
Main Menu

Uživatelé
 Welcome Anonymous
Membership:
 Latest: TomOndrc
 New Today: 0
 New Yesterday: 0
 Overall: 3562
People Online:
 Members: 0
 Visitors: 33
 Bots: 2
 Staff: 0
Staff Online:No staff members are online!

Select Language

Kalendář akcí
|
Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
Seřízení karburátorů
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next |
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Thu May 02, 2013 7:32 am Post subject: Seřízení karburátorů |
|
|
Ahoj kolegové,
můžete mi prosím poradit někoho, kdo umí seřídit dvojici karburátorů na motoru Felicie? Nejlépe severní čechy a okolí. Sám si s tím už nevím rady, potřebuji někoho zkušenýho..... Nejde mi seřídit volnoběh a přechod do zvýšených otáček. V loni v září jsem namontoval karb. 32 BS, pečlivě vyčištěný, zabroušený a slícovaný dosedací plochy, řádně otryskovaný. Výsledek nevalný: špatný volnoběh a přechod do otáček.
Přes zimu jsem připravil dva karb. 32 SOPc, opět s nejyvyšší možnou pěčlivostí montáž místo 32 BS a výsledek stejný: volnoběh a přechod špatný.
Už mě to docela štve , tak hledám odborníka....
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
Jenda
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008 Posts: 118 Location: Žižkov |
Posted: Thu May 02, 2013 10:03 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jan75 wrote: |
Ahoj kolegové,
můžete mi prosím poradit někoho, kdo umí seřídit dvojici karburátorů na motoru Felicie? Nejlépe severní čechy a okolí. Sám si s tím už nevím rady, potřebuji někoho zkušenýho..... Nejde mi seřídit volnoběh a přechod do zvýšených otáček. V loni v září jsem namontoval karb. 32 BS, pečlivě vyčištěný, zabroušený a slícovaný dosedací plochy, řádně otryskovaný. Výsledek nevalný: špatný volnoběh a přechod do otáček.
Přes zimu jsem připravil dva karb. 32 SOPc, opět s nejyvyšší možnou pěčlivostí montáž místo 32 BS a výsledek stejný: volnoběh a přechod špatný.
Už mě to docela štve , tak hledám odborníka.... |
Ta 32BS byl pár nebo jen jeden?
Osobně bych si nejdřív vyladil motor na jeden karburátor a to proto, abych mě perfektně připravenou půdu pro seřizování páru. Takhle mě to alespoň učili "staří" automechanici. Protože jestli to nejde do otáček a je špatný přechod, tak to může být i špatný předstih (tabulkově dobrý. ale né na dnešní benzín). Pokud to hodně "kuská" tak může pumpa tlačit i málo benzínu..
A zkoušíš to vždy s nasazenýma filtrama? Jnak tam jde moc vzduchu a neběží to..
Přímo k dotazu. Vím o automechanikovi ze staré školy, co má stále autoservis v České Lípě a tyhle auta umí. Kdyžtak SZ.
|
|
Back to top |
 |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Thu May 02, 2013 11:34 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jendo, dík za reakci.
Ty 32BS jsem dal v práru. Před jejich spárováním jsem každý zvlášť vyzkoušel v běžném provozu samostatně. To samé platí u těch starších 32 SOPc. Motor je 10 let po GO, najeto 32tis. km, rozdělovač s odstředivou regulací v perfektním stavu, zákl. předstih 5°, regulace přidává na 18°; celou dobu jsem jezdil s jednim karburátorem a motor chodil perfektně.
Postupně jsem posháněl věci na dvojmontáž, že to dám do původního stavu...
Zkoušim to s filtrama, vnitřek je předělanej na papírovou vložku ze Š100.
Když jsem na podzim jezdil se dvěma 32BS tak svíčky byli spíče do černa, tak usuzuji, že tomu benzin nechybí (ve vyšších obrátkách).
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
Jenda
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008 Posts: 118 Location: Žižkov |
Posted: Thu May 02, 2013 12:30 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Předpokládám, že víš, že v páru je každý karburátor jiný.
Osobně bych to poskldal na BSka.. a tam to je:
Přední karburátor 32 BS 23 zadní 32 BS 22 (nemají obohačovače, trysky jsou stejný, poběží to i se stejným typem v páru)
Hlavně se podívej na difozory, musí to být 23 Klasická octavie, 1203 je totiž dif 24
Hlavní trysky 120, vzdušník sytiče 4. Zbytek je shodný s klasickou BS 21 (difuzor 24).
Snad ti to pomůže.
|
|
Back to top |
 |
kozzel
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008 Posts: 1929 |
Posted: Thu May 02, 2013 8:59 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
přesně tak, mrkni se, jestli skutečně nemají obohacovací trysky... jestli jo, vysvětluje to špatné přechody a více černé svíce... (píce, míce, strýce..??)
|
|
Back to top |
 |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Thu May 02, 2013 11:01 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Rozumim, ale osazení karburátorů už znám nazpaměť i v půlnoci. Obohacovače u karb. 32BS jsem vyřadil z činnosti slepou tryskou (a ještě vyndal ovládací tyčku, kterou stlačuje pístek pumpičky při pohybu dolů).
U těch starších 32 SOPc jsem obohacovač vyřadil tím, že jsem vyndal obohacovací trysku i s ventilkem a nahradil zaslepovacím šroubkem.
Vstřikovací pumpičky chodí nastejno, při plném nástřiku každá dává 0,4 ml.
Když jsem nechal diagnostikovat emise, tak bylo jasně vidět, jak při pomalém přidání plynu - přechod z volnoběhu do zvýšených ot. - všechny emisní hodnoty spadnou k nule, motor začal sebou sápat jak byl bez paliva...
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
orlík
nováček


Joined: Sep 19, 2007 Posts: 4 |
Posted: Fri May 03, 2013 6:53 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Ahoj kolegové motoristi!
Se zájmem sleduji vaši debatu ve stylu "Pokus - omyl". Majitel felicie uvádí, že má rozdělovač s podtlakovou regulací. Na felicii patří přece rozdělovač bez podtlakové regulace. Stálo by za to také zjistit jestli motor je vůbec z Felicie a z jaké - 1200 nebo 1221, jestli má písty z Felicie (tzn. s deflektorem) a tomu odpovídající kompresi, jestli je osazena ostrá vačka. Až po té bych se začal zabývat seřizováním.
Pokud jsou karburátory v dobrém stavu, neměl by být problém je seřídit.
|
|
Back to top |
 |
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006 Posts: 1630 Location: Výchdní Čechy |
Posted: Fri May 03, 2013 7:56 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jaký je prosím rozdíl mezi motorem felicia 1200 a 1221?
|
|
Back to top |
 |
Artur
SPARTAKOVEC


Joined: May 06, 2009 Posts: 80 |
Posted: Fri May 03, 2013 11:10 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
to by mě taky zajímalo
|
|
Back to top |
 |
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006 Posts: 1630 Location: Výchdní Čechy |
Posted: Fri May 03, 2013 11:48 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Taky nevím, kde jsi se dočetl, že má rozdělovač s podtlakovou regulací. Píše jen "rozdělovač s odstředivou regulací v perfektním stavu, zákl. předstih 5°, regulace přidává na 18°". Tzn. má rozdělovač s odsředivou regulací cca 13°.
|
|
Back to top |
 |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Fri May 03, 2013 12:06 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
orlík wrote: |
Ahoj kolegové motoristi!
Se zájmem sleduji vaši debatu ve stylu "Pokus - omyl". Majitel felicie uvádí, že má rozdělovač s podtlakovou regulací. Na felicii patří přece rozdělovač bez podtlakové regulace. Stálo by za to také zjistit jestli motor je vůbec z Felicie a z jaké - 1200 nebo 1221, jestli má písty z Felicie (tzn. s deflektorem) a tomu odpovídající kompresi, jestli je osazena ostrá vačka. Až po té bych se začal zabývat seřizováním.
Pokud jsou karburátory v dobrém stavu, neměl by být problém je seřídit. |
Zdravim kolego!
reaguji na tvůj příspěvek:
Ohledně rozdělovače uvádim, že má odstředivou regulaci (o podtlaku se nezmiňuji) - průběh odstředivé regulace je odskoušený na stolici a křivka odpovídá diagramu pro motor 1221 ccm (diagram z knížky od Andrta).
Ano neuvedl jsem objem motoru, ten je 1221. Co vím tak se dělali motory 1089 a 1221 ccm. Můj motor je original podle čísla 411... objem 1089 Felicie s ostrou vačkou. Před 10 lety GO, písty s rovným dnem a snížená hlava z Octavie Super na kompresní poměr cca 8,5.
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
orlík
nováček


Joined: Sep 19, 2007 Posts: 4 |
Posted: Fri May 03, 2013 9:39 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Zdravím !
Z tvé reakce nevím o jaký motor tedy skutečně jde. Uvádíš, že objem motoru je 1221 a v následující větě píšeš, že motor je originál objem 1089, písty rovné, ostrá vačka. Felicie 1089 nemá rovné písty ale klínový deflektor. Felicie 1221 má vypouklé písty. Hlava u Felicie 1089 má odlišné průměry ventilů od normální hlavy 1089 pro Octávii.
|
|
Back to top |
 |
burak
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Feb 17, 2004 Posts: 2780 Location: Beroun |
Posted: Fri May 03, 2013 9:50 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
A hlavně, neni náhodou regulace závislá právě na tom podtlaku?
_________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám!
|
|
Back to top |
 |
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004 Posts: 8993 Location: Brno |
Posted: Sat May 04, 2013 10:31 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
orlík wrote: |
Zdravím !
Z tvé reakce nevím o jaký motor tedy skutečně jde. Uvádíš, že objem motoru je 1221 a v následující větě píšeš, že motor je originál objem 1089, písty rovné, ostrá vačka. Felicie 1089 nemá rovné písty ale klínový deflektor. Felicie 1221 má vypouklé písty. Hlava u Felicie 1089 má odlišné průměry ventilů od normální hlavy 1089 pro Octávii. |
To je takový dopisování...
Prostě má původní 1089 motor překopanej po GO na 1221 (SUPER) s placatejma pístama a hlavou a narozdíl od normální supry tam má navíc ostrou vačku.
Proč mu tam zbyl rozdělovač bez podtlaku nevím, ale má ho tam. A podtlak li není, nahrazuje ho odstředová mechanika vynalezená již starým Jamesem Wattem. Akorát ty koule budou (asi) o něco menší
_________________ Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz 
|
|
Back to top |
 |
Jenda
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008 Posts: 118 Location: Žižkov |
Posted: Sat May 04, 2013 11:07 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Hlavně dvěma karburtory "nakrmím" i naprosto seriovou octavii či spartak. Je toj o tryskách a difuzorech.
Píšeš, že jsi zaslepoval obohačovače, takže jsi předělával klasické karburátory. Jaké to jsou však difuzory???
|
|
Back to top |
 |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Sat May 04, 2013 9:32 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Rancher můj popis situace pochopil správně, tak jak situace je na místě v motoru. Za to mu patří můj dík....
Už jsem začal pochybovat o kvalitě mého psaného projevu. (Je fakt že jsem měl z češtiny trojku i čtyřku).
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
Jan75
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 29, 2011 Posts: 258 |
Posted: Sat May 04, 2013 9:47 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Jenda wrote: |
Hlavně dvěma karburtory "nakrmím" i naprosto seriovou octavii či spartak. Je toj o tryskách a difuzorech.
Píšeš, že jsi zaslepoval obohačovače, takže jsi předělával klasické karburátory. Jaké to jsou však difuzory??? |
Ano, ty 32 BS jsou klasické pro jednomontáž, difuzor 23, hl. tryska 120, hl. vzdušník 200, tryska volnoběhu 50, vzdušník volnob. 130. Tryska obohacovače zaslepena - vysoustružená náhrada trysky bez díry!
Karb. 32 SOPc mám jeden originál Feliciáckej, difuz. 23. Podle něho jsem porovnal a otryskoval klasický 32 SOPc dif. 23 : vyndal obohacovací trysku s ventilkem a zaslepil šroubkem, přesně tak jako je to v tom originálním pro dvojmontáž. (V originálu je mozasná záslepka nalisovná, já využil stávajícího závitu a dal šroubek).
_________________ Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
|
|
Back to top |
 |
Jenda
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 06, 2008 Posts: 118 Location: Žižkov |
Posted: Sun May 05, 2013 6:34 am Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Když to máš správně otryskované, na jeden karbec dif 24 to jede normálně, tak už mě napadá jen problém s benzínem. Když se to udusí a nerozeběhne, tak je ho buď málo, nebo hodně..
Vím, že je to opruz, ale zkusil bych znova seštolovat hladiny, zkouknout ventilky, jestli se nepřeplavují. Pak bych se podíval na čerpadlo, kolik tlačí (jsou tam vidět bubliny v přívodní hadičce?)
Každopádně bych si pořídil:
shop-vwbrouk.cz/synchr...dd58351827
|
|
Back to top |
 |
mais
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009 Posts: 542 Location: Plzeň |
Posted: Sun Jul 14, 2013 3:28 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Když to tak čtu, tak se vložím s poddotazem - mám přední difuzor 24 zadní difuzor 23 - jde to odladit spolu, aby to bezproblémově (volnoběh a kuckání při přidání) fungovalo, nebo mám rovnou začít pucovat 23 ze syslátů? Tryskama je to osazený stejně
_________________ Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
|
|
Back to top |
 |
burak
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Feb 17, 2004 Posts: 2780 Location: Beroun |
Posted: Sun Jul 14, 2013 8:26 pm Post subject: Re: Seřízení karburátorů |
|
|
Tak, on je problém sladit je spolu i když tam jsou ty správné. Začni shánět ty, co tam patří.
_________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám!
|
|
Back to top |
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|