Brzdové bubny
Go to page Previous  1, 2, 3  Next  :| |:
-> Felicie

#21: Re: Brzdové bubny Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Thu Sep 14, 2023 6:29 am
    ----
Asi překlep v cenovce

#22: Re: Brzdové bubny Author: KIELocation: Plzeň PostPosted: Thu Sep 14, 2023 9:18 am
    ----
rogalista: ne cena je opravdu taková (a jde pořád nahoru) - o tom tady už nějaké debaty proběhly, že sice je to úžasná věc, ale ta cena není nízká...


www.spartaky.cz/Forums...ic/t=2605/

viz Berlingo:

Není potřeba nic vysvětlovat. Je to věc, která funguje přesně jak má a kdo s těmito auty trochu jezdí, tak si to pořídí a následně nelituje ani korunu vloženou do této úpravy. Máte pravdu, v Německu jich je namontováno několik set v různých vozech. Bohužel u nás se to masově neujalo, ani, když to stálo ještě 25tis. (1000,-€). Rozumím, je to drahé, ale relativně. Nemám potřebu to tu propagovat, protože z toho nic nemám, na rozdíl od kolegy, co to nabízí. Já si to tahám z DE sám, když potřebuji. První jsem kupoval s drobnou nedůvěrou ( a montoval až asi po roce), ale po vyzkoušení montuji do každého auta, které mi od té doby prošlo rukama. Samozřejmě převažují Felicie, v jejichž ceně pořízení renovace to už nehraje velkou roli, ale je to namontováno i v Octavii combi Smíšek - kolega vyzkoušel a už má objednané i na další auto. Mám nakoupeno i na další projekt, k původní převodce se již nikdy nevrátím ( a že jich mám několik s origo novými šneky zrepasovaných). Naopak bych ještě rád někde sehnal pomocný čep na kuličkových ložiscích - kdysi jsem ho koupil na Pragosu, ale už to nemohu sehnat. Je to stejné, jako s opravenými kardany s novým nosem a perfektním vyvážením za 6.500-7000,-. Pořídilo si to jen pár "fajnšmekrů". Honza
---

Někomu to za to stojí, někomu ne. Mě to za to stojí, auto nehoním po silnici, volant si držím dvěma prsty, zaparkuji na téměř jakémkoliv místě aniž bych musel mít svaly Pepka námořníka … . Převodek řízení jsem udělal několik desítek a i jsem tu v minulosti popsal všechny úpravy a vylepšení, které má smysl při její GO udělat. Opravdu se nedá pochopit bez vyzkoušení si a najetí pár tisíc km. Já jsem si na první převodku šetřil 2 roky z diet ze služebních cest a neměl šanci si to před tím vyzkoušet, takže riziko bylo vysoké.
Berte můj příspěvek neprosto nekomerčně, nemám z toho ani provize, ani slevy u výrobce, spíš jako radu pro toho, kdo se rozhoduje a neví … jako já před několika lety.




#23: Re: Brzdové bubny Author: Berlingo PostPosted: Thu Sep 14, 2023 10:55 am
    ----
Já žádné "novodobé" věci nikomu nenutím. To je na rozhodnutí každého. Dávám jen recenze na to, co jsem vyzkoušel a mohu/nemohu doporučit. Když jsem tehdy kupoval tu převodku, šel jsem do velkého risku, tady to ještě asi nikdo neměl a měl jsem tehdy dost "vysoko do žlabu". Přesto jsem peníze ušetřené z diet na zahraniční služebky takto investoval a byla to má nejlepší investice. Smile .

Teď jsem zažil jedno osobní zklamání - totální zničení převodovky po ujetí ca 1200km. Vypadá to, že praskl!! stromeček. A tak krásně jezdila a řadila, ani kapka oleje pod autem.

#24: Re: Brzdové bubny Author: KIELocation: Plzeň PostPosted: Thu Sep 14, 2023 5:38 pm
    ----
Dyť jo , mně se to taky líbí, když otočíš volantem doleva, tak auto jede tamtéž, když doprava tak jede doprava..... jenže když tohle udělátko nemáš, tak nikdy nevíš, co se bude dít , když sáhneš na volant...dokonce ani když s ním netočíš, tak není úplně jistý, co se bude dít Twisted Evil

Takže taky budu držet dietu a ušetřím....na převodku....do spartaka.

#25: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Fri Sep 15, 2023 6:23 am
    ----
rogalista - kolik stojí motor a další věci na rogalo (pokud teda nick odpovídá)?

#26: Re: Brzdové bubny Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Tue Sep 19, 2023 10:41 am
    ----
Letectvi je trochu jina kapitola, porad je to trochu nepomer za novy kompletni nastojeny ultralightacky dvoutaktni motor (ktery se sklada z vicero dilu) a zde si kupuji pouze jeden dil (drobny montazni celek) Respektuji, ze vyvoj a vyroba (vcetne povrchove zuslechteni komponentu) nese nejake naklady, ale bohuzel to potvrzuje tvrzeni, ze Skodovky, Jawy apod. jsou v Cechach nejdrazsi veterani a kazda sranda neco stoji.
Schvalne kolik stoji zcela nove originalni rizeni na Mercedesa ze 70 - 80 let (ktere je mozne bezne koupit)?

#27: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Wed Sep 20, 2023 6:23 am
    ----
Nějak jsem si nevšiml, že Feldy jsou ze 70-80 let, kolik stojí řízení na Mercedes z konce 60 a začátku 70 let?. Tady se jedná o kusovou výrobu a hlavně jde o to, že je to schválený a schválení na TUV v Německu asi taky nebylo za pakatel. Podle mě je to taky drahý a vzhledem k ročnímu nájezdu dám ty peníze na potřebnější věci, např po více jak 30 letech bych potřeboval nový lak, protože po revoluci byl dělaný neodborně.
Starší řízení na Mercedesy na ebay od 150 Eur nahoru, repasované nebo nové se mě nechce hledat protože neumím německy.

#28: Re: Brzdové bubny Author: maisLocation: Plzeň PostPosted: Wed Sep 20, 2023 12:09 pm
    ----
Jen pro zajímavost na
M-B ponton 1650€ je skladem (současník našich aut)
Adenauer - na vyžádání - asi se dělá
Pro referenci Piano - 575€

#29: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Mon Sep 25, 2023 6:00 am
    ----
a jsou šroub matka nebo hřeben, nebo jsou to už taky předělený na kuličkový šroub jako ty naše. Takže pro rogalistu cena je vlastně stejná!!

#30: Re: Brzdové bubny Author: maisLocation: Plzeň PostPosted: Mon Sep 25, 2023 3:29 pm
    ----
z6hurvinek wrote:
a jsou šroub matka nebo hřeben, nebo jsou to už taky předělený na kuličkový šroub jako ty naše. Takže pro rogalistu cena je vlastně stejná!!
Normální Mercedes díl - takže, co tam bylo z fabriky, to tam je - jedna z výhod MB je v tom, že sice to bývá drahé jako prase, ale spoustu věcí na 50 - 60 let staré auto je schopen stále MB dodat, stjený program má BMW a Porsche

#31: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Tue Sep 26, 2023 6:00 am
    ----
Tak ted už to vůbec nechápu. Diskuze vznikla o tom, že je nové řízení na Feldu drahé a na Medvěda je levnější, najednou se tu napíší ceny stejně drahé. Takže poslední odpvěď vůbec nechápu. Pokud vím tak originál díl na Feldu je podstatně levnější než originál díl na Medvěda. Confused
Takže jediný co z dané argumentace vyplývá, oba díly a to jak kvalitní schválená podstatně lepší replika na Feldu je stejně drahá jako originál díl na Medvěda.

#32: Re: Brzdové bubny Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Fri Sep 29, 2023 10:52 am
    ----
Ponechme stranou všechny vlastencké a citové (fanouškovské) vazby k té či dané značce, její kvalitativní hodnocení a ve výsledku i tu cenovku za díl a její poměrnou výši pro danou značku (jak jsem napsal: každá sranda něco stojí, některá více jiná méně - v Čechách máme pro radost většinou Škodovky).

Nechytejte mě nyní za slovo: Taktéž neřešme účelnost investice do auta, které ve většine případů vyjede dvakrát za rok s nájezdem mezi STK 200 km v podobě hi-tech převodky (když zbytek systému - přenosu sil ke kolům má svoje, zde často omílané, témata). Taktéž nelze zapomínat, že řídit auto ze 60-80 let není jako se necht vézt novodobým vozem, ale chce to "fištrón" a převodkou řízení s kuličkovým převodem se to již nespasí.

K zamyšlení je, že když příjdeš na pobočku "Medě" a poručíš si řízení na auto z 60-80tých let, tak se ho i dočkáš v podobě originálního dílu se všemi jeho všeobecnými výhodami a garancemi (myšlena odpovědnost za konstruční a materiálové vady), ale zkus si vyrazit do Škodováckého servisu pro díl na auto ze 60-80tých let, když již automobilka nedodává zcela vůbec některé díly na moderní auta z roku 2000.

#33: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Mon Oct 02, 2023 6:32 am
    ----
Když nemáš argumenty k ceně, tak začneš psát o vlastenectví. Samozřejmě ale s tebou souhlasím s tou dostupností, ale jinak je to pořád stejné jestli jezdíš v Medvědovi nebo Feldě. Ceny jsou podobné, pokud to není třeba Guldwing

#34: Re: Brzdové bubny Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Mon Oct 02, 2023 11:08 am
    ----
Myslíš jako, že bych měl předložit cenovou rozvahu na vývoj, materiál, obrobení atd. a konečnou cenu (s přimeřeným ziskem)?

Respektuji nadšence, kreří to považuji za správnou investici. Osobně si ji nemohu dovolit i kdybych mohl, tak bych bych si ji do auta nedal z výše uvedených důvodů (stará auta jsou hezká díky jejich nedokonalostem, se kterými se řidič musí umět poprat). Odkaz na díl jsem sháněl pro známého.

Jinak - Škodovky mám rád, v autě vozím dvě malé děti a rád bych s ními vyrazil veteránem k moři. Ovšem co se týče bezpečnosti osádky v dnešním provozu, tak nevim o žádné Škodovce v kategorii oldtimer bez plastových nárazníků, která by v sérii standartně měla alespoň trochu tuhou karoserii, bezpečnostní pasy i vzadu, solidní řízení a hlavně účinné brzdy. Poměrně nemalou investicí do hi-tech převodky tyto aspekty nelze spasit (přebít) a protože nejsem tak bohatý, tak si budu muset hrdě koupit nějakého "kapitalistického oldtimera" (na kterého jsou běžně dostupné i levnější náhradní díly).

#35: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Tue Oct 03, 2023 5:55 am
    ----
Ne přečti si co jsi napsal na začátku - cituji "Asi překlep v cenovce
", podle tebe je cena 30-40 tis. Kč za řízení přehnaná a agumentoval jsi cenou řízení na Medvěda, která je ale stejná. A najednou začneš argumentovat dostupnosti dílů atd. Já ti pouze vždy odpovídal na tvoji připomínku k ceně!

#36: Re: Brzdové bubny Author: Berlingo PostPosted: Tue Oct 03, 2023 6:43 am
    ----
Upřímně, je to už diskuse o ničem a vytváření argumentů proč ne (stejně to znám od řady kolegů z firmy). Ano, rozumím třeba argumentu, že nemáte tolik peněz a nemůžete/nechcete do toho investovat. To beru jako slovo chlapa.
Máte absolutní pravdu - ta auta jsou svým způsobem dokonce nebezpečná.
V čem pravdu nemáte je fakt, že pokud máte dobře udělané brzdy a moderní mladé pneumatiky, tak to brzdí dobře a někdy i díky tomu, že dobře zafunguje řízení v krizové situaci, tak je ani nepoužijete (nestihnete). Jednou jsem si to už vyzkoušel ... . Já s Feldou sice najíždím málo proti některým kolegům - 1000-2000 km/rok, ale užívám si je. To že auto bude hlučné, nebude mít stabilitu a nebude reagovat na otočení volantem jako auto s hřebenem a posilovačem, že zadní kola půjdou do blokování při razantním brždění ( to považuji za největší slabinu a chci ještě vymyslet kombinací různých průměrů válečků), to beru jako daň za to, kdy bylo auto vyrobeno. Ale abych otočil volantem o půl otáčky, než se v zatáčce něco začne dít (a že znám pár lidí co to tak mají a s přimhouřenýma očima projdou i na TK), to beru jako hazard a nemá to nic společného s užíváním si jízdy.

Ale jak jsem už psal, každý ať si namontuje co chce, je to o jeho chuti, peněžence a pocitech.

Jinak ještě úplně mimo mísu.
Mám ještě Fiat 600D, výborné autíčko. Loni jsem kompletně předělal brzdy. Díky tomu, že Fiat používá řadu komponent stejných, nebo podobných od poloviny minulého století dosud, navíc ještě "odnož" Lada, tak jsem kromě HBV kompletně prachstaré brzdy různě repasované, nalepované obložení vyměnil za značku ATE a ten rozdíl při brždění je neuvěřitelný. Jen to chtělo věnovat pár dní studování katalogů, přeměřování rozměrů. Na TK šly ručky úplně stejně, kroutili hlavou, jak je to možné, stejně tak jako účinnost. A jako bonus mám samostavy, takže netřeba doseřizovat ... .

#37: Re: Brzdové bubny Author: KIELocation: Plzeň PostPosted: Tue Oct 03, 2023 7:54 am
    ----
Berllingo: tak jistou shodou okolností mám fiata 600D taky - a zásadní rozdíl je v tom, že i dnes na něj lze bez problému sehnat v IT snad všechny díly nové a za úplně jiné ceny - když jsem dělal brzdy tak třeba prasátka vycházela nová z Itálie kolem 400 kč/ks .... spartak dnes vyjde repas prastáko kolem 1800. A to v zásadě platí o všech dílech - buď za nesmyslnou cenu vzhledem k "unikátnosti" auta nebo jsou to nějaké polotovary vyráběné někde na koleni.

#38: Re: Brzdové bubny Author: rogalistaLocation: Podbořany PostPosted: Tue Oct 03, 2023 8:37 am
    ----
Ano, debata o ničem - nenapadlo by mě co vyvolá jedna poznámka.

Možná jsem se seriovým řízením v rámci jeho možnosti spokojený neboť od začátku jezdím na nápravě s řízením z nových dílů, moderních radiálních pneumatikách a zánovních brzdových bubnech.
Kdyby šlo relativně jednoduše nabastlit brzdové čelisti od ATE, tak bych do toho bez okolků šel. Kupodivu mi na rozdíl od jakéhosi uni-repasovacího obložení lépe vychází původní jedovaté obložení. Nádhera by byl systém samostavu zadních bubnových brzd - klínku moderních Škodovek od roku 1995

#39: Re: Brzdové bubny Author: Berlingo PostPosted: Wed Oct 04, 2023 11:17 am
    ----
Prasátka na Fiátka od ATE vychází kolem 160,-kč/ks - teda loni. Ano, sehnat se dá téměř vše a ceny jsou směšné. Komplet předělání brzd včetně bubnů/štítů mě vyšlo na ca 3000,-. Další tisícovku jsem vrazil do všech nových ložisek. Já mám naštěstí stejně jako na všechny veterány ještě as 2 auta v nových dílech ... Smile .

JInak u jedné feldy jsem zadní brzdy překopal na štíty Š120, to se ještě dalo vše koupit nové a fungovalo to absolutně perfektně. Teď holt na začátku sezóny sundám kolo a došteluji (stejně dávám zimní kola na odstavení). Souhlasím, že původní Osinek brzdí nejlépe.

#40: Re: Brzdové bubny Author: z6hurvinek PostPosted: Thu Oct 05, 2023 5:49 am
    ----
skoro všechno původní co nám zakázala unie nebo zelení bylo lepší. (Snad kroěm těch časů.



-> Felicie

All times are GMT + 1 Hour

Go to page Previous  1, 2, 3  Next  :| |:
Page 2 of 3