Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Olko
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3164

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 29
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
12/08/2017
SPARTAKYÁDA 2015
 
31/12/2017
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Oprava karoserie-postup
SPARTAKYÁDA 2016 - 33 Spartaků v Trhové Kamenici

 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Oprava karoserie-postup

Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DPecka
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Pro 12, 2007
Příspěvky: 30
Bydliště: Světlá nad Sázavou
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 9:50 am    Předmět: Oprava karoserie-postup

Ahoj,
Mám už z Octavie sundanou karoserii a řeším další postup opravy. Původně jsem chtěl nechat karoserii pískovat, stříknout epoxidem a pak začít s vyvařováním. Dost mě ale od toho lidi zrazují, že by bylo lepší to tak nějak nahrubo obrousit doma, vyvařit a pak až písek a lak. To mi přijde složité ale zase e nebude hrabat do už nastříkané karoserie.
Druhá věc je zda sundat přední blatníky. Dle mě půjdou zachránit a původně bylo v plánu je odvrtat. To mi ale kamarád rozmlouvá, jsou nabodované hodně velkými body a má strach jak to pak bodnout zpět a taky aby seděli.
Nemám s Oktávku žádné zkušenosti tohoto typu a proto se ptám vás, zkušenějších. Jak byste postupovali?

_________________
Drogy jsou špatné, ááno!
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Návrat nahoru
michaljr
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Srp 29, 2011
Příspěvky: 35
Bydliště: Jaroměř
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 11:11 am    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Ahoj, také se rozhoduji, zda pískovat nebo brousit. Určitě také záleží v jakém stavu je karoserie a kolik je na ní napatlané barvy. Já mám celé auto vyvařené, s dvěma vrstvami barvy. Budu pouze měnit prahy, které jsou udělané z tabulového plechu a nemají ten správný tvar a čelo kufru, které je značně promáčklé. Tyto díly budu nechávat na 100% pískovat ještě s dalšími drobnějšími karosářskými díly jako je maska, podnárazník atd. Zbytek auta budu buď opalovat a následně brousit a nebo jen vybrušovat místa, kde je lak prorezlý. Ještě se chci poradit s lakýrníkem, který mi bude auto lakovat.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
michaljr
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Srp 29, 2011
Příspěvky: 35
Bydliště: Jaroměř
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 11:18 am    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Ještě doplním, že švagr renovuje Fiata 600 z roku 1957, teď ho má po laku. Nejprve ho nechal opískovat, aby zjistil jaký je to cedník. Následně ho stříknul základovou a pak vyvařil.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 372
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 12:27 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Ach to pískování, všelék současnosti....
Ale vážně - pokud má ta oprava být skutečnou opravou, tak určitě přední blatníky musí dolů. Pod nimi to bude horší, než jsou ony samy. Pokud pískováčka prorazí do podběhu, sloupku díry (a jako že prorazí), jak je budete s nasazeným blatníkem opravovat? Navíc s nasazenými blatníky se určitě nepodaří odrásat ten vnitřní prostor pod nimi tak, jako bez nich. Tedy dolů určitě.
Sundávání - je potřeba velmi pečlivě promyslet, co chci zachovat a co jsem ochoten v zájmu zachování protikusu zničit. Odvrtat "vratnou metodou" na 100% nepůjdou (vratná metoda = sundám a zase do stejného místa bez velkých úprav dám). Nejde jen o body v kapotovém žlábku, ale o oblast sloupku, prahu, předního čela - rámu masky. Všude jsou svary, i ne-bodové. Zachování blatníku = větší či menší obětování protikusu. Vše, co jsem uvedl o blatnících, platí i o prazích (vevnitř bude všechno rezaté, když ne úplně durch).
Sarkastická (ale až moc často reálná) na konec. On ten blatník určitě někde snadno odpadne skoro sám s totálně uhnilým protikusem. A druhá - aby po tom pískování něco zyblo....

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 330
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 1:14 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Přesně jak píše felmel pískování je poslední dobou velká móda, ale z vlastní zkušenosti vím, co pískování dokáže. Když si to nebudeš pískovat sám správným tlakem a hodně jemným pískem, tak je pískováčka schopna prostřílet i nový plech. Já jsem vybrousil co šlo a po vyvaření šla kastle k lakýrníkovi a ten se sám od sebe rozhodnul jí nechat opískovat a prostřílely i ty části co byly nově vyvařený. Takže znovu jednou tolik práce. Co se týká jestli sundat blatníky , tak určitě dolu i za cenu poškození blatníků. Ty se dají ještě sehnat nový. Pod nimi to bude určitě sežraný hlavně horní roh u okna.
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
DPecka
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Pro 12, 2007
Příspěvky: 30
Bydliště: Světlá nad Sázavou
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 1:44 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Nechci to pískovat ale očistit laserem. U této metody by měly odpadnout všechny ty neduhy co má klasické pískování. Dostal jsem kontakt na firmu která toto dělá.
Sundání blatníků mě tedy, jak jsem se domníval nemine a celkem mě to štve. Pravý je horší ale řidičův má pouze jednu dírku v lemu a v místě spojení s maskou. Kvůli tomu bych nerad kupoval nový.

_________________
Drogy jsou špatné, ááno!
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 372
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 2:07 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Jedna dírka v lemu a druhá v místě spoje s maskou.... Výsledný efekt bude min. 1/2 blatníku pryč. Taková bývá povětšinou výsledná realita.
10 z devíti karosářů říká, že každá karoserie se před "rozbouráním" jeví asi 3 - 4x lepší, než je ve skutečnosti.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
DPecka
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Pro 12, 2007
Příspěvky: 30
Bydliště: Světlá nad Sázavou
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 4:06 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Blatníky tedy sundám a uvidí se co dál.
_________________
Drogy jsou špatné, ááno!
Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 253
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 5:01 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

rozhodně vyvařuj tu karoserii posazenou na rámu (ne mimo) - nejlépe na tom na kterém budeš jezdit
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
lukash
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Říj 24, 2013
Příspěvky: 21
Bydliště: Čelákovice
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 5:41 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Taky se na kastli letos, asi v létě, chystám. Zatím jsem si to představoval, že ji celou opiskuju a uvidím co vyleze. Do teď jsem si fandil že nebude zase tak shnilá, vím jen o jedné díře v podlaze kufru. Začínám se docela obávat co všechno vyleze.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
jirka2
nováček
nováček


Založen: Srp 30, 2014
Příspěvky: 6
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 5:50 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Nejsem žádný odborník, ale u své Octavie jsem postupoval takto:
1. Oškrábání gumoasfaltů a tmelů atd.
2. Vyvaření a spasování nových dílů přímo na rámu (výměna blatníků + oprava sloupků dveří, prahů, podnárazníku, podlážek v kufru + zbytek se "zalátal".
3. Oškrábání co nejvíce barvy proto, aby to tou pískovačkou nemuseli moc trápit a poničilo se to co nejméně.
4. Pískování celku.
5. Nástřik základem a vyvaření drobných nedodělků objevených po opískování.
6. Hóóóódně moc vyklepávání - ta pískovačka to slušně poohýbala a nadělala do toho mraky důlků.
7. Nekonečné vyklepávání, vysávání, vyfoukávání a kdovíjaké ještě "ání" písku ze všech dutin.
8. Lakýrník na to stejně ještě nechal naběhnout klempíře, protože to stále byla hrůza = spoustu dalších peněz fuč Smutnej
9. Nástřik spodku.
10. Konečně lak Smíšek a poté vystříkání dutin sprejem na dutiny.

Závěrem - výsledek je nakonec super, ale velké plochy (dveře, střechu blatníky atd.) bych už asi celé nepískoval, jenom obrousil. Opískovat bych nechal jen bruskou nedostupné části, záhyby, drobné díly atd.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 961
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 7:40 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

jirka2: tak ono u pískování dost záleží, kde to dělají a jaké používají abrazivo, když to dělá debil ocelovýma brokama tak se dá celé karoserie (zvlášť větší plochy - střecha, blatníky, hauptna) natáhnout a rozklepat, případně doslova rozstřílet. A bohužel většina firem se snaží postupovat rychle, takže tam naženou nějakého "zahraničního" pracovníka, vrazí mu pistoli do ruky a už to jede.

Musí se to dělat něčím drobnějším a třeba i z větší dálky...pak to jde, ale to s nima člověk musí domluvit na začátku (že mun jde o způsoben provedení a ne o rychlost) a třeba i vidět co dělali.

Já takhle zničil karoserii na tatru (tu jsme rozstříleli) a blatníky na moskviče (ty jsme natáhli). V poslední době mi takhle zničili kastlík na péráka (dělal to brigádník, kterýmu to bylo putna a úplně roztáhl ten rádius takže nesedělo víko/spodek).

A jinak já bych pískoval vše, tam kde jsem nepískoval a zůstalo něco "jako" obroušeného tak jsem si akorát zadělal na problém, může tam pak praskat lak, případně se úplně utrhnout, prostě tohle ne.


Jak říká felmel: tam kde je dírka nebo puchýřek nakonec bude lochna a vyhnilej bordel, ta koroze má tendenci bublat pod lakem (tmelem) a to co vyleze na povrch, to je často jen špička ledovce.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
jirka2
nováček
nováček


Založen: Srp 30, 2014
Příspěvky: 6
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 8:21 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Je fakt, že mi přijde, že lak a tmel drží lépe na tom opískovaném povrchu.
I když se člověk snaží sebevíce vysvětlit, že to potřebuje mít hlavně dobře udělané (a neponičené) a na penězích zas až tolik nezáleží, tak to stejně někdy nedopadne. Alespoň nic "nerozstříleli", ale jak říkám, důlků bylo požehnaně.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Tahoun123
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Pro 21, 2007
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 9:42 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Dobrý den. Když by jste měnily prahy a podlahu na rámu, nebo bez rámu? Viděl sem obojí.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 961
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 9:48 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Urcite na ramu !! jinak hrozi ze se ti to rozleze. Porad to na tom ramu nekde musi drzet.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
RR
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Dub 04, 2006
Příspěvky: 434
Bydliště: Chomutov
OdeslatZaslal: Pá Úno 10, 2017 11:38 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

KIE
ani rám to nezachrání dělám to relativně často ,aby jsi mohl něco vyřezat
musíš to zajistit proti posuvu t.j. navařit rozpěry a pod
DPecka
pískoval mi člověk co to uměl ,ale zase byl nespolehlivej a ten pískoval
použitým pískem na malý tlak a ne najednou naostro takže dlouho a o to dráž každé opískování znamená zeslabení materiálu a nekdy o dost a problém s pískem ktrý je všude a musí pryč z důvodu vlhkosti a lakování
naši předkové nepískovaly a některé přelaky jezdí dodneska
jde hlavně o obroušeí a lakýrníkovu přípravu pod lak

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
tripworld
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 03, 2014
Příspěvky: 71
Bydliště: Trencin
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 5:14 am    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Z mojich skusenosti mozem povedat, ze pieskovanie je dobre. Renovoval som 1000MB, Octaviu, Tatrana 125, Jawu Bizon. Vsetko som daval vzdy pieskovat a co sa zmestilo do vane sa zinkovalo.
Ked mas dobreho pieskovaca neni sa coho bat, a radsej nech pieskovacka odhali slabe miesta ako mat prah hruby ako alobal.
Ja som potupoval vzdy takto:
1. gumoasfalt oskrabat horkovzdusnou pistolou
2. na hrubo lak odstranit flexou s kartacom
tieto 2 kroky su dolezite cim viac sa da dole hlavne tmel a gumoasfalt tym menej sa plech prehrieva pri pieskovani
3. potom pieskovanie
4. po opieskovani striekam plechy s odhrdzovacom - super vec konzervuje plech aj na 2roky netreba striekat farbou
5. vyvaranie
6. znova prepieskovat vyvarene miesta - nech pieskovanie odhali slabo vyvarene miesta, ocisti zvary, ak treba znova prevarit
7. znova nastrek odchrdzovacom
8. potom farba
9. nastrek dutin!

Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 18, 2010
Příspěvky: 142
Bydliště: Slovensko, okres Brezno
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 10:07 am    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Ešte by som doplnil do tripworldového návodu medzi bod 7 a 8, je dobré použiť tmel na zvary. Mám skúsenosť že samotná farba nestačí a začne to hniť na zvaroch.
Na ošetrený plech dať základ 2 vrstvy, najprv veľmi riedku až skoro riedidlovú základnú farbu, a potom dať hustejší základ, následne po zaschnutí tmel na zvary, a až potom farba. Volá sa to Body 999 a nanáša sa to štetcom.



dsc00354.jpg
 Popis:
Tmelenie zvarov pomocou Body 999
 Velikost souboru:  89.27 KB
 Čteno:  52 krát

dsc00354.jpg


_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Ščástnééé
Zobrazit informace o autorovi ICQ Galerie
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 330
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 11:22 am    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

Otázka mimo téma na KIE jakého máš Moskviče?
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
tomi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 25, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 2:15 pm    Předmět: Re: Oprava karoserie-postup

My to řešíme po vybroušení a odmaštění svárů, natřením Sigil Plastem. Natíral jsem to štětcem bez ředění, a pak přestříkal vrstvou přípravku 4v1 od firmy Forch. Jedná se o přípravek, který má antikorozní účinky a zároveň základní barvu. Pak už to půjde do rukou lakýrníka. Bobi


img_20170211_114643.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  111.92 KB
 Čteno:  31 krát

img_20170211_114643.jpg


img_20170211_114616.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  92.98 KB
 Čteno:  36 krát

img_20170211_114616.jpg


img_20170211_114558.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  78.71 KB
 Čteno:  14 krát

img_20170211_114558.jpg


_________________
Fotky z akcí a našich aut najdete zde: tomih.rajce.idnes.cz/
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy