Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Macarony
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3264

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 1
Návštěvníků: 50
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
10/08/2018
SPARTAKYÁDA 2018
 
24/08/2018
Kaplice
 
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Cislo motora
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Cislo motora

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 330
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Ne Úno 25, 2018 3:40 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Ano - presne tak, toho Trabose jsem pouzil jako extremni priklad.Jinak s ME u karburacnich ctyrtaktu to zase neni az tak nemeritelne i na novych schvalenych masinach. Varianty na stole uredniku jsou dve. Bud plosne zrusi ME pro auta do nejakeho roku vyroby nebo auta na cerno-bilych znackach s testaci na historickou puvodnost budou povinnosti ME zprosteni. Uvidime jak to dopadne.... Ale jak jsem psal vise: situace neni dobra (vliv pseudo ekologu je velky), ale neni tragicka, resp. nac stahovat kalhoty, kdyz brod je jeste daleko a ja bych to vylepsil - kdyz se to da prejit po moste...... Ščástnééé
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Rosťa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 05, 2007
Příspěvky: 472
Bydliště: Tlučná
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 10:33 am    Předmět: Re: Cislo motora

Když jsem chtěl loni na ME a STK, tak jsem narazil na to, že neumí měřit emise na autě s dynamem. Prý jim tam chybí nějaké impulsy, aby to měřilo. Karburátor nevadil, protože přede mnou tam byla Š 120 a bez problémů. Máte někdo nějakou podobnou zkušenost?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 364
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 11:10 am    Předmět: Re: Cislo motora

Rosťa:
kde jsi byl? Rozdíl mezi dynamem a alternátorem je střídavina vs stejnosměr a velikost napětí - alternátor mívá lehce vyšší (to by na to nemělo mít vliv a nedělá to pulzy - alternátor je usměrněnej)
Teoreticky můžou mít problém s tím, že neumí kladívkové zapalování (tam už nějaké pulzy jsou) a umí jen polovodič (rozdíl je ve tvaru pulzu - vaříce z vody a obecných vlastností - polovodiče mají ostřejší nástup pulzu) - nicméně 120 měla ještě kladivka ne?

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
mira111
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Pro 08, 2011
Příspěvky: 247
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 11:53 am    Předmět: Re: Cislo motora

Nevím, co je na tom pravdy, ale prý už existuje možnost u aut s testací na historickou původnost si nechat napsat výjimku do velkého TP a pak je to auto zproštěno povinnosti měření emisí. Víte o tom někdo něco?
_________________
Svět je plný klenotů, ale ty co vrčej, ty jsou nejkrásnější. (V. Zapadlík)
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 330
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 5:03 pm    Předmět: Re: Cislo motora

mais :
Rosťa:
kde jsi byl? Rozdíl mezi dynamem a alternátorem je střídavina vs stejnosměr a velikost napětí - alternátor mívá lehce vyšší (to by na to nemělo mít vliv a nedělá to pulzy - alternátor je usměrněnej)
Teoreticky můžou mít problém s tím, že neumí kladívkové zapalování (tam už nějaké pulzy jsou) a umí jen polovodič (rozdíl je ve tvaru pulzu - vaříce z vody a obecných vlastností - polovodiče mají ostřejší nástup pulzu) - nicméně 120 měla ještě kladivka ne?

Nebudu to složitě vysvětlovat proč, ale je to tak, že moderní mašiny jsou na moderní auta, která jsou zpravidla dieselová nebo nemají rozdělovač nebo zapalovací kabely a tak z "alternátoru se snímají při měření ME otáčky motoru" .

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 330
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 5:08 pm    Předmět: Re: Cislo motora

mira111 :
Nevím, co je na tom pravdy, ale prý už existuje možnost u aut s testací na historickou původnost si nechat napsat výjimku do velkého TP a pak je to auto zproštěno povinnosti měření emisí. Víte o tom někdo něco?

Jak jsem psal výše: Tento návrh není zatím schválený a jeden ze dvou možných. Navíc tato varianta má tem háček, že se bude muset absolvovat každé dva roky opakovaně testace na historickou původnost. Takže to co ušetříš za ME, budeš muset nejdříve vynaložit za klubovou testaci na historickou původnost a ještě s tím jít na DI si to nechat zapsat do TP.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mira111
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Pro 08, 2011
Příspěvky: 247
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 7:05 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Rogalista:
Nejde o ušetření těch pár mrzkých penízů za ME. Jde o ušetření si problémů s ME (i když jsem je - zatím - nikdy neměl). Testaci na historickou původnost mám tak jako tak, hlavně kvůli pojišťovně, no a do tohoto roku byla platnost testace jeden rok, takže opakování jednou za dva roky je zlepšení i když s tím přibylo papírování Smutnej .
Ale kdyby se tomu dalo vyhnout, tak si na ten DI klidně dojdu, ať je s tím pokoj jednou pro vždy. Stejně, co chceš měřit na 57 let starým motoru? Akorát ho zbytečně týrají ve vysokých otáčkách Zlý nebo uplně šílený .

_________________
Svět je plný klenotů, ale ty co vrčej, ty jsou nejkrásnější. (V. Zapadlík)
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 148
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 8:18 pm    Předmět: Re: Cislo motora

ono to s tím úplně nesouvisí, ale je dobré vědět, že testovací přípravek na zásuvku na přívěs nefunguje v případě, když je + na kostře Smíšek
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 364
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 8:29 pm    Předmět: Re: Cislo motora

rogalista :
mais :
Rosťa:
kde jsi byl? Rozdíl mezi dynamem a alternátorem je střídavina vs stejnosměr a velikost napětí - alternátor mívá lehce vyšší (to by na to nemělo mít vliv a nedělá to pulzy - alternátor je usměrněnej)
Teoreticky můžou mít problém s tím, že neumí kladívkové zapalování (tam už nějaké pulzy jsou) a umí jen polovodič (rozdíl je ve tvaru pulzu - vaříce z vody a obecných vlastností - polovodiče mají ostřejší nástup pulzu) - nicméně 120 měla ještě kladivka ne?

Nebudu to složitě vysvětlovat proč, ale je to tak, že moderní mašiny jsou na moderní auta, která jsou zpravidla dieselová nebo nemají rozdělovač nebo zapalovací kabely a tak z "alternátoru se snímají při měření ME otáčky motoru" .

Díky, to mi stačí, souvisí to s tím, že řada řešení v dnešních autech je drbání se levou rukou za pravým uchem. Peru se s tím pracovně pravidelně...

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 1096
Bydliště: Mordor (víkendy Kocourkov)
OdeslatZaslal: Po Úno 26, 2018 11:09 pm    Předmět: Re: Cislo motora

O variantě,že by šla zapsat vyjímka na ME do TP nevím.

Rosťa: byl jsem s Oktávkou/spa na STK na Nepomucké ( www.stknepomucka.cz/home/ ) i Koterovské ( www.stk-plzen.cz/ ) a ani u jednoho nebyl s emisemi problém je změřit.

(kde jsi by tyl ? ) - nevím jak třeba Domažlická nebo Rybnice.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 330
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 10:25 am    Předmět: Re: Cislo motora

KIE: Jak jsem psal výše - vyjímka na zrušení ME pro stará auta je teprve v návrhovém řízení. Jinak tu někteří zbytečně malují čerta na zeď - pro "normální" stanici s průměrně znalým (šikovným) technikem není měření ME na karburačním motoru problém ani na nově schválených měřících mašinách krom dvoutaktů.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
koudelka
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Kvě 12, 2009
Příspěvky: 35
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 10:46 am    Předmět: Re: Cislo motora

Problém není karburátor,ale dynamo jako zdroj energie,jak bylo už psáno některé stanice ME nejsou schopny měření,protože snímají otáčky motoru z alternátoru.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 330
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 12:41 pm    Předmět: Re: Cislo motora

To jo, ale praxi je i trochu problém, že někteří technici ME jsou ze školení tak vycepovaní, že mají panický strach karburační auta měřit.....
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Tom112
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvc 14, 2015
Příspěvky: 135
Bydliště: Sušice
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 2:13 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Všem co si tu stěžují na techniky SME nabízím možnost si to auto naměřit, protože je to opravdu někdy boj. Tu se ztratí otáčky, pak vám zase vylítnou emisní hodnoty a když už to vypadá, že to naměříte, tak vám začne auto vařit. Pokud však najdete někoho, kdo má k těmto vozům vztah a jedná k nim s úctou, že se dochovali těchto uctihodných let, tak to zas takový problém není.

Já to vidím z té jiné stránky, pokud plánujte SME navštívit, vřele doporučuji nejprve na danou stanici zavolat, aby vůbec měli emisní data a hlavně čas si s autem hrát. Není to nic příjemného když v hlavní sezóně máte štelovat hodinu jedno auto a za vámi se tlačí dalších 5 zákazníků, které je možné vyřídit mnohem rychleji.

PS: tu nabídku v úvodu příspěvku myslím opravdu vážně Mrk

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 460
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 2:55 pm    Předmět: Re: Cislo motora

No to je ta věc o které jsem mluvil dohadování a ochota techniků na STK a s tím navazující další problémy při TK. když se rozkmotříte na emisích, tak při technický si vás vychutnají
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
WART
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Bře 23, 2011
Příspěvky: 1668
Bydliště: Ústecký kraj
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 8:48 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Tohle je docela dobré vlákno , někdo najde ve sběrně motor a kde ta diskuze skončí Chechty
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 1096
Bydliště: Mordor (víkendy Kocourkov)
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 10:03 pm    Předmět: Re: Cislo motora

bobi-h: tak musím přiznat že v poslední době sleduji na STK výrazné zlepšení chování....ještě tak 5 let zpět jsem měl dojem, že STK není služba co si platím, ale nějaký úřad kam chodím prosit. S rostoucí konkurencí se i chovají technici slušněji, neřeší kraviny a snaží se dělat svoji práci a tím nemyslím, že by pouštěli vraky.

Taky jsem zažil pár debilů co jim nepřišlo divný, že z auta je čtyřstopé vozidlo, ale za to řešili velikost mlhovky nebo to zda žárovky v blinkrech (folie) nejsou moc vysvícené.


Teď máš na STK wifi, kafe zdarma a ještě ti dají desky na protokol... a chovají se slušně. Alespoň tady v Plzni pozoruji zlepšení a to na více STK (myslím že to jedni začali a ostatní se musí přizpůsobit).

(samozřejmě jsou i STK kde je to pořád stejný - třeba do Chrastavic u Domažlic jezdím fakt jen když to jinak nejde, protože tam je snad pokaždý nějaký problém).

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 460
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: Út Úno 27, 2018 10:36 pm    Předmět: Re: Cislo motora

Tak to začnu asi jezdit do Plzně, protože u nás na jihu je to neštěstí. Myslím si , že nejsem žádnej malej člověk , ale kus chlapa, ale jak se ti technici chovají je, jako kdyby byli o půl metru větší a 50 kilo těžší.
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 1096
Bydliště: Mordor (víkendy Kocourkov)
OdeslatZaslal: St Úno 28, 2018 6:27 pm    Předmět: Re: Cislo motora

V tomhle je zajímavý tenhle článek...na internetu už není protože autorovi hrozily zřejmě nějaké právní kroky, takže než se soudit to radši smazal, ale naštěstí je to v archivu:


web.archive.org/web/20...emisi.html

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 364
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: St Úno 28, 2018 7:04 pm    Předmět: Re: Cislo motora

KIE :
V tomhle je zajímavý tenhle článek...na internetu už není protože autorovi hrozily zřejmě nějaké právní kroky, takže než se soudit to radši smazal, ale naštěstí je to v archivu:


web.archive.org/web/20...emisi.html

Kie, ono celý emisní byznys u aut je velmi pofidérní a je velmi diskutabilní, jestli normy Euro5 a Euro6 mají nějaký efekt jiný než vytváření umělých problémů a postupné nutnosti zavést elektromobilitu a odůvodnit nehoráznou cenu elektromobilů. Vezmu-li u benzínového auta 1,4MPi, lze předpokládat, že jeho faktický negativní dopad na životní prostředí z pohledu emisí bude nižší než u motoru 1.0 downsize 3válec bi-turbo, ovšem taky nebude mít papírových 90kW, protože dnešní motory fungují super efektivně a úsporně právě jen tehdy, když jsou v jednom zkušebním cyklu, dojezdová zkouška je pro ně mnohem větším problém

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy