Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Hrabesak
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3205

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 107
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2017
Silvestr
 
12/08/2018
SPARTAKYÁDA 2015
 

Magazín SPARTAKOVCI › Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace
Informace a zajímavosti

Doma se mi nahromadilo několik výkresů nerealisovaných, exotických nebo zapomenutých dílů i celých aut, podle mne natolik zajímavých, že je stojí za to ukázat širšímu okruhu spartakovců.



Následující výkresy jsou zveřejněny se souhlasem majitele.
Jejich zneužití pro komerční účely je protiprávní.

Technika

„Úprava ssacího potrubí dle ing. Mauermanna“, pravděpodobně autora známé příručky. Naletované komory v sacím potrubí asi měly zlepšit průběh krouťáku a zmenšit spotřebu. Něco podobného používala v 70. letech Yamaha na motokrosových dvoutaktech, kdy před sací membránou byla do sání napojena baňka definovaného objemu.



Další sací potrubí, na dvojitý /nikoli dvoustupňový/ spádový karburátor, pravděpodobně z Tatry 805/603, pro typ 970 /Spartak/ Sport.
Zajímavá je poloha karburátoru kolmo k ose motoru a z toho vyplývající rozdílná délka a zejména tvar obou sacích větví.
Bohužel jsem nezjistil, zda 970 Sport znamená továrního soutěžáka nebo plánovanou prodejní „ostřejší“ verzi.



970 Sport - výfukové potrubí, 4-2-1 v obrysu sériového. Paráda. Chtěl bych moc.



OZDOBY

Asi nikdy sériově nerealisovaný znak dvanáctistovky na kufr



A na masku



Krásná záležitost, asi málokdo z nás měl tu čest naživo.. Nápis Spartak na motorovou kapotu



Znak do volantu Smíšek



Výplň Standardí šipky. Bohužel výkres neřeší kombinace barvy podkladu s kombinacemi laku a interiéru /myslím že se to někde diskutovalo/




VARIACE

Máte velkou rodinu, jste zarytý spartakovec a Spartak je vám je malý? – řešením je kombík!



Nebo pikap – ten byl určitě postaven



A „hrbatá felicie“, předchůdce 450, také byla postavena a vystavována tuším na veletrhu v Brně. Má ještě i normální dveře a čelní sklo. Změna zadní partie 450tkám a feldám výrazně prospěla, řekl bych.
Na všech těchto výkresech je také jiná maska s masivnějším „knírem“, ještě že se tak nevyráběly Smíšek



A ješte jeden projekt asi existoval: dostal se mi ruky výkres výfuku na 980 /445/ sanita. Nic bližšího k tomuto nevím.


A největší paráda na závěr, nejkrásnější kdy v Boleslavi postavené auto, mající se spartakem společný jen blok motoru a dobu vzniku: Škoda 1100 OHC spider Jako projekt /od konečné verze se liší například ukloněním motoru/



A téměř finální podoba s vyklápěcími světlomety, které byly později přesunuty do blatníků /placka v Museu/. Podle dalších výkresů /pístů/ byly plánovány verze 1150 a 1300ccm/



pro spartaky.cz nekvalitně nafotil a sepsal JirKa


Poslal jirka Sobota, 17. Listopad 2007 @ 16:29:28 CET
[ Administrace ]

Příbuzná témata

Obrazy z dějin Spartaka českéhoInformace a zajímavosti

"Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře
Práhy
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle Rancher v Sobota, 17. Listopad 2007 @ 16:38:50 CET
Kromě poděkování Jirkovi za investigativní činnost si dovolím oponovat v jedné věci. <br>
Prafelda, jak ji nazval, se mi tak nějak líbí víc, než 450ka. To auto je tak nějak víc sporťák. Ta kulatá střecha, prodloužený kufr... teda vzadu bych sedět nemohl, ale Koulení očima
Já to chci Vykřičník Zelenej


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle panny v Sobota, 17. Listopad 2007 @ 16:50:29 CET
Mi se nejvíc líbí ten kombik a pickup, a stejně mě pořád drží myšlenka si toho pickupa postavit až budu velkej a bohatej Posměch


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle speedy v Sobota, 17. Listopad 2007 @ 19:17:23 CET
Jirko super!
Hodně zajímavé. A mé osobní sympatie získaly taktéž projekty kombíka a pickupa Klídek Chechty holt jsem "užitkově" založený člověk Smíšek


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle VF v Neděle, 18. Listopad 2007 @ 11:04:58 CET
Tyjo, Juro, SUPER! To je kochání...


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle Trinom v Neděle, 18. Listopad 2007 @ 13:33:14 CET
Čau, pokud by měl Jirka zájem, tak bych to mohl naskenovat na pořádným A3 scanneru...


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle burak v Neděle, 18. Listopad 2007 @ 18:10:43 CET
Absolutní pecka Vykřičník


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle BRK v Sobota, 24. Listopad 2007 @ 10:33:19 CET
Pokud by se to dalo nascanovat v mega kvalitě sem s tím .-) je to nejkrásnější výzdoba garáže Klídek


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle Galahet v Sobota, 24. Listopad 2007 @ 11:53:40 CET
Mazec!!!!! Mě se absolutně líbí také ten pick-up, ale i ten monopost... tak nějak přemýšlím nad šíleností postavit repliku Smíšek


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle Mathysek v Neděle, 25. Listopad 2007 @ 09:09:20 CET
ABSOLUTNÍ PECKA!!!! TO NEMÁ CHYBU!!!!

Souhlasím s Rancherem, že se mi ten prototyp "feldy" líbí vícero, než pozdější verze s nižším kufrem. Prostě to má větší šmrnc, ale sedět bych v tom taky nechtěl Chechty

I když pro mne by asik nej byl ten kombálek... to je prostě ňufací... :o)


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle snehulin v Čtvrtek, 06. Prosinec 2007 @ 10:15:25 CET
Něco málo k tomu sporťáku:
Škoda 1100 OHC Sport, typ 968, Československo 1957
Dvoudvéřový dvoumístný otevřený závodní vůz (spider), motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1089 cm³, vrtání 68 mm a zdvih 75 mm, komprese 9,0, dva karburátory Jikov, výkon 68 kW (92 koní) při 7500 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2200 mm, rozvor 1220/1250 mm, vnější rozměry 3880x1430x964 mm, hmotnost 618 kg, maximální rychlost 226 km/h.
Vystavený vůz je kulturní památka. V závodní sezóně 1958 zvítězil ve všech závodech, až na třetí místo v Budapešti.
Motor byl odvozen ze sériového motoru Škoda 440, měl však hliníkovou hlavu a rozvod OHC. Laminátová karosérie byla uložena na rámu z ocelových trubek
toto není z mé hlavy jeto z netu: www.auta5p.eu/katalog/skoda


Re: Hrst zajímavostí z výkresové dokomentace (Skóre: 1 )
podle PeS v Čtvrtek, 03. Leden 2008 @ 05:27:20 CET
To je paráda:-) Ta prafelda je fakt pěkná! Moje Felda je tolikrát vyvařovaná tolika nedouky, že je tomu už docela podobná... Ščástnééé Ehm, no nic. Kombík je moc hezkej, určitě daleko hezčí než oktávka... škoda, že to nevyráběli. Ale dostal mě ten nápis Spartak na kapotu Šokován To fakt chtěli dělat? Vypadá to hezky. Podle takového výkresu by to nebyl zas takovej problém vyrobit...



Facebook

_TOGGLE Příbuzné odkazy
 Více o Informace a zajímavosti

Nejčtenější článek o Informace a zajímavosti:
Škoda 450 a Felicie. (I)

_TOGGLE Bodování článku
Průměrné skore: 4.9
Hlasů: 10


Najděte si chvilku na obodování článku:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


_TOGGLE Možnosti

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy