Původní SPZ
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další  :| |:
-> Pokec 440

#21: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 12:45 pm
    ----
Díky všem za poskytování informací Ščástnééé
Jak píše Pajda, značky systému byly po krajích, ale přidělelní jednotlivých skupin čísel bylo na okresy, kterých tekrát bylo v celém Československu přes 300! Bohužel se toho v archivech zachovalo strašně málo, takže ty TP jsou strašně cenný zdroj.
Přidělení písmen krajům bylo ze začátku celkem logické. První písmeno druh vozidla, druhé písmeno přiděleno krajům v jednotném pořadí (krajů bylo tenkrát 19), v Česku měly stejná sídla jeko teď, ale hranice trochu jiné. Jednotlivé okresy pak dostaly v rámci kraje přiděleny skupiny čísel, ze začátku to šlo podle abecedy, pak se ale už záplatovaly mezery. Později se začaly přidělovat další písmena a tam už v tom žádný systém nebyl. A další zmatek nastal k 1.7.1960, kdy vznikly nové větší kraje a okresy. Od podzimu 1960 se začalo nově nabíhat na nový okresní systém, staré se postupně měnily do konce roku 1965.

#22: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 12:50 pm
    ----
Galahet: Změna z OK na PI je povinná výměna z důvodu změny systému. Majitele si DI pozval, vrátil staré značky a dostal nové Ščástnééé

#23: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 1:31 pm
    ----
burak:
U těch PD a OZ je to místo registrace důležité - mělo by být uvedeno vedle toho datumu přidělemé SPZ.
Že byla po výměně přidělena SU neznamená u automaticky, že ta předchozí byla taky okres Šumperk. A to ani v případě, že se majitel nezměnil ani nepřestěhoval. K 1.7.1960 došlo k územní reformě, a součástí nového okresu SU byly i obce z předchozích okresů Zábřeh a Šternberk.
I toho Brna by to původně mohl být okres Brno-okolí, v roce 1960 se tam taky pár obcí připojilo.
Díky moc

#24: Re: Původní SPZ Autor: burakBydliště: Beroun OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 6:54 pm
    ----
Když říkám Šumperk, myslím Šumperk. To BS, je sídlo v Brně i adresa Brno Mášova ul, ale on je rozmazanej

#25: Re: Původní SPZ Autor: chvojaBydliště: Strašice(nekdyPlzeň) OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 6:56 pm
    ----
i ja se pridam...avsak nemam toho moc...ma jedina spz az do tedka byla vydana:
Skoda440
SPZ....PJ 11-09
18.února 1958 Přeštice
11-09-jako 11.zari...ale s nju jorkem nic spolecneho nemam:)

#26: Re: Původní SPZ Autor: mirekBydliště: Hradec Králové OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 7:25 pm
    ----
Tak já se taky přidám:
Škoda 440
28.8.1957 Hradec Králové RH-61-15
10.6.1964 značka změněna na HK-58-68.
8.4.1980 prodej do Děštné v Orl. Horách RKB-24-86
10.8.2002 prodej mě 1H3 6494


Naposledy upravil mirek dne Po Úno 19, 2007 10:21 pm, celkově upraveno 1 krát

#27: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 9:19 pm
    ----
Burak: Díky! Už Ti nebudu odmlouvat Posměch

Mirek: Díky! Smíšek

Chvoja: Taky díky, ale v těch Přešticích určitě PJ-11-09 v roce 1958 nedostal. To bude značka až po přeregistraci, možná to bude zaznamenáno na straně 8. V tom roce 1958 musel v Přešticích dostat nějaké OM, ON nebo RM, možná to na té straně 3 bude přeškrtané. Koulení očima
V roce 1958 bylo PJ Bratislavský kraj.

#28: Re: Původní SPZ Autor: danek OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 9:57 pm
    ----
škoda 440
19.1.1959 HP-82-40 Ostrava
27.12.1963 OV-96-53 přeregistrováno
30.11. FMA-51-49
další zápis je nečitelný
12.1.2007 2Z6 52-38 Zlín

#29: Re: Původní SPZ Autor: chvojaBydliště: Strašice(nekdyPlzeň) OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 10:36 pm
    ----
jasne...moc se omlouvam...ja to neprolez cely...neznaly to priklad spartakovce...ano prvni spztka byla ON 32-02 pak a z PJ.takze znova...
18.2.1958 ON 32-02 Preštice
14.7.1964 PJ 11-09 Přeštice
Pardooon....

#30: Re: Původní SPZ Autor: bobekBydliště: Drnholec Jižní Morava OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 10:41 pm
    ----
440
9.10.1957-PA-77-73
3.3.1962-BV-05-40
OCTAVIA
28.12.1962-PU-25-68
22.9.1997-HKM-71-51
3.3.2004-1B9 3362

#31: Re: Původní SPZ Autor: KlocakBydliště: Čáslav OdeslatZaslal: Po Úno 19, 2007 10:48 pm
    ----
Taky jdu s trochou do mlýna :
1.Spartak, rv 1956
Praha - 1956 - AD 56-18
Čáslav - 2006 - 4S8 1956
2. Spartak, rv. 1956
provozováno ve Švýcarsku - 1958 - 1968
Praha - 1968 - ABB 15-54
Čáslav - 2006 - 4S8 1958
4. Spartak, rv. 1958
Praha - 1958 - OI 29-32
Praha - 1968 - AK 05-58
5. Spartak, rv. 1957
Znojmo - 1957 - PB 65-00
Znojmo - 1963 - ZN 24-06
6. Felicia, rv. 1961
Praha - 1961 - RY 01-74
Praha - 1964 - AD 02-74
Čáslav - 2005 - 4S7 4441

A to je fšecko, co jsem kde zjistil Klídek

#32: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: Út Úno 20, 2007 10:50 am
    ----
Bobek:
Nebyl by u té PA-77-73 i údaj o místě registrace? Aby to šlo přiřadit jednoznačně k okresu Ščástnééé viz můj příspěvek 11:31 19/02/2007 Ščástnééé
Dík

#33: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: Út Úno 20, 2007 1:32 pm
    ----
PS: Ta PA-77-73 může být kromě Břeclavi taky Hustopeče nebo Mikulov, případně i Židlochovice a i Slavkov. Mám svůj osobní tip. Jsem docela zvědav, jestli správný (není to Břeclav) Klídek

#34: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: St Úno 21, 2007 10:34 am
    ----
Klocak:
Dík za cenné informace. I když lepší by byly celé datumy.
Nezdají se mi ale dvě informace Smutnej
AD mi už vysvětlil Pajda, ale nezná se mi ještě toto:
Rok 1968 je na AK moc pozdě. Je mi jasné, že pokud je tam více změn, tak je v tom problém se docela vyznat. Jestli ta AK-05-58 byla skutečně druhá SPZ, tak by mohl být záznam o povinné výměně na straně 8.
Díky moc.

#35: Re: Původní SPZ Autor: burakBydliště: Beroun OdeslatZaslal: St Úno 21, 2007 5:57 pm
    ----
Hale, ale to odpovídá. Ta máminá bejvalá oktávka 25.1.1968 AK-71-63

#36: Re: Původní SPZ Autor: Pajda OdeslatZaslal: St Úno 21, 2007 6:08 pm
    ----
Jde o to, že výměna starých značek v systému 53 (tedy bez viditelné vazby na okres) měla skončit a konci roku 65. Proto podle poznatků neladí výměna SPZ až v roce 68......
Ale život přináší překvapení Smíšek

#37: Re: Původní SPZ Autor: Vámos OdeslatZaslal: St Úno 21, 2007 7:09 pm
    ----
Podle mě neodpovídá ani AK-71-63 ani AK-05-58. Jsou to první SPZ po "tajných" systému 1953. Povinná výměna byla do 31.12.1965, a to navíc tak, že majitel vozidla byl k výměně na DI pozván.
Občas se ale stávalo, že příslušný příslušník VB do toho techničáku zapomněl zapsat to datum.
Uvedená data se budou možná spíš vázat ke změně majitele.
V roce 1968 se vydávalo tak ABB - ABC (viz např. Klocakuv druhý Spartak)

#38: Re: Původní SPZ Autor: RancherBydliště: Brno OdeslatZaslal: Čt Úno 22, 2007 9:03 am
    ----
Ještě nemám po ruce vše a navíc, žádná exotika:

Š440 1958 OY 23-30 22.1.1958 v Nové Pace
přečíslování 8.4.1965 na TU 49-42

Š440 1957 OZ 65-35 25.4.1957
Přeregistrace 16.4.1964 na BS 02-90

#39: Re: Původní SPZ Autor: capricorn OdeslatZaslal: Čt Úno 22, 2007 9:56 am
    ----
Pridávam niečo aj zo Slovenska:

Š 440 1955 - PN 11-63 09.01.1956 Košice
preregistrácia 6.2.1963 KS 05-45 - Košice

Š 440 1958 - PJ 79-08 16.10.1958 Bratislava
preregistrácia 27.03.1964 BA 62-78 - Bratislava

Wartburg 1958 PK 47-57 16.12.1958 Prievidza
preregistrácia PD 09-68 , dátum nečitateľný - Prievidza

#40: Re: Původní SPZ Autor: Pajda OdeslatZaslal: Čt Úno 22, 2007 10:18 am
    ----
Pánové jste perfektní



-> Pokec 440

Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další  :| |:
Strana 2 z 5