Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: mart.hou
Nový dnes: 0
Nový včera: 1
Celkem: 3282

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 1
Návštěvníků: 27
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Felicie › Seřízení karburátorů
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Seřízení karburátorů

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Felicie
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 474
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 5:35 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Dovírá Vám sytič / sytiče? Funguje akcelerační pumpička (u BS se často přilepí ta kožená manžeta a pístek se nehýbe)? Nevisí jeden z plováků a nejedete na 1 karburátor? Jaká je hladina / hladiny? Rozdělovač (odtrh) jste kontroloval (obyčejně pokud je miniodtrh, motor nemá sílu)?
Šroubky se samy nerozšroubují .... Tryska 140 - tvl! Musí to jet při normální hladině i na 115 - 118, 120 je standard.
"Samo" se obvykle nic nestane, vždy je nějaká (většinou hloupá) příčina....

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 380
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 6:26 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Felmel: ano samo se to neděje, děje se to opotřebením závitu šroubu bohatosti směsi v těle karburátoru - tedy dojde k poklesu třecí síly v závitu a následkem vibrací se ten šroub postupně povoluje - za 14 dnů začínám řešit repasování své sady karburátorů, taktéž BS. Projevuje se to tak, že seřídím karburátory (pamatuju si kolik otáček je povoleno) ujedu pár set km, auto dělá v určitém režimu přesně, co je předmětem dotazu a když zkusím dotáhnout šroub bohatosti směsi, je tam víc než kolik jsem předtím povolil (obvykle tak o půl ač 3/4 otáčky). Výměna pružinky a vytvoření pružinky silnější pod šrouby problém neřeší.
I s tímto neduhem auto v otáčkách jede dobře a nemá problémy, je to přesně při popojíždění, či po prudkém zatočení, kdy je potřeba, aby se auto sebralo z velmi nízkých otáček - tam prostě zaváhá

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009
Příspěvky: 28
Bydliště: Praha, Radotín
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 8:50 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Dneska jsem stihnul jen zjistit, ze jde o karburatory 32 BS dif 24 (oba dva) a hlavni tryska je 118. Vypadaly v pohode, zadny bordel tam nebyl. Sytic funguje, jestli ale dovira, zjistim jak? Karburatory zrejme funguji oba dva, minimalne pri stelovani volnobehu reaguji oba dva zhruba stejne na otacky sroubu bohatosti smesi. Praskle sani to asi take neni, minimalne tedy prostym okem vypada jak nove. Mimochodem, da se nejak elegantne zjistit, zda se nekde neprisava vzduch, treba ze by se to projevilo kourem, kdyby clovek nekam fouknul kour z doutniku atd? Ovladani obou karburatoru jde lehce. Jinak ten popisovany jev se mi deje furt, tedy i kdyz mam cerstve serizenou bohatost, nerekl bych, ze se to zhorsuje rozstelovavanim sroubu bohatosti. O vikendu sundam cistice vzduchu a budu zjistovat, jak reaguje akceleracni pumpicka a synchronizace skrtici klapky.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 380
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 9:01 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Krenik: máš pravděpodobně nevhodnou kombinaci karburace - karburátor má být difuzer 23mm - takhle budeš mít na sacím potrubí schod, co rozhodí směr proudění - při přidání plynu naháže turbulence a tím to udělá to, co popisuješ.
Podívej se jak sedí difuzer karburátoru na přírubě. Pokud to chceš opravit, tak buď správné karburátory nebo upravit sací potrubí (vzhledem k sehnatelnosti) doporučuju jít po karburaci.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 158
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 9:22 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

to Krenik: tedy i kdyz mam cerstve serizenou bohatost, nerekl bych, ze se to zhorsuje rozstelovavanim sroubu bohatosti.
pozor na to, šroubem bohatosti se seřizuje bohatost při volnoběžných otáčkách, na bohatost při zatížení nemá vliv. Ta se dá nastavit průměrem hlavní trysky.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009
Příspěvky: 28
Bydliště: Praha, Radotín
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 9:38 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Vim. Chtel jsem jen rict, ze stelovanim bohatosti vyresim startovani a beh na volnobeh, ale ten diskutovany jev mi zustava a nezhorsuje se casem, tj. asi to neni jev popisovany Maisem.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 474
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 9:43 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

2x 24mm difuzér jsem běžně jezdil počátkem 90. let na hustokrutém upraveném motoru 1221 ccm s písty Felicia v Octavii a seřídit to šlo. Na benzín i na P-B.
Jestli to nemá přechody, tak to difuzérem není.
Pokud by to někde přisávalo vzduch, tak se to nejvíc projeví ve volnoběhu,kdy je podtlak v sání největší... A nic ve zlém, ale po skoro 40 letech zkušeností jsem povolující se šrouby seřízení karburátoru ani při desetitisících km s těmito karburátory nikdy nezaznamenal. Používal jste takovýto vůz v denním provozu? Já ano osobně od r. 1980 do 1995, předtím můj otec Spartaka 66 - 71. Nikdy se nic nepovolilo, nerozladilo v seřízení karburátoru.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009
Příspěvky: 28
Bydliště: Praha, Radotín
OdeslatZaslal: Po Lis 05, 2018 10:03 pm    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

2x24mm difuzer by mel byt v pohode pro motor 1221 (mam tam novou hlavu predelanou na natural). V tom asi problem nebude.

Jinak jsem jeste kontroloval rozdelovac, tam je mezera 0.35 mm, coz je vlastne taky idealni vzdalenost.

Z pocatku tohoto vlakna popisoval Jan75 dost podobny problem, treba se ozve. Teda pokud zustal u karburatoru BS.

Jeste otazka. Kdyby jeden cistic vzduchu kladl vetsi odpor pruchodu vzduchu nez druhy, nemohlo by se to projevovat takto? Ja si myslim, ze to bude nejaka podobna blbost...

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 685
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 7:28 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Jen drobná korekce toho, co o několik komentářů výše píše kolega mais: Karburátory s difuzérem 23 i 24mm mají výstupní hrdlo (=tedy to, co doléhá na sací potrubí) průměr 32mm, čili ať tam je ten či ten, žádný schod tam nevznikne...

Jinak já si osobně myslím, že opravdu může být problém v tom, že jsou tam dva karburátory s dif 24 -> v malých otáčkách vzniká v difuzérech malý podtlak a - pravděpodobně i v kombinaci s relativně malými tryskami je výsledkem to, že je v tomto provozním režimu chudá směs.

Ale opravdu jsem na dva karburátory nenajezdil tolik, co kolega felmel, takže můj příspěvek berte jen jako teoretický názor... Smíšek

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 380
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 7:35 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

krenik:
difuzer - ano 24mm není problém na karburátoru ale jaký je průměr trubky pod ním? - ono není problém difuzer zamotný, je problém, pokud jsou na sání schody a následně s otryskování - ten schod ti "redukuje" potenciál karburátoru (sebere to trochu výkonu, který by byl k dispozici, kdyby to bylo bez schodu), kompenzuje se to přetryskování - analogicky jako když se škrtí motorky pro 25kW atd - jedna z možností je clonka sání (právě ten schod) a přetryskovávací sada - pokud tam ten schod máš, potom je možná cesta pořešit přetryskování, konické srovnání schodu asi dvakrát symetricky nedáš
K filtrům: cokoli, co na takovém motoru není symetrické (u dvojité karburace) má vliv, většina toho je kompenzovatelná lehce jiným nastavením každého z karburátorů (aby byla dosažena relativní symetrie).

Felmel: nikdo netrvdí, že to seřídit nejde - otázka je jak Mrk
Jo jasně nepovolovaly, předtím tomu taky nebylo x desítek let a nemělo to kdovíco za sebou, dokud se ten jev neprojevoval i s novými a silnějšími pružinkami, tak mě taky nenapadlo, že je to možné, zvlášť, když na to nepůsobí nic jiného než předepínací síla od pružinky.

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009
Příspěvky: 28
Bydliště: Praha, Radotín
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 8:21 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Chlapi,
tak dnešní jízda ranní Prahou byla výrazně lepší, zřejmě pomohlo to, že jsem vyndal, vyčistil a vyfoukal ty trysky. Sice mě přišly v pohodě, ale nějak záhadně to pomohlo. Nebo pomohlo to, že se vyplavil benzin z karburátoru po vyšroubování trysek. Každopádně jízda byla mnohem lepší. Není to úplně ideální, ale myslím, že správným směrem je jít po karburátoru a prostě po sezoně vyčistit karburátory. Já se přiznám, že jsem to za celých 14 let NIKDY neudělal (udělal to jen Kozzel přes 2.5 lety). Tím to Vám děkuji za nápady.

A ještě taková zajímavost. Ráno mě napadlo po vycouvání z garáže, zkusit ty vzduchové čističe. Zkoušel jsem každý různě ucpat, abych zjistil, jak bude reagovat motor. Na konec tělesa čističe jsem navlékl gumovou rukavici, aby motor neměl kudy sát (tedy tou správnou cestou přes naolejovanou drátěnku). K mému překvapení motor jel dál. Měl sice tendenci trochu tu rukavici trochu vcucnout, ale prostě jel dál. Do karburátorů si tedy vzduch dokáže najít poměrně snadno jinou cestu (zřejmě buď okolo té manžety mezi karburátorem a tělesem čističe nebo zespodu tělesa čističe, kde je spojen gumou s víkem ventilů. To asi taky není úplně správně, že? Člověk si pak klade otázku, k čemu tam ten čistič je...

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 158
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 8:26 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

saje to například přes klikovou skříň okolo labyrintu, prostor klikové skříně je propojen se vzduchovým filtrem. Propojení slouží k odvedení přetlaku z klikové skříně, přetlak je způsoben netěsnými písty. Nacpat hadr do sání je způsob, jak u opotřebovaného motoru krátkodobě zabránit úniku oleje labyrintem. Vedlejším efektem je ovšem změna složení směsi a tím emisí.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 380
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 8:34 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Ahoj,
tak jen pro zajímavost jsem udělal jednoduchou simulaci, co se stane, když přijde 24mm difuzer na 23 mm sání, okrajové podmínky: 45°C vzduch to saje i vyfukuje, vstupní tlak 101325Pa, podtlak je generován zadanou rychlostí na výstupu 5m/s, výška trubky 24mm je 25mm, výška trubky 23mm je 40mm.



redukce.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  125.82 KB
 Čteno:  13 krát

redukce.jpg


_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Krenik
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvn 18, 2009
Příspěvky: 28
Bydliště: Praha, Radotín
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 8:45 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Ten průměr trubky taky zkontroluju, ale až přes zimu. Tak trochu doufám, že to bude v pohodě, tu generálku mi dělal Kozzel, takže nepředpokládám, že by nevychytal tyhle technické věci. Spíš předpokládám, že neplechu dělají různé netěsnosti, přicpání kanálků v karburátoru, špatné nastavení hladiny, špatně nastavená bohatost směsi, atd
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 380
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 9:05 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

Krenik:
pak dej prosím vědět, kam jsi se dostal a co jsi zjistil. Pokud budeš řešit čištění karburátorů, tak je na to fajn ultrazvuk.
Jinak souhlas - podle toho, jak popisuješ závadu, čekal bych stále problém v karburaci, než někde jinde

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 685
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 10:45 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

@mais: Co to tady pořád opakuješ o trubce 23 nebo 24mm, potažmo schodech v sání? Znovu opakuju, že oba dva typy karburátorů (tedy Jikov 32BS dif 23 i dif24) mají STEJNÝ průměr výstupního hrdla (tedy Tvou terminologií "trubky pod difuzérem"), a to - jak ostatně říká i samotné označení karburátoru - 32mm...
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 380
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: Út Lis 06, 2018 11:29 am    Předmět: Re: Seřízení karburátorů

GeorgePower: v tom případě se omlouvám za mystifikaci a šoupu nohama
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Felicie Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy