrtící klapky, nová abnormální hřídelka z nerezu, usazení klapky, srovnání všech dosedacích ploch, ultrazvukové vyčistění všech odlitků i dalších vnitřních i vnějších součástí, ev. oprava závitů v tělese pro dva přední šrouby víka (zadní se opravit nedá/neumím), nové membrány i všechna nefunkční těsnění, případně nové tlačné táhlo k akcelerační pumpičce (to je dost pakárna vrtat otvory pro závlačky...), povrchovka všech ocelových vnějších dílů, seřízení injektoru a hladiny.
Už jich mám takových v provozu několik a podle dosavadních zkušeností z provozu se chování velmi přibližuje/odpovídá nové funglovce. Nikde nic neteče ani neprolíná (viz foto po cca 2000 km provozu na feldě), reakce na seřízení velmi citlivá. Zkrátka se chová, jak by karburátor měl.
Nelze napravit stržené závity v otvorech pro trysky a přívodní trubku ve víku, extrémní deformace přírub a víka, korozí vyžraný materiál.
Je to sice piplačka, ale možná by ten výsledek někdo přivítal a ocenil.
Description: |
|
Filesize: |
45.85 KB |
Viewed: |
173 Time(s) |

|
|
|
Back to top |
 |
KIE
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005 Posts: 1238 Location: Plzeň |
Posted: Thu Aug 04, 2022 3:45 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Za mě určite.
|
|
Back to top |
 |
jag42
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Oct 28, 2010 Posts: 41 |
Posted: Thu Aug 04, 2022 9:48 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
To mě zajímá, chybí mě jen i velmi hrubý nástřel ceny. Díky.
|
|
Back to top |
 |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011 Posts: 396 |
Posted: Fri Aug 05, 2022 5:22 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Maslím že už t dělá Pepa Valenta z Kelčic, aspoň mě to dělal cca před 5 lety. Cenu už si nepamatuju. Ale taky by mě to zajímalo, mám doma několik starých karburátorů tak bych si dva do zásoby nechal udělat.
|
|
Back to top |
 |
HonzaK
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 16, 2016 Posts: 115 Location: Roudnice n. L. |
Posted: Fri Aug 05, 2022 6:49 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
felmel: Ano, urcite je to potencialne zajimave :-).
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Sun Aug 07, 2022 6:40 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Cenu bych viděl tak okolo 3000,- Kč/kus. Při dodání starého karburátoru s použitelným tělesem a víkem s tím, že i ostatní mosazné části (trysky, vzdušníky, jehlový ventil...) a seřizovací šroubky, ovládací vidlice budou rovněž použitelné nebo je nebude potřeba doplnit. To doplňování chybějícího je trochu problém, a to nejen finanční (např. nový jehlový ventil stojí řádově 600,-, držáky trysek stokoruny atd.). Sice nějaké zásoby za uplynulá desetiletí mám, ale něco k sehnání není vůbec a vyrobit neumím. Napři sytiče - v lepším případě ulomené dorazy, v horším celá packa pro uchycení bowdenu. Ovládací vidlice (zohýbané, vydřené otvory), poztrácené či zničené dorazové šroubky, kuželový šroub volnoběhu, plováky...
U SOPa to platí 100%, na ten se mi doma neválí v podstatě vůbec nic použitelného.
Jo - v tom hrubém popisu opravy jsem ještě nezmínil vypouzdření (hlavně ze zinkové slitiny vyrobeného u SOPa a SOPb) ovládacího excentru táhla akcelerační pumpičky v místě závitu M4, který se časem často vymele do šišky a spolu s ním i konec toho táhla. A hladinu nastavuju s pomocí originálního palivového čerpadla, tedy se stejným tlakem paliva, jako v autě.
Samostatnou kapitolou je výroba hřídelek, kterou musím zadávat, a to dlouho dopředu, spolu s vhodným působením (peníze samozřejmě + motivační present) na dotyčného pracovníka ;-). I tak je to běh na delší trať.
Tedy proto zjišťuji ev. zájem, zda tedy pár hřídelek nechat nechat pro tento účel vyrobit. Do poličky je vyrábět nechci, já už je ve svém věku neujezdím...
Pokud by se sešlo tak cca 10 zájemců, tak na podzim/v zimě by se na to dalo vrhnout.
|
|
Back to top |
 |
Berlingo
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009 Posts: 485 |
Posted: Mon Aug 08, 2022 11:43 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
S kolegou máme za sebou několik párů karburátorů SOPc a jeden b.. On je ten, který to nastudoval do všech detailů a následně i zrealizoval, já zajišťoval logistiku s tím spojenou (díly, služby, zdroj karburátorů).
Máme aktuálně nasazené 2 sady - obě na mých autech a chodí to perfektně. Ano, možná to někdy nepatrně v některých režimech jízdy "zaškube", ale to i v moderních autech, tak neřeším a jsem velice spokojený. Udělalo se tam ale zgruntu vše výše popsané (všetně osiček), vše, co mohlo být špatně/vyběhané tak bylo (ale bylo dost zdrojových dílů + se něco nechalo vyrobit).
Takže, když se to takto udělá, je velká pravděpodobnost úspěchu, ale i jisté procento neúspěchu.
Musím upřímně říci, že cena 3000/ks je odvážná - nízká. Pokud spočítám nakoupené dostupné díly (trysky, těsnění, osičky, membrány) obrobení všech ploch, čištění ultrazvukem, zinkování, dovezení, vyzvednutí, výroba/opravy poškozených dílců a pod.. My to s kolegou pro nikoho dalšího na komerční bázi dělat nebudeme (aby si někdo nemyslel, že tlačíme cenu nahoru), ale myslím si, že toto je opravdu nízko. Doba, kdy to někde někdo v počtu jednotek kusů udělá za flašku je bohužel pryč.
|
|
Back to top |
 |
KIE
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005 Posts: 1238 Location: Plzeň |
Posted: Mon Aug 08, 2022 3:35 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
felmel: já bych určitě min. 2 měl/chtěl.
|
|
Back to top |
 |
Jenda
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008 Posts: 118 Location: Žižkov |
Posted: Tue Aug 09, 2022 9:27 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Také bych měl zájem.
|
|
Back to top |
 |
z6hurvinek
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011 Posts: 396 |
Posted: Wed Aug 10, 2022 5:41 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Při ceně do 5 tisúks bych měl zájem o dva kousky, starých mám doma asi 6 ks, takže výběr které zrenovovat je.
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Wed Aug 10, 2022 7:53 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Děkuji za potvrzení kolegovi Berlingo, že to skutečně dobře funguje (a nebo třeba taky NÁHODOU ne...).
K té ceně a okolo. Ani já to nechci rozjíždět jako nějaký komerční projekt. Jednorázová výpomoc "sousedovi", kolegovi...? Tak něco.
Cena - rovněž souhlas s výše jmenovaným kolegou. Všechno něco stojí. Ale jak zmiňuji, nejde o komerční projekt s cílem (přehnaně) vydělávat. Na to mám svoje zaměstnaní a plat (bez toho "přehnaně" ;-)).
Tvrdím, že do těch 3000,- se vejdu i s minimální marží, a hlavně! - pokud se nebude nakupovat nic navíc z toho, co jsem jmenoval výše, zejména tedy mosazné díly (pokud jsou vůbec dostupné) a použije se použitelné. Chybějící/zničené/nesprávné a nesehnatelné/neopravitelné díly jsou obecně problém jdoucí mimo peníze. Nějak moc se mi nechce rozpouštět vlastní nebohaté zásoby.
Nákup těchto dílů = automatické zvýšení ceny o částku, vynaloženou na pořízení nadplánových dílů (zejména trysky, jejich držáky/šrouby).
Takže za mě - nechám počátkem září vyrobit několik hřídelek, na těch to hlavně visí. Připravím i další díly, abych nelítal na galvanizaci s každým šroubkem. Až budou hřídelky, nebo se ten okamžik bude blížit, dám sem vědět. Může to být ale běh na delší trať...
Následně si to představuji tak, že až obdržím od někoho starý karburátor, tak na tom kusu začnu dělat tak, aby výsledek byl samozřejmě co nejlepší a odpovídal typem a osazením zaslanému. Pochopitelně lze udělat i z karburátoru Octavia ten na Feldu a opačně, ale nutno dát vědět.
|
|
Back to top |
 |
Pedron
SPARTAKOVEC


Joined: May 14, 2022 Posts: 50 Location: Jihlava |
Posted: Thu Sep 01, 2022 2:44 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Kontroloval jsem hladinu paliva v karburátoru BS32 - v literatuře je uvedeno, že má být 20 mm +- 1 mm pod okrajem těla karburátoru, orientační nálitek uvnitř karburátoru je 19 mm, mám hladinu ještě 1,2mm pod tímto nálitkem, takže předpokládám, že je to OK: 19 + 1,2 = 20,2 mm, co je v uvedené normě 20+- 1. Pochopil jsem to správně?
|
|
Back to top |
 |
felmel
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004 Posts: 853 Location: Pardubice |
Posted: Tue Sep 13, 2022 4:24 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
K těm repasím. Věc zdárně pokračuje, prvních pár hřídelek je ve výrobě. Podařilo se mi již shromáždit či vyrobit, opravit poměrně mnoho dále použitelných dílů i odlitků. Včetně nemnoha kusů k modelu SOP-a.
Tedy počítám, až budou ty hřídele, že půjde i zčásti realizovat "výměnný způsob".
Ale zatím ještě prosím o strpení, přednost mají bohužel teď podzimní práce zahradní a jiné ;-). Deštivé a chladné období bude to pravé pro karburátory.
Závěrem - čeho je málo a je mnou nedosažitelné: ovládací vidlice vč. dorazových šroubů, sytiče-hlavně s neolámanými dorazy, použitelné plováky na -b- i -c-, ovládací páčky na dvoukarburaci (z Pragosu jsou nepoužitelné-nelze přidat plný plyn, vč. táhel-obrovská vůle v okách a hrubě neodpovídající tvar).
|
|
Back to top |
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|