Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: darkin
Nový dnes: 1
Nový včera: 0
Celkem: 3211

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 111
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2017
Silvestr
 
12/08/2018
SPARTAKYÁDA 2015
 

Magazín SPARTAKOVCI
SPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak: Škodovky v Austrálii

Hledej v tomto tématu:   
[ Jdi domů | Vyber nové téma ]


REDEX Round Australia Trial
Neděle, 24. Duben 2005 @ 13:28:10 CEST
Škodovky v Austrálii Před 50 lety Škoda 1102 řízená australským jezdcem Majorem Warwickem a jeho spolujezdcem Joe Littlem úspěšně dokončila nejtěžší závod té doby. Tato epocha závodů jakoby v ČR upadla v zapomnění. Mysleli jsme si, že těch pár řádků ze Světa motorů a prakticky tentýž text v dobovém časopise AZNP - Ventil o ročníku 1956 (jel se už jako Mobilgas Trial) bylo vše, co zůstalo zaznamenáno. A najednou se ukázalo, že to nebylo vše. Časopis Tschechoslowakische MOTOR-REVUE z března 1956 se nám dostal do rukou z Finska. Poslal nám ho kamarád Iiro. Dokument zpracováváme a jako první zde zveřejňujeme část překladu právě o této soutěži.
K 50. výročí účasti Škodovek.
Poslal Rancher (1487 čtenářů) Více... (2.9 KB) |

Mobilgas Rallye a konstruktér Spartaka?
Sobota, 26. Únor 2005 @ 08:17:32 CET
Škodovky v Austrálii V korespondenci s rodinou Majora Warwicka jsme obdrželi i uvedenou fotografii. Její název je "OTTO FAXA DESIGNER OF SKODA 440". Je ze závodu z roku 1956. V bílé kombinéze zády k nám je M. Warwick. Z muzea škodovky nám bylo oznámeno, že uvedeného pána nejsou schopni identifikovat. Když dnes tento článeček píšu, napadá mne, že daleko běžnější je jméno Fuksa ...(?)
"Proč by rodina Majora Warwicka uchovávala fotografii i jméno a věřila, že tento pán má něco společného s konstrukcí Spartaka?
" V podnikových novinách Škodovky (Škoda mobil?) vyšel prý dopis Majora Warwicka. Snad o skutečnostech, které jsou již uvedené v jiném článku této sekce.
"
  • Má někdo toto vydání a je ochoten poslat nám kopii?
  • Ví někdo něco více o panu Otto Faxovi/Fuksovi? Byl to člen konstrukční kanceláře?
  • Poslal Rancher (1462 čtenářů) Více... (93 Bytes) |

    Nový Zeland hlásí
    Středa, 26. Leden 2005 @ 21:34:30 CET
    Škodovky v Austrálii Ralph Allen wrote us:
    " My second car was a 440 - I owned it in 1967-69 and again in 1970-71... Not many people in New Zealand like Skodas, but this was probably the best car I ever owned - very economical, robust, and good to drive. I hope to find another one some day, but there are very few, if any, left in New Zealand.
    Napsal nám Ralph Allen z Nového Zélandu, že měl Spartaka v letech 1967 - 69 a znovu 1970 - 71. Píše, že není moc lidí na NZ co miluje škodovky, ale Spartak byl asi to nejlepší co kdy měl. Úsporný, robusní a lehce ovládatelný. Věří že ho znovu někdy koupí, i když na NZ jich asi zůstalo už málo.
    Poslal Rancher (1542 čtenářů) Více... (2.62 KB) |

    Major Warwick a Škodovky kolem něj
    Sobota, 14. Únor 2004 @ 18:54:57 CET
    Škodovky v Austrálii Major Warwick a později celá jeho rodina žili se škodovkami již od 50tých let...
    " Když se v roce 1954 rozhodl, že se Redex Trailu zůčastní další rok s jiným vozem než Fordem ...

    Poznámka: Tento článek bude postupně upřesňován, tak jak získáváme další informace.
    Poslal Rancher (1743 čtenářů) Více... (5.34 KB) |

    Škodovky a REDEX Trial, Austrálie
    Čtvrtek, 12. Únor 2004 @ 13:53:16 CET
    Škodovky v Austrálii

    Tento závod se jezdil od roku 1953. Podle dostupných pramenů se jednalo o naprosto extrémní podnik.
    " v roce 1953 se jel na 6 500 mil, v roce 1954 na 9 600 mil. V roce 1955, ve kterém Major Warwick vyhrál třídu do 1100 ccm se čtyřdveřovým Tudorem - Škoda 1102, st.číslo 173, když jako jediný ve své třídě dojel do cíle, byl závod dlouhý 10 500 mil.
    Poslal Rancher (1856 čtenářů) Více... (3.4 KB) |

    Facebook

     
     

    optimalizace PageRank.cz
    Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy