Main Menu
Uživatelé
Welcome Anonymous
Membership:
Latest: PetrP
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3594
People Online:
Members: 0
Visitors: 11
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!
Select Language
Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MiHa
SPARTAKOVEC
Joined: Apr 11, 2016 Posts: 190 Location: Praha 4 |
Posted: Tue Jun 30, 2020 1:42 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Stručně bych to řekl, že příčinou jsou pozdější opravy, kdysi s tím někdo nevěděl rady, tak to přebastlil na jeden karbec. Ono to taky jezdí.
|
|
Back to top |
|
Berlingo
SPARTAKOVEC
Joined: Oct 15, 2009 Posts: 492 |
Posted: Thu Jul 02, 2020 2:45 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Já bych si dovolil přidat ještě jeden fakt a to ten, že AL potrubí sání byla často "děravá", nebo-li vlastní litina nebyla nic moc. A proč ty prodávané Felicie to nemají? Protože pokud přeprodávám auto (z jakéhokoliv důvodu), které to nemělo, tak investovat 20tis.+ do této sady se nikomu nechce … . Honza
|
|
Back to top |
|
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 13, 2011 Posts: 407 |
Posted: Fri Jul 03, 2020 5:48 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
ale porovitost litiny nemá na sání žádný vliv, vzhledem k tomu že sání je z hliníkové slitiny a nikdy z litiny nebylo. Předělávalo se to ze 3 důvodů:
1. snížení spotřeby
2. Prasknutí litinového VÝFUKOVÉHO potrubí při špatné montáži k hlavě (praskne jeden z krajních otvorů na šrouby) nebo menšího nárazu případně špatné montáži výfuku (praskne u příruby na výfuk).
3. Vyběhané karburátory a nemožnost seřízení, případně i složitost seřízení.
V současné době není šance udělat legálně emise pokud jsou tam oba karburátory i když jsou zcela nové dobře seřízené. Jedině je seřídit tak aby to vyhovovalo emisím a pak je seřídit tak aby auto jelo.
|
|
Back to top |
|
MiHa
SPARTAKOVEC
Joined: Apr 11, 2016 Posts: 190 Location: Praha 4 |
Posted: Fri Jul 03, 2020 6:03 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Ahoj,
máš informace, co přo měření emisí nevyjde a o kolik? Příčina?
|
|
Back to top |
|
Berlingo
SPARTAKOVEC
Joined: Oct 15, 2009 Posts: 492 |
Posted: Fri Jul 03, 2020 7:05 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Ano, napsal jsem litiny, samozřejmě myšleno slitiny (litinu jsem včera řešil v práci).
Přiznám se, že nevím, proč by to nemělo legálně neprojít? Já jsem loni se svojí Felicií prošel zcela legálně a dokonce mi říkali, že by to mohlo být bohatší, přitom jede dobře. Mám motor po GO, na ventilech gufera.
Pravda, těším se, až tak někdy za 4roky dorenovuji druhou Felicii 1962 do které dám obyčejný motor 1202 s jedním karburátorem (tovární stav). A hlavně přímé řazení na převodovku - to podvolantové mě neskutečně štve (10x zařadím perfektně všechny rychlosti a po 11 nemohu najít středovou polohu - vše několikrát demontováno, překontrolováno, přeseřízeno, "nasucho" chodí …). Honza
|
|
Back to top |
|
Bambas
SPARTAKOVEC
Joined: Jul 31, 2011 Posts: 101 Location: Praha |
Posted: Sat Jul 04, 2020 11:15 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Díky všem kteří mi pomohli tuhle situaci pochopit. Je to ale škoda...Felda s jedním karburárorem asi přece jen není ono.
|
|
Back to top |
|
Bambas
SPARTAKOVEC
Joined: Jul 31, 2011 Posts: 101 Location: Praha |
Posted: Sat Jul 04, 2020 11:17 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Díky všem kteří mi pomohli tuhle situaci pochopit. Je to ale škoda...Felda s jedním karburárorem asi přece jen není ono.
|
|
Back to top |
|
Perryovič
SPARTAKOVEC aspirant
Joined: May 26, 2015 Posts: 49 Location: Praha 12 |
Posted: Thu Jul 16, 2020 9:38 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Dobrý den kolegové. Poučte mě prosím, jaký rozdíl, myslím v chování vozu, je při přechodu na originální osazení 2 karbem. Po celkové rekonstrukci motoru jsem zajížděl a ladil provoz s jedním BS32. Teď po ujetí cca 1200 km, mi dorazí původní zrepasované 2x SOPB. Tak mě zajímá na co se mám připravit. Teď motor táhne slušně už od nízkých otáček, například není problém s rozjížděním na dvojku i do mírného stoupání. Ale při rychlosti k 90 km/h se tváří, že víc po něm nemám požadovat . Motor je originální Feliciový 1089 ccm osazený příslušnými písty, vačkou i rozdělovačem.
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Thu Jul 16, 2020 9:43 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Perryovič: budeš mít technickou hračku a bude se to trochu hůř sbírat do otáček zespoda, zato to to ekvivalentně déle ztratí dech.. Záleží, jak to vyšteluješ.
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
Perryovič
SPARTAKOVEC aspirant
Joined: May 26, 2015 Posts: 49 Location: Praha 12 |
Posted: Thu Jul 16, 2020 10:04 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jasně mechanická hračka, čím víc hodinářství, tím větší zábava, už se na ně těším . Ještě se chci zeptat, jestli je nějaký pocitový rozdíl mezi 2xSOPB a 2x BS32. Pro případ problémů mám v záloze i ty. Vím že se to evolučně nahrazovalo, z důvodu trvanlivější konstrukce BS, ale má pozorovatelný vliv i na chování motoru?
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Thu Jul 16, 2020 10:09 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Perryovič - u nového myslím +- stejné, u vyběhanějšího je BS víc odolný, pokud si s tím chceš hrát, tak je doporučitelné si sehna o tom literaturu (jmenuje se to nějak karburátory jikov či podobně). Na SOPB nevím, ale na BS je dobré mít dva ks odvzdušňováků M6 s hadičkou, až to budeš synchronizovat, aby jsi si stejně naladil podtlaky - já to dělám na ucho, manometry se mi neosvědčily
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 13, 2011 Posts: 407 |
Posted: Fri Jul 17, 2020 6:21 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Felicie s jedním karburátorem se oficiálně vyráběli a vyváželi do NDR. Nevím ale kolik jich bylo vyrobeno.
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Fri Jul 17, 2020 11:18 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
z6hurvinek: podle toho, co jsem slysel od prodejcu a cetl v inzeratech, tak vetsina vyrobenych
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 13, 2011 Posts: 407 |
Posted: Mon Jul 20, 2020 5:45 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
mais: ale u nás jednokarburátory co vím nebyly.
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Mon Jul 20, 2020 5:56 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
z6hurvinek: to máš recht, ale jak to má většina vybrabčený a prodávají renovaci na oko (čím horší provedení, tím ambicioznější cena), nebo je to rovnou šrot na hranici max dárce dílů, tak tě k tomu vybaví takovouhle storkou, že je to originál řešení pro NDR a že to tak má být..ono obvykle pak dole není hliníková vana s žebrováním, ale kovová atd...
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
GeorgePower
SPARTAKOVEC
Joined: Aug 27, 2010 Posts: 747 |
Posted: Mon Jul 20, 2020 6:43 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
mais wrote: |
..ono obvykle pak dole není hliníková vana s žebrováním, ale kovová atd... |
...jsem dodneška žil v přesvědčení, že hliník je taky kov...
|
|
Back to top |
|
mais
SPARTAKOVEC
Joined: May 26, 2009 Posts: 551 Location: Plzeň |
Posted: Mon Jul 20, 2020 6:44 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
george: ok železná ono taky čistej hliník nikdo neviděl a je to nějaká slitina
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
|
GeorgePower
SPARTAKOVEC
Joined: Aug 27, 2010 Posts: 747 |
Posted: Mon Jul 20, 2020 9:57 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jojo, je to - jak odborně říkával můj táta - nějaká "slátanina"
Jinak - když už jsme do toho tématu tak trochu zabředli - tak hliník, resp. jeho slitiny, se hodně kamarádí s kyslíkem, takže to, co vidíme na povrchu, vlastně není kov, ale jeho oxid... tak to jen na doplnění
|
|
Back to top |
|
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
Joined: Sep 13, 2011 Posts: 407 |
Posted: Tue Jul 21, 2020 5:51 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
jjo na karoserii vlastně taky není rez, ale oxid železa, někdy už není jen na karoserii ale je místo karoserea a karoserie místama už chybí!!
|
|
Back to top |
|
Berlingo
SPARTAKOVEC
Joined: Oct 15, 2009 Posts: 492 |
Posted: Tue Jul 21, 2020 7:33 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Proto jsem psal, že mám Felicii NDR s jedním karbem a motorem 1202. A to doslova a do písmene, včetně NDR TP od jeho vydání v roce 1962. Těch aut bylo celkem málo, pár stovek, asi bych to někde i dohledal … . Takže se budu někdy v budoucnu rád hádat nad tou mojí "slátaninou" se "znalci" . Pravda, v bloku 1202 mám vše co má mít Felicia Super . Honza
|
|
Back to top |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|