Welcome toSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
Toggle Content
Toggle Content Main Menu


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




Toggle Content Uživatelé

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: CerT
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 3474

People Online:
Members: 0
Visitors: 59
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Select Language

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Seřízení chodu motoru
 Forum FAQ   Search   Log in to check your private messages   LoginLogin
Seřízení chodu motoru

Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ZBmaster
V záběhu
V záběhu


Joined: Dec 27, 2021
Posts: 13
PostPosted: Mon Apr 25, 2022 8:15 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Představa je někomu dát blok + kliku a setrvák. Vratí se to smontované a vyvážené, písty vložky atd si udělám sám. Zatím jsem dělal jen motory jawa.
View user's profile
Back to top
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: May 26, 2009
Posts: 506
Location: Plzeň
PostPosted: Mon Apr 25, 2022 8:48 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

ZBmaster wrote:
Představa je někomu dát blok + kliku a setrvák. Vratí se to smontované a vyvážené, písty vložky atd si udělám sám. Zatím jsem dělal jen motory jawa.
Z toho co si napsal - nedělej to, nedopadne to dobře, pokud si chceš hrát, tak by bylo ideální, kdyby jsi to dělal s někým, kdo to umí a viděl to, jak se to dělá.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
View user's profile Send e-mail Photo Gallery
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 763
Location: Pardubice
PostPosted: Mon Apr 25, 2022 3:59 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Dovolím si svoje drobné zkušenosti.
Kromě jmenované firmy Vám to podle mých zjištění z nedávné doby (vloni) žádná opravna, která by byla schopná a ochotná se tím vůbec zabývat, nevyváží, nemaje strojů.
Pokud je motor rozebrán, určitě udělat pořádně a celý od vrchu až dolů. Vzhledem k obtížné dostupnosti a tím pádem i ceně řady komponentů nepovažuji za vhodné se na tom učit. S Jawou to má pramálo společného a úskalí je tam hooodě moc.
Za sebe bych to udělal tak, že nejdřív oslovím opravnu (jste-li nablízku východním Čechám, mohu dát tip; sice už to není, co bývalo, ale jsou tam na tyhle verky zvyklí, zařízení a dělají je desítky let), co jsou schopni dodat a co ne. Ten můj "tip" by měl třeba i výbrusové písty, tak že by nebylo třeba kupovat novou sadu. Určitě mají šály do ojnic a jsou schopni odlít a následně obrobit hlavní ložiska kliky, včetně jejího brusu. Dále heslovitě:
- srovnat dosedací plochu hlavy na bloku a osazení pro vložky
- klika brus
- ojnice vyměnit futra
- ojnice vyúhlovat na klice
- až bude klika vybroušená, smontovat se setrvačníkem a přítlačákem a odvézt na vyvážení (můžu dát tip, je to sice překvapivá firma, ale jsou velice(! a to velmi) vstřícní a ochotní, vyvažují jinší fajnovosti, než naše kliky, nicméně ji tady nechci tapetovat)
- vyváženou kliku dovézt zpět do opravny a nechat provést montáž tzv. polomotoru, to jest celý spodek až po hlavu; rozhodně doma nenastavovat přesahy vložek, pokud jste to nikdy nedělal - únik vody do oleje je jinak téměř zajištěn
- požadovat úpravu originál pístů na montáž stíracích kroužků s expandérem
- proměřit a ev. opravit olejové čerpadlo
- sehnat nové (či kloudné a nevydřené) přední víko a zadní labyrint
- provést kompletní opravu hlavy, nejlépe u Vámi jmenované firmy; osobně nevím, kdo by to v tuzemsku udělal líp (bacha na hlavy z Pragosu, opakovaně před nimi bylo varováno; osobní zkušenost nemám, ale...; autor těchto repasí je tady na fóru celkem populární
- u hlavy je nesehnatelný nový čep vahadel, určitě bude vydřený, potom bude vršek klepat...
- dtto jsou nesehnatelná vahadla, i když ta lze doma opravit, pokud se ví jak (nová pouzdra, oprava "kladívka") - bacha na Pragos - inzerují "nová" vahadla, ale výsledkem jsou stará, sic přebroušená, a opískovaná, ale se starým pouzdrem
- určitě budou natažené seřizovací šrouby ventilů, sehnat nové je celkem problém, nehledě na cenu
- no, a nejdřív rozbijte prasátko....
Určitě nemám patent, ale podle mého, jak již bylo psáno výše, je vše ostatní mrháním časem a nemalými finančními částkami s nezaručeným-neuspokojivým výsledkem či protihodnotou.

View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 763
Location: Pardubice
PostPosted: Tue Apr 26, 2022 4:00 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Nebo mě ještě napadlo - tady mají celý komplet kliky i se všemi ložisky:
www.veteranobchod.cz/p...ek/?Lang=1
Z principu tomu ale moc nevěřím. Podle dobových postupů se ta hlavní ložiska měla obrábět až po uložení do bloku a v něm naráz, kvůli přesné souososti. Nesouosost = ohybové namáhání klikového hřídele = zaděláno na jeho lom.
Nebo třeba ne. Je to zkušenost za 15 tyček, "k nezaplacení".
A ještě k tomu vyvážení. Je dobré také zachovat stejnou hmotnost kompletu ojnice-píst-čep-segerky, tak do 1 gramu. A to jak na straně pístu, tak dolního oka. Při nejhorším i jenom celku, ale měly by se shodovat s uvedeným rozdílem jak (převážně) posuvné hmoty - píst, čep, segerky, oblast horního oka ojnice, a také hmoty s převažující rotací - oblast dolního oka.
Naposledy jsem byl velice překvapen, jaké rozdíly jsem zjistil, zejména v dolní části ojnice. U toho nejtěžšího kusu pomalu už nebylo odkud při vyvažování ubrušovat. Je ale pravdou, že dárcem byly motory neznámého původu, kde se možná sešly díly, které k sobě původně vůbec nepatřily.

View user's profile
Back to top
ZBmaster
V záběhu
V záběhu


Joined: Dec 27, 2021
Posts: 13
PostPosted: Wed Apr 27, 2022 7:01 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Velice děkuji za názory,
stejně jako tady se ptám i kolegů atd. Je to tak 60/40 pro domácí opravu. Já se asi přikloním k polomotoru. Hlavu mám koplet po Go před dvěma roky, za tu dobu motor běžel tak dvě hodiny... Samozřejmě změřím zda je rovná. K těm přesahům vložek, mám samodomo přípravek s hodinkami a pravítkem skoro jako škodovka, takže šuplerou a měrkama bych to nedělal. Motor jsem rozebral právě proto, že 4. válec měl přesah 0,21 což je mimo toleranci, takže od oka kladivem bych to tam určitě nedával atd.
Můj děda si za minulých dob generálkoval motory také sám doma, s mizerným vybavením a vyučen jak zámečník, nikdy se mu žádný motor nerozsypal.
Všechny moje dosavadní auta jsem si také opravoval doma až na to poslední ale po zkušenostech s dnešní úrovní servisů, jsem začal opravovat i to poslední. Protože výměna dílu dokud závada nezmizí opravdu není profi oprava..... a osciloskop nemáme Mad Mad Mad
Ale teď k tématu!
Nejblíž mám pragos, takže bych zkusil kontaktovat je a uvidím..
A nebo sehnat jiný motor co nebude mít v háji hlavní ložiska.

View user's profile
Back to top
JAKJA
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Joined: Mar 19, 2019
Posts: 30
Location: Litomyšl
PostPosted: Wed Apr 27, 2022 7:28 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

ZBmaster wrote:
Velice děkuji za názory,
stejně jako tady se ptám i kolegů atd. Je to tak 60/40 pro domácí opravu. Já se asi přikloním k polomotoru. Hlavu mám koplet po Go před dvěma roky, za tu dobu motor běžel tak dvě hodiny... Samozřejmě změřím zda je rovná. K těm přesahům vložek, mám samodomo přípravek s hodinkami a pravítkem skoro jako škodovka, takže šuplerou a měrkama bych to nedělal. Motor jsem rozebral právě proto, že 4. válec měl přesah 0,21 což je mimo toleranci, takže od oka kladivem bych to tam určitě nedával atd.
Můj děda si za minulých dob generálkoval motory také sám doma, s mizerným vybavením a vyučen jak zámečník, nikdy se mu žádný motor nerozsypal.
Všechny moje dosavadní auta jsem si také opravoval doma až na to poslední ale po zkušenostech s dnešní úrovní servisů, jsem začal opravovat i to poslední. Protože výměna dílu dokud závada nezmizí opravdu není profi oprava..... a osciloskop nemáme Mad Mad Mad
Ale teď k tématu!
Nejblíž mám pragos, takže bych zkusil kontaktovat je a uvidím..
A nebo sehnat jiný motor co nebude mít v háji hlavní ložiska.

Zdravím kolego ZBmaster
V dobách našich otců a dědů se dělalo doma ledacos, ale také často měli možnost si něco poladit třeba v továrně. Můj otec takto vezl polomotor Octavie na zádech na Jawě 30km do HK...
Doporučil bych kontaktovat kolegu Felmel-a - co, kde, jak. Než shánět nový cizí motor na to samé. Kliku a ložiska mi dělal Lopour z HK, zbytek soused, který dělá motory denně. Jen aby Vás každá ušetřená koruna nestála dalších 10,-.
Ať se daří.

_________________
Autům nerozumím, ale snažím se ...
View user's profile Photo Gallery
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 345
PostPosted: Wed Apr 27, 2022 7:46 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

jj já si nechal dělat GO motoru v roce 1993, ujel jsem něco kolem 1000 km a najednou začal motor hrozně mlátit. I když auto ještě kousek jelo než jsem dojel za křižovatku a vypnul motor. Byla prasklá klikovka, reklamace uznána. Pak jsem se dozvěděl že se to občas stávalo za totality. Jestli se to stává i nyní nevím.
View user's profile
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 386
Location: Podbořany
PostPosted: Thu Apr 28, 2022 2:24 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Mám k dispozici několik sad nových hlavních ložisek z původní výroby. Pokud se někdo pouští do GO motoru a má firmu, která je umí protočit v bloku motoru tzn. že je "nezabije", tak mohu posloužit. (jinak si je nechám raději jako prolejzačku pro pavouky Very Happy )
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 436
PostPosted: Thu Apr 28, 2022 8:49 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Měl bych o jednu sadu zájem, pokud není na novou kliku. Bohužel jsem před nedávnem jednu takovou sadu věnoval, neb novou kliku opravdu nemám :(.
Případně sz., nebo email: j.vanicek @ argo-hytos.com Honza

View user's profile
Back to top
z6hurvinek
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 13, 2011
Posts: 345
PostPosted: Fri Apr 29, 2022 5:56 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Měl bych taky zájem o jednu sadu pokud na mě zbude. z6hurvinek @ seznam.cz
Díky

View user's profile
Back to top
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Sep 06, 2004
Posts: 763
Location: Pardubice
PostPosted: Fri Apr 29, 2022 11:20 am    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Možná by to v souvislosti s tématem mohlo někoho oslovit:
aukro.cz/nova-klikokov...7009619542

View user's profile
Back to top
Berlingo
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Oct 15, 2009
Posts: 436
PostPosted: Fri Apr 29, 2022 1:54 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

To je hezké, ale bez přeměření už bych nekupoval (už jsem jednou naletěl ... .).
View user's profile
Back to top
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Joined: Jan 18, 2014
Posts: 386
Location: Podbořany
PostPosted: Sat Apr 30, 2022 8:10 pm    Post subject: Re: Seřízení chodu motoru

Pro upozornění: mám jen hlavní - ne ojniční. Sám jsem si nabastlil do svého motoru z "moderního" Škodováckého OHV motoru. Pistě mi soukromé zprávy.
View user's profile Photo Gallery
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexOktávky All times are GMT + 1 Hour
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy