Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: djatlas
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3159

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 71
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
12/08/2017
SPARTAKYÁDA 2015
 
31/12/2017
Silvestr
 

_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

ČlánkyTechnika › Technika
SPARTAKYÁDA 2016 - 33 Spartaků v Trhové Kamenici

Technika

Tranzistorové zapalování USS

Napsal: admin den: Čtvrtek Březen 27, 2014 (06:38:31)   (1099 přečtení)  hodnocení článku: 4.5
Zapalování klasického typu přináší s sebou občasné rébusy. Proto se konstruktéři snaží o nějaká ta vylepšení.

V časopisu Udelej si sám (USS) se ve své době objevil návod na jedno takové řešení. Protože mne několik z vás žádalo o podklady, zveřejňuji celý texty touto cestou.

Jožka

  _PNMORE ...

Technika

Nápisy mezi mřížkami masky chladiče … iluze nebo skutečnost? Jak to vlastně bylo

Napsal: Anonymní SPARTAKOVEC den: Neděle Duben 06, 2008 (11:51:11)   (711 přečtení)
Většina mýtů okolo spartaků se týká většinou prototypů a prvních kusů. Proslulé raketky, nosy, ozdobné štíty, ale taky nápisy mezi mřížky na masce... Anonymní Spartakovec (přísně trval na své anonymitě), říkejme mu pan "O", nebo možná "O440" pátral na vlastní pěst v dobových materiálech a rozhodl se jednou pro vždy vyluštit mýtus nápisů na masce.   _PNMORE ...

Technika

Škoda 450 a Felicie. (I)

Napsal: Dušan a Ťunťa den: Čtvrtek Leden 10, 2008 (11:00:00)   (793 přečtení)

Tento článek vznikl na žádost www.spartaky.cz.

Jeho jádro a hlavní fotografie dodal Dušan, majitel Felicie. Když Ťunťa, pro změnu majitel 450ky, článek četl, napsal mi, že by stálo za to doplnit jej o jim připravované podobné odborné povídání. Protože to vše je zajímavé a oba odvedli kus pátrací práce, stačilo jen provést grafickou a redakční úpravu a ...

  _PNMORE ...

Technika

Náhrada řídících tyčí a kulových kloubů

Napsal: Rancher den: Čtvrtek Únor 10, 2005 (07:06:27)   (628 přečtení)
"Dostali jsme od Honzy Zavřela, majitele Spartaka jménem Zelenáč zajímavý návod na náhradu nedostatkových řídících tyčí. Myšlenka je sice tzv. "známá", ale tady byla dotažená do realizace. Nakonec všichni nevědí všechno... Třeba to někomu pomůže.
"Honza nám napsal:
" Do řízení na Spartaka jdou čepy ze škody 1203, jsou trochu větší a nemají maznice. Více ve článku.   _PNMORE ...

Technika

Je to Spartak nebo to není Spartak (2)

Napsal: mirek den: Neděle Leden 23, 2005 (12:08:29)   (777 přečtení)
Ahojda lidi, dneska jsem vyšel z kanceláře před naší kancelářskou budovu a on tam stál!!!! A kdo?
" No přeci KDF s karoserií Spartaka. Tak jsem mazal pro foťák a tady je pár obrázků. Majitele jsem nezastihl, takže fotky jsou jen jak jsem se kde dostal. A lidi koukali, když jsem lez pod auto. Ale je tady další kousek. Třeba někdy to bude i s majitelem a fotky budou i do prostoru motoru a kufru ( nebo kufru a motoru)?   _PNMORE ...

Technika

Spartak v modifikacích

Napsal: Rancher den: Neděle Leden 02, 2005 (21:33:50)   (704 přečtení)
V roce 2001 jsme s kamarády navštívili archiv Muzea v MB. Jeden z ofocených materiálů hovoří i o plánovaných modifikacích na bázi lidového vozítka Š440. Jak to vypadalo s jednou z realizovaných v prototypu, najdete v článku. Ve výčtu ji však nenajdete...   _PNMORE ...

Technika

Je to Spartak, nebo to není Spartak?

Napsal: Rancher den: Neděle Listopad 21, 2004 (20:17:05)   (921 přečtení)
Kdo se podívá na tohoto na plech oškrabaného Spartaka, všimne si jakési šmouhy na LZ blatníku.
"Při bližším zkoumání je zřejmé, že jde o nasávací otvor pro vzduch. Jako takový svědčí o montáži motoru vzadu.
Jde o prototyp? Jde o vývojovou fázi budoucího embéčka?
Zasvěcení odborníci vědí, nebo tuší. Více v článku.   _PNMORE ...

Technika

Spartak z laminátu

Napsal: Rancher den: Neděle Listopad 07, 2004 (16:42:28)   (588 přečtení)
V minulém článku na téma laminátový spartak jsme použili materiálu z dobového Světa motorů s jedinou fotografií. Od té doby se nám sešlo několik dalších dokumentů, které ukazují o tomto zajímavém vozu více. Vedle již použitého odkazu na informace o designérovi Otakaru Diblíkovi jsme do Galerie přidali pár obrázků. Některé jsme dostali od kamaráda z Ostravska a jiné jsou z Brna (z výstavy, které nám utekla). Kromě toho jsme našli i jiné zdroje ...

Technika

Škoda 440 1959, tzv. přechodový typ

Napsal: Rancher den: Neděle Říjen 17, 2004 (10:51:19)   (658 přečtení)
Přechodovka
Dostali jsme dopis a v něm i několik fotografií Spartaka, na kterého se nesmí zapomenout. Jde o Škodu 440 v karoserii Octavia, model 1959, tzv. přechodový typ. Protože (a nejen) tomuto typu dlužíme vizitku. Pokusíme se tento dluh malinko napravit a v článku přinášíme základní informace.   _PNMORE ...

Technika

Spartak 1955 z 1. série

Napsal: Rancher den: Sobota Říjen 02, 2004 (14:33:31)   (711 přečtení)
Kolik ještě fyzicky existuje spartaků z roku 1955, tj. z prvního roku jejich sériové výroby?
" Podle našich informací si na rok výroby 55 mohou dělat nárok pouze Spartaky z nulté až třetí série. Rok výroby 55 přitom znamenal rok výroby motoru.
" V okamžiku, kdy i my jsme zavadili o Spartaka z ročníku 1955, (viz. dále v článku), začalo nás zajímat vše okolo nich.
" O Petrově Spartaku 1955 jsem se dozvěděl náhodou v již nefungujícím seznamu spartaků, který dával dohromady Vašek Jáchym na svém starém webu.   _PNMORE ...

Technika

Změny na spartacích roku 1958

Napsal: Rancher den: Středa Červen 30, 2004 (21:35:24)   (713 přečtení)
Třetím rokem vyráběný Spartak prodělal řadu dílčích změn.
Rok 1958 byl rokem slavného zrození našeho spartaka. Asi proto mne při návštěvě archivu madoboleslavské Škodovky (2001) zaujaly informace z počátku roku 1958, které jsem si opsal do bloku. A blok jsem kamsi založil... Dnes jsem naprosto náhodou tento blok objevil v archivu, když jsem hledal něco úplně jiného. Jak už to bývá.
Řada věcí je k přečtení v jiných zdrojích, ale něco jsem dosud jinde nečetl. Zajímal by mne Váš názor na položené otázky...   _PNMORE ...

Technika

Prototyp Spartaka

Napsal: Rancher den: Úterý Červen 15, 2004 (21:49:21)   (543 přečtení)
1953 - Škoda Spartak - prototyp lidového vozu
" Po skončení výroby typu 1102 chyběl našemu automobilovému průmyslu typ, schopný stát se základem motorizace republiky. Škoda 1200 charakter lidového vozu rozhodně neměl a většina jich končila jako služební vozidla socialistických organizací.
" Proto dostal vývoj AZNP v roce 1953 za úkol postavit malý osobní automobil pro "širší vrstvy obyvatelstva." Základním požadavkem byla jednoduchá výroba, prostornost, dobré jízdní vlastnosti a nízké výrobní a provozní náklady. Nic složitého.
"
"
"
Technika

Š-440 s karosérií z plastických hmot

Napsal: Rancher den: Středa Únor 25, 2004 (17:03:26)   (572 přečtení)

Na podvozku Spartaka byl v roce 1956 vyvinut i prototyp roadsteru s laminátovou karosérií. Ze stejnojmenného článku ve Svetě motorů, ve kterém byl tento vůz představen vybíráme...

  _PNMORE ...

Technika

Pásy ve Spartaku

Napsal: Rancher den: Čtvrtek Leden 01, 1970 (01:00:00)   (618 přečtení)
Když se v jeden den sejdou dva maily, které nechtěně obsahují vlastně to samé, může to inspirovat ke krátké úvaze o bezpečnostních pásech v "našich" autech.

Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy