Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Kurzy
Nový dnes: 0
Nový včera: 1
Celkem: 3287

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 56
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2018
Silvestr
 

_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

ČlánkyTechnikaTechnika › Š-440 s karosérií z plastických hmot
Technika

Š-440 s karosérií z plastických hmot

Napsal: Rancher den: Středa Únor 25, 2004 (17:03:26)   (832 přečtení)

 

Na podvozku Spartaka byl v roce 1956 vyvinut i prototyp roadsteru s laminátovou karosérií. Ze stejnojmenného článku ve Svetě motorů, ve kterém byl tento vůz představen vybíráme...



"(...) Vůz s plastovou karosérií je řešen jako dvousedadlový, otevřený sportovní roadster s panoramatickým předním sklem. Jeho líbivé tvary si můžete prohlédnout na zvřejněných obrázcích (...) Střecha, která má rám rovněž z plastických hmot, je řešena jako odnímatelná a je zasklena plexisklem. Celá karoserie je zhotovena z polystyrenových pryskyřic, zpevňovaných skelným vláknem, t. zv. polytex. (...) Karoserie je složená ze sedmi výlisků. Jsou to: víko kapoty, víko zavazadlového prostoru, dvojité dveře (celkem čtyři výlisky) a pak hlavní část, která tvoří celou "vanu" karoserie, včetně blatníků. Karoserie tak, jak byla přivezena z vývojového střediska pro plastické hmoty n.p. Kovona v Karviné, kde zhotovili surový výrobek vážila 65 kg. V Karose pak surovou karoserii dali do "pojízdného stavu". Celý automobil pak vážil 825 kg.


 


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy