Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: hektor50
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3488

People Online:
Members: 0
Visitors: 72
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Toggle Content Kalendář akcí
31/12/2022
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Tachometr
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Tachometr

Go to page Previous  1, 2
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 784
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Jun 27, 2022 4:54 pm    Post subject: Re: Tachometr

Podle dobových katalogů. Tachometr Octavia od roku 59 má číslo dílu 133-4403. Tachometr Felicia 134-4403, a to už od 1. série. Čerpáno z katalogu ND továrního ze Škodovky. A to jak Octavie různých ročníků, tak přímo Felicie 1. až 8. série. Novější pro Felicii od 9. série (model 61) bohužel nevlastním, ani žádný na TS. V souhrnném katalogu Mototechny pro celou modelovou řadu O i F je kupodivu totéž a stejný přístroj i pro ročník Felicie 61 a dál, od 9. série. I když v něm je obecně řada nepřesností, tak tohle sedí. ALE - oba dva, jak 133-, tak 134- mají překvapivě stejně objednací číslo Mototechny...
Vše platí pro ukazatele v km. Mílové tachometry jsou všude stejné.
A ještě jednou se omlouvám za tu mystifikaci s rokem 1958. To byla ještě 450 s bílými budíky.

View user's profile
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 356
PostPosted: Tue Jun 28, 2022 6:16 am    Post subject: Re: Tachometr

Nepatří to mezi tachometry, ale když už jste začali psát o těch karoseriích, tak asi neexistovaly podvozky s listovým perem, a karoserie Felicia, spíše naopak. Mám 450 vyrobenou únor 1959 (přitom se dle tabulek vyráběly do konxce roku 1958) - jednu z posledních a je tam podvozek již s vinutýma pružinama. Celou dobu jsem si myslel, že to někdo v minulosti předělal (jsu 6.majitel), ale před několika lety jsem potkal 450, která měla výrobní číslo 3 čísla ode mne a taky měla už podvozek s vinuťákama. Tak mě to vede bohužel k nepotvrzené úvaze, že by poslední 450, který byly vyrobeny na začátku roku 1959 už mohli mít nový podvozek, který dováželi do Kvasin z MB nového typu.
View user's profile
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1617
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Tue Jun 28, 2022 6:44 am    Post subject: Re: Tachometr

Octavia TS asi extra katalog nemá. Spíš to bude řešeno jen nějakým dodatkem.

S tím rokem 1958. Většina 450 neměla bílé budíky, ale nový typ budíků. Nikoli s černou stupnicí, ale šedou (tachometr měl barevně označeno, kdy řadit a teploměr měl barevně rozsahy teplot). Budíky byly na světě už v roce 1958 pro 28. sérii.

spartaky.cz/coppermine...os=92.html

Paradoxně se ale do spartaků dostaly až do mezitypů. 450 je ale dostaly skoro všechny. Šedé budíky měly ještě Octavie 1. série a i v prvních Feldách a celými nárazníky byly také. Druhá série už měla černé.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Feb 05, 2005
Posts: 1200
Location: Plzeň
PostPosted: Tue Jun 28, 2022 2:08 pm    Post subject: Re: Tachometr

z6hurvinek: přechodovky s karoserií feldy nebo oktavie na listovém podvozku existovaly normálně....to jsou právě ty "mezitypy". (viz třeba Klocákovo 445 - www.spartaky.cz/Garage...d=361.html )
View user's profile
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1617
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Tue Jun 28, 2022 7:04 pm    Post subject: Re: Tachometr

A jaké má ta karoserie z 450 přední podběhy? Ve fabrice by nenabastlili uzké spartakovské podběhy na šasi s oktávskou nápravou, protože se do nich náprava vejde jen po zdeformování podběhů a hadice dřou. Bylo to zmiňované i podnikovém tisku. Důvod montáže karosérií typu octavia na podvozky s listovým pérem byl jen v tom, že nových podvozků byl nedostatek a starých přebytek.

A to, co tvoří řadu 440,445, 450 je právě to listové péro vpředu, nikoli kastle. Kastle 450/1. kusy felicia byla kromě podběhů, ozdob, zadních světel a volantu stejná.

View user's profile Photo Gallery
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 356
PostPosted: Wed Jun 29, 2022 6:14 am    Post subject: Re: Tachometr

KIE to tu nikdo nerozporuje, přečti si co jsem napsal, mám to přesně opačně. Ondro píšu karoserie 450 !!! Jaký asi má karoserie 450 podběhy? Ještě jsem jinou než s hranatýma podběhama neviděl (pokud to někdo nepředělal - moje má jeden originál hranatý druhý asi po dost těžké havarii kulatý - i stěna do kabiny je dost pomačkaná a klepaná). Proto jsem to sem napsal, že mě to je divné, celý leta jsme si myslel, že to někdo předělal až do doby co jsem potkal tu druhou 450 vyrobenou taky v únoru 1959 s výrobním číslem 3 ode mne. To jsem začal pochybovat, ael pořád si myslím že mám mít listový péro.
Od kd ydo kdy se dělali přechodovky - kdy se začali dělat podvozky s vinuťákama?

View user's profile
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1617
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Wed Jun 29, 2022 9:06 am    Post subject: Re: Tachometr

Tak 450 by měla mít podběhy spartakovské kulaté. Původní zachovalé 450, za které bych dal ruku do ohně je měly všechny. Většina dodnes dochovaných 450 před renovací jsou většinou totálně zbastlené a převařené mrchy. Kulatý podběhy nejsou ani na spoustě spartaků jednoduše proto, protože v době, kdy je bylo potřeba měnit, se starý typ podběhů nedal koupit, stejně jako pravý zadní blatník s naléváním horem, podnárazník s prolisem a kufrová podloha se starým typem prolisů. Jestli pár posledních karoserií na 450 mělo hranatý podběhy můžeme spekulovat, ale podvozek škoda 450 je podvozek s listovým pérem. Důvod proč by technicky Felicii vydávali papírově za 450, když právě odpružení bylo tehdy představováno jako obrovská změna hodná nového typu? To by musel osvítit někdo z Kvasin, kdo u toho byl.

Podvozky s vinutými (dobově spirálovými) pružinami se začaly dělat už v lednu 1959, ale bylo jich málo. Výroba mezitypů s listovým pérem skončila na konci února. Na lince byly v lednu a únoru jak Octavie tak Mezitypy 440 a 445 najednou. Kastle se od karosérií Octavií lišila u 440 nápisy na blatnících pod lištami a chybějícím nápisem na zadním čele a u 445 použitím původních nápisů a lišt (jinde vrtané díry pro lišty + nápisy).

K obrázkům:

Ta zelená je 450 Jirky Bláhy. Na rozdíl od většiny ostatních renovací nezbyly jen torpéda, podběhy zůstaly původní. Auto mělo historicky měněné přední blatníky a prahy + dobastlena křidélka. Jinak velmi zachovalé auto včetně interiéru. Ta druhá červená je 450 původem ze Sloveska. Ta byla před ořezáním na pískování co se týče kastle bez zásahu.

Tyto další dvě 450 je měly před renovací také...

spartaky.cz/coppermine...pos=0.html

spartaky.cz/coppermine...os=59.html

a tato velmi slušně zachovalá kastle taky:

www.spartaky.cz/Garage...d=894.html



450.jpg
 Description:
 Filesize:  91.42 KB
 Viewed:  39 Time(s)

450.jpg


450_74.jpg
 Description:
 Filesize:  61.65 KB
 Viewed:  39 Time(s)

450_74.jpg


View user's profile Photo Gallery
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 356
PostPosted: Thu Jun 30, 2022 6:04 am    Post subject: Re: Tachometr

Samozřejmě jsem to napsal naopak kaju se 450 kulaté felda hranaté
View user's profile
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 356
PostPosted: Thu Jun 30, 2022 6:23 am    Post subject: Re: Tachometr

Mě jde o to zda nemohli být v únoru 1959 expedovány do Kvasin z MB podvozky nového typu?? 20 let jsem si myslel, že NE, právě až do doby než jsem potkal druhou 450 tři výrobní čísla ode mne tyky s novým podvozkem Moje číslo 359030, takže serie 32 a 371 auto od konce výroby 450 tek. Na kastli vše jak má být, hranaté výztuhy prahů, vzpěry pod palubkou jen rovné zužijící se, vzadu vzpěry v kufru, panty dveří na 4 šrouby, originál nápisy, nyní už jen jeden kulatý podběh atd... Ze 450 je na mé karoserii původní přední čelo, levý podbeh, pedálová stěny, samozřejmě přední a zadní torpédo, podlaha pod zadním sedadlem, zadní podběhy, levý zadní blatník a zadní čelo, dveře, zadní kapota. Horní víčko nádrže zavařemo a předěláno na bok. Takže to původně byla a nyní pořáe "částečně" je 450ka.
View user's profile
Back to top
HonzaK
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 16, 2016
Posts: 106
Location: Roudnice n. L.
PostPosted: Thu Jun 30, 2022 9:10 am    Post subject: Re: Tachometr

z6hurvinek: A jak vypada zbytek ramu na te tvoji 450ce? Odpovidaji detaily jako uchyceni silentbloku karoserie apod. te predpokladane dobe vzniku? A co razba cisla ramu, ta vypada jak - jestli jde jeste najit tu puvodni?
To by mohlo napovedet, jestli ram pochazi skutecne z doby vyroby karoserie, nebo ho nekdo pozdeji vymenil za octavsky/feldovy...

View user's profile Photo Gallery
Back to top
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1617
Location: Výchdní Čechy
PostPosted: Fri Jul 01, 2022 8:50 am    Post subject: Re: Tachometr

Mně se to jeví jako hloupost, protože škoda 450 je podvozek. Karoserie ani nebyla evidovaná. To, že 2ks 450 blízko sebe, mají podvozek z oktávky mě nijak neudivuje, protože takových 450 je víc. Byla doba, kdy 450 nebyla brána jako vzácnost z 1000 vyrobených ks, ale ta divná první felda s blbou nápravou. A co si budeme povídat... kdo by chtěl nápravu, kde svisláky vydrží ani ne 30tis. km.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 356
PostPosted: Fri Jul 01, 2022 10:10 am    Post subject: Re: Tachometr

Bohužel nevím jak vypadá originál ražený číslo, ani ve kterým má být přesně místě. A co bylo na rámu za misky to si nepamatuju protože když jsem to před 30 lety dělal, misky jsem usekal a předělal na nejnovější uložení s velkýma zadníma silentblokama - tak jak to bylo popisováno ve chytrých knihách jako super úprava. Chtěl jsem Feldu, koupil jsem podle inzerátu Feldu, doma jsem zjistil že je to Felda s označením 450, internet nebyl, sraz byl jen jedne celostátní, byl to vrak, vyvařil se co se sehnalo (např. podlaha z kombika s brzdou na podlaze, sedadla Ocatvia dělaná), atd. Po "renovaci poplatné dané době" a následných účastí na různých srazech jsem začal zjišťovat co je 450, co Felicia, rozdíly atd. Pokud nyní budu dělat polorenovaci což by si už karoserie i podvozek za tu dobu zasloužily, tak určitě nechám podvozek s vinuťákama, ale karoserii co nejvíce originálu včetně víčka nádrže, předního sedadla a možná i řazení zpět pod volant. Jinak an podvozku byly těhlice s montovanejma krytkama vpředu, štíty s těma pásovinama dole co drží pakny, vzadu domeček s dvouložiskem z 1203 (to jsme tam nechal) atd.
View user's profile
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2
Page 2 of 2


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy