<-- < -->
Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: kederjan
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3599

People Online:
Members: 0
Visitors: 13
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2024
Silvestr
 
07/08/2025
SPARTAKYÁDA 2020
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Seřízení chodu motoru
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Seřízení chodu motoru

Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 410
PostPosted: Wed Jun 12, 2024 5:58 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Pořád to nechápu ty Vaše odpovědi, já měl na hřídelkách vůli, na sytič to krásně jelo, bez sytiče taky, ale nedrželo to volnoběh. Píše že tp zdechne když stáhne sytič. Pořád nějak nechápu jak to souvisí s tím jestli auto jede nebo ne. I kdyby maxi vůle a přísavalo to falešný vzduch kolem hřídelky, tak by auto nezdechaloa normálně jelo! Zdechalo by jen an volnoběh.
View user's profile
Back to top
Pepča22
nováček
nováček


Joined: Nov 02, 2023
Posts: 9
PostPosted: Wed Jun 12, 2024 11:16 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Děkuji za dosavadní rady, včera jsem to zkoušel a motor zase chytl na sytič a v otáčkách běžel. Sytič na půlku začal chcípat. V chodu se dá udržet pouze plynem. Závada bude jistě v karbecu.
Začnu tím, že koupím znovu těsnění (jak se často sundaval), kouknu na trysky a pokusím se znova nastavit.
Nemáte někdo nějaký návod na nastavení karburatoru 32BS?
S popisem trysek a vzdušníků?

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 551
Location: Plzeň
PostPosted: Wed Jun 12, 2024 11:33 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
Pepča22
nováček
nováček


Joined: Nov 02, 2023
Posts: 9
PostPosted: Tue Jun 18, 2024 12:09 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

mais wrote:
1)
www.alza.cz/beauty/lab...327350.htm
2) osazení podle návodu - napiš přesně jakej motor děláš, jsou tam odlišnosti - ale obecně by to nějak mělo fungovat dle Jikovu (Stanislav Ryba - Kaburátory os automobilů) difuzer 23, hlavní tryska 120, volnoběžná 50, tryska sytiče 110, hlavní vzdušník 200, vzdušník sytiče 4,5
3) nastavení podle sluchu, nějak volnoběžně přivřenou klapku -klidně vizuálně, aby jsi viděl, že šroub zabírá a pootevřel klapku a šroub vzduchu někde kolem 0,75 otáčky povoleno by to měl udržet (že to nepůjde za plynem je v tuhle chvíli jiná soutěž)
4) těsnění plovákovky, sytiče i spodku pokud mázneš vazelínou tohle testování vydrží - pokud to nepobere těsnění s vazelínou tak je to stejně tak křivý, že je třeba to řešit.

Je to 1221 octavia 1962

View user's profile
Back to top
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 19, 2007
Posts: 293
Location: okolí Litomyšle
PostPosted: Sun Jul 07, 2024 6:13 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu.

_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
mtucek
nováček
nováček


Joined: Oct 30, 2022
Posts: 4
PostPosted: Tue Jul 09, 2024 10:56 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Proměřil bych dynamo jestli zkrat přežilo a zkusil bych jinou civku.Civka by neměla být horká.
View user's profile
Back to top
Rancher
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Jan 13, 2004
Posts: 8998
Location: Brno
PostPosted: Tue Jul 09, 2024 4:27 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Ladas450 wrote:
Ahoj, po dlouhé době se obracím o radu. Na své 450ce řešim seřízení chodu motoru. V minulosti někdo na motor nabastlil karburáto 32 EDSR s označením 2927 (ze 110Rka). Nikdy v minulosti s tim nebyl extra problém. Teď mě auto 2 roky nehnutě stálo a musel jsem pořešit vyčištění karburátoru. Při té přiležitosti jsem si řekl, že seřídím i kladívko v rozdělovači a předstih.
Včera se mě vše zdárně povedlo a při seřizování rozdělovače "na ucho" a následném dotahování rozdělovače se mě povedlo klíčem zaskratovat o dynamo.
Motor chvilku běžel a pak chcípl. Dalši start se už nepovedl. Pojistky se zdaji oka. Jiskru davaji všechny svíčky, vyměnil jsem pro sychr kondenzator. Nenapadá vás něco, motor nemá ani tendenci chytnout. Civka zapalování je po chvilce startování horká, že neudržím ruku. Koupit novou a začít tím? Dik za každou radu.
Horká cívka = cívka kaput.
a) určitě dát novou
b) nenechals náhodou klíček ve skříňce? (nemyslím v šatně, ale zapalovací Smile ) To u mne je vcelku konfekční způsob, jak o cívku přijít - ZLOZVYK Confused Mám s sebou aspoň dvě...
b) koukni, jestli Ti neupadl/nevisí nějakej drát okolo cícky nebo spínačky.

_________________
Myluju češťynu, uzené a spartaky.cz Smile
View user's profile Send e-mail Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 19, 2007
Posts: 293
Location: okolí Litomyšle
PostPosted: Tue Jul 09, 2024 4:49 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Tak závada odstraněna, šel jsem vylučovací metodou, na pragosu jsem objednal civku,kondik,svičky. Začal jsem civkou, pak kondikem a nakonec to asi odpalilo svičky, protože až po svičkach blafla a teď šlape jak za mlada Smile diky i tak za rady
_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 870
Location: Pardubice
PostPosted: Tue Jul 09, 2024 7:01 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Zkrat v elektroinstalaci nemúže(!!!!) zničit svíčky...
View user's profile
Back to top
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 19, 2007
Posts: 293
Location: okolí Litomyšle
PostPosted: Tue Jul 09, 2024 7:22 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Taky tomu nerozumím, ale jak jsem psal, jako první jsem dal novou cívku, motor točil a nechytl, neblafl, ani naznak života. Jako druhý krok jsem vyměnil kondík. Situace byla stále stejná. Šáhl jsem po svíčáku, mrknul jestli je svíčka mokrá (byla) a jako další krok jsem se rozhodl vyměnit svíčky za nové a motor naskočil.
Leda že bych měl špatně nacvaknuté kabely od rozdělovače, ale to jsem předtím taky kontroloval. Tak nevím, jestli nějaká náhoda nebo nějaký múj blud.

_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
jag42
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Oct 28, 2010
Posts: 43
PostPosted: Wed Jul 10, 2024 6:02 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží Smile

View user's profile
Back to top
Ladas450
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 19, 2007
Posts: 293
Location: okolí Litomyšle
PostPosted: Wed Jul 10, 2024 7:41 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

jag42 wrote:
Moje hypotéza:
1) byla vadná indukční cívka –hřála
2) startování bez jiskry – mokré svíčky
3) výměna cívky – stále mokré svíčky, tudíž bez jiskry
4) nové svíčky a už to běží Smile

Dáva smysl Cool

_________________
je mnoho cest, které nikam nevedou, ale přesto potkáš
mnoho lidí, kteří tam jedou...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Pepča22
nováček
nováček


Joined: Nov 02, 2023
Posts: 9
PostPosted: Fri Jul 26, 2024 11:54 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím.
View user's profile
Back to top
mtucek
nováček
nováček


Joined: Oct 30, 2022
Posts: 4
PostPosted: Sat Jul 27, 2024 7:02 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Zkusil bych se podívat na:
Nastavení bohatost směsi
Trysky v karburatoru jsou ok?
Prisavani vzduchu mezi sacim potrubím a hlavou
Nastavení předstihu motoru.

View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 551
Location: Plzeň
PostPosted: Sat Jul 27, 2024 6:49 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Pepča22 wrote:
Ahoj, tak mám nové poznatky. Karburátor vyčištěn ultrazvukem, těsnění vyměněné. Na plný sytič motor krásně chytne a běží, pak postupně ubírám podle toho jak se motor zahřívá. když se dostanu pod půl a otáčky začínají vzdáleně připomínat volnoběh, motor nedrží. Chladič je teplý motor už musí být ohřátý ( vypilo to pivní flašku benzinu). Nemuže vadit na octavii super karburátor BS 32 dif 24? Jinak už fakt nevím.
Co odtrh svíček? Je správně, není tam kilometr?

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
ital
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Mar 15, 2007
Posts: 137
PostPosted: Mon Aug 05, 2024 9:14 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Octavia Combi má 1221 motor a difuzor 24. Tam chybu v principu nehledej.
To co popisuješ (na sytič OK, při zavídání sytiče chcíp) mi ukazuje na ucpání volnoběžné trysky nebo na špatně seřízený volnoběh.

View user's profile Visit poster's website Photo Gallery
Back to top
Pepča22
nováček
nováček


Joined: Nov 02, 2023
Posts: 9
PostPosted: Fri Sep 13, 2024 12:16 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

A ještě stačí ťuknout do plynu a motor hned letí do otáček. Je to fakt celý divný.
View user's profile
Back to top
Pepča22
nováček
nováček


Joined: Nov 02, 2023
Posts: 9
PostPosted: Tue Nov 12, 2024 8:00 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Tak jsem se zase několikrát hrabal v autě a výsledek žádný. Zkoušen jiný rozdělovač - beze změny
Nové svíčky - beze změny
Jiný karburátor - motor přestal startovat úplně....

Měřeny komprese - cca 11 za studena..
Potom nápad, dát ruku na karbec a začít točit motorem a ejhle, téměř žádný podtlak!!! Je toto normální, nebude tady zakopaný pes?

View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 870
Location: Pardubice
PostPosted: Tue Nov 12, 2024 7:13 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Pokud není přidán plyn, tedy otevřená klapka, tak toho podtlaku se za ni k hrdlu moc nedostane... Něco na tom úplně primitivním motoru je úplně špatně, ale co?? Fantasmagorie - špatně nastavený rozvodový řetěz, totálně sjeta vačka a tím pádem neotevirající se ventily, špatné pořadí zapalování (už se řešilo), cívka - kondenzátor, prasklé sací potrubí, ulomená některá jeho příruba u hlavy či karburátoru. Já se s takovým problémem, který nedokážu rozklíčovat, zabývat půl roku, tak úsilí už namířím směrem k někomu, kdo tomu hoví a prohlédne věc na místě.
View user's profile
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 410
PostPosted: Thu Nov 14, 2024 7:02 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Nemůže být jen opačně nasazený rozdělovač, pokud byl rozebrán? Zkusil bych rozdělovač z jinéh o funkčního motoru.
View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy