Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: pppp314
New Today: 0
New Yesterday: 1
Overall: 3535

People Online:
Members: 0
Visitors: 26
Bots: 1
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
07/08/2023
SPARTAKYÁDA 2020
 
31/12/2023
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › Zelené zapalovací kabely
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Zelené zapalovací kabely

Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sestsettrojka
V záběhu
V záběhu


Joined: Sep 18, 2016
Posts: 10
PostPosted: Sun Apr 30, 2023 8:27 pm    Post subject: Zelené zapalovací kabely

Zdravím kolegové, na několika původních motorech š450, octavia aa tatra 603 jsem viděl zelené kabely ke svíčkám. mohl by mě někdo zasvětit v jakém období se využívaly?
View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 817
Location: Pardubice
PostPosted: Mon May 01, 2023 5:16 am    Post subject: Re: Zelené zapalovací kabely

Zelenej kabel = uhlíkovej kabel = nemá uvnitř izolace měděný vodič, ale (polo)vodivou uhlíkovou hmotu = v 50. a 60. letech se nepoužívaly, neexistovaly, u nás se začaly hromadně objevovat až u novějších zadomotorů v 70. letech = na 440 a její deriváty až do konce výroby z prvovýroby nepatří, a jestli, tak jedině na kombíky a stejšny z úplného konce produkce, to si nejsem jist.
Jejich výhoda - obrovský vnitřní odpor přispívá ke tlumení elmg. rušení, místo odporové koncovky či vsuvky v kabelu měděném. Nevýhoda - časem rády zimou a dalšími vlivy času zdegerovaly, uhlíková vrstva zkřehla, ztratila soudržnost, při manipulaci popraskala a její obrovský ohmický odpor začal konvergovat k nekonečnu = kabel se (uvnitř, neviditelně...) přerušil a záhadně přestávala fungovat jiskra, prošlehlo se povrchově víčko rozdělovače či palec... Dtto pokud se kabel zkracoval, odstranily originál nalisované koncovky a bastlily jiné. Dost se proto svého času vyhazovaly a nahrazovaly zpět mědí (100% spolehlivost) či uhlíkovými kabely novější provenience, kvalitnějšími a nepraskajícími.
O žádnou "rarytu" tedy nejde, spíš dobový tuning v podstatě k ničemu.

View user's profile
Back to top
viktor
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jun 22, 2006
Posts: 1069
Location: Praha, chalupa na Jičínsku
PostPosted: Sun May 07, 2023 3:35 pm    Post subject: Re: Zelené zapalovací kabely

První kabely, co jsem měl z výroby na Favoritu r.v. 1989. Šly do kopru během r. 1991, kdy nahrazeny v Maroku metráží od Magnetti Marelli. Nyní 4. sada moderních uhlíkových. Mimochodem originál zapalovací kabely mi před MNOHA lety na Spartaka udělali v Tesle Blatná. Stačilo vykorespondovat a dali kompletně vše nové DOBOVÉ /tj. ze skladu?/, tedy i dlouhé masivní "fajfky" atd...přiložil i odrušovací 4 ks. válečků "Tesla" k event. přerušení a vložení do všech kabelů.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFelicie All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy