Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: ProxGe
Nový dnes: 0
Nový včera: 1
Celkem: 3288

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 52
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › O Spartaku › Pokec 440 › kladný pól na kostře
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
kladný pól na kostře

Jdi na stránku Předchozí  1, 2
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Pokec 440
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 224
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Po Pro 18, 2017 12:00 pm    Předmět: Re: kladný pól na kostře

Popíšu vlastní zkušenost Šokován : Feldu provozuji 13 let, najeto 45 tis. km. Po celou dobu mám ukostřený mínus (z kraje jsem experimentoval s rádiem), kvůli tomuto ukostření se nikdy žádné problémy nevyskytly, ani nevim kde by se dalo něco pozorovat.
Před těma 13 lety, když jsem Feldu zprovozňoval, dynamo dostalo nové uhlíky a ložiska, relé jsem dal 200W nepoužité ze Š 1202 (je větší), seřízení mi provedl jeden vyučený autoelektrikář už tehdy v důchodu a od té doby jsem nikdy elektriku neřešil. Ve dne svítim jak se má, dálkové cesty i v noci žádný problém. Baterie jsem za tu dobu měl tři, vždycky 44 Ah, nějaké obyč.
Osobně si myslím že na naše auta dávat ledky kamkoliv je prasárna a neúcta k tomu starému autu, pak už se to skutečně podobá tuningu. Kolega si dal na 110 R ledkové denní svícení, hnus fialovej!!!!! Jinak krásný auto.....
Jak píše Honza předemnou, když je to správně udělané a seřízené tak nemůže být problém.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
lubosto
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 10, 2009
Příspěvky: 258
Bydliště: Ústí n.L.
OdeslatZaslal: Po Pro 18, 2017 9:03 pm    Předmět: Re: kladný pól na kostře

Mais: Díky za perfektní popis a rozbor energetické bilance. Velmi zajímavé a pro mnohé hodně poučné čtení.
_________________
A přece se točí !
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 382
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: St Led 03, 2018 11:23 am    Předmět: Re: kladný pól na kostře

kie: www.ebay.com/itm/7Colo...57&vxp=mtr
_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
AndyJ
nováček
nováček


Založen: Pro 25, 2017
Příspěvky: 7
Bydliště: Šumperk
OdeslatZaslal: Ne Led 21, 2018 7:45 pm    Předmět: Re: kladný pól na kostře

Jako neodborník se zeptám: je rozdíl v nabíjení běžné baterie systémem + na kostře?
Čili mám-li baterii, kterou používám ve vozidle s klasickým zapojením - na kostře lze ji jen tak instalovat a provozovat ve spartaku? nebo je třeba mít jednu pro každé vozidlo?
Ptám se proto, že jsem zaslechl fámy o tom, že se baterie nabíjí nějak obráceně a není to tak jednoduché.

Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail
Návrat nahoru
radioelectrum
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Čvc 27, 2017
Příspěvky: 37
OdeslatZaslal: Ne Led 21, 2018 8:46 pm    Předmět: Re: kladný pól na kostře

To je pouze fáma, co asi vyšla z nerovnoměrného vybíjení jednotlivých článků zinkohlíkových baterií. U olověných akumulátorů to je zcela jedno. I u těch gelových, skrátka u všech. Samozdřejmě na ní musí být správně zapojená polarita.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 382
Bydliště: Plzeň
OdeslatZaslal: St Dub 04, 2018 8:18 pm    Předmět: Re: kladný pól na kostře

AndyJ :
Jako neodborník se zeptám: je rozdíl v nabíjení běžné baterie systémem + na kostře?
Čili mám-li baterii, kterou používám ve vozidle s klasickým zapojením - na kostře lze ji jen tak instalovat a provozovat ve spartaku? nebo je třeba mít jednu pro každé vozidlo?
Ptám se proto, že jsem zaslechl fámy o tom, že se baterie nabíjí nějak obráceně a není to tak jednoduché.

U baterky v klasickém autě je to jedno - tam se to nabíjí jak to auto dá. Problém je u dnešních dopravních prostředků - kdy dobíjení se aktivuje kdoví kdy (nechává to klidně padnout k 12,1V napětí baterky - náš plasťák s Euro 6 ujede klidně 20 km od nastartování, než se rozhodne dobíjet), aby byly nižší emise a navíc to jsou baterky pro Start stop systém (normální baterku tahle pitomost pošle vcelku rychle do kopru), pak se to dost často chová jako dobíjení lionky (ovšem bez balancování článků - ať už aktivní, či pasivního), tedy do dosažení požadovaného napětí se nabíjí konstantním proud a následně konstatním napětím - cílem je tam rychle nabouchat energii v dobře nabíjitelné části SOC baterky a omezit zatížení dobíjecího zdroje v tom zbytku (zase nemít exhalace), u normálních Lic-osi baterek se potom optimalizuje dobíjení na tepelné ztráty, množství přijaté energie (je dost rozdíl jestli dobíjíš 0,5C nebo 2C) a životnost...
snad to takhle abíčkovsky stačí

_________________
Největším požitkem motoristovým jest jízda krásnou krajinou otevřeným vozem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Pokec 440 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Nemůžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy