Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: vladimirrazumbura
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3251

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 32
Bots: 0
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
25/05/2018
28. Hradec Králové
 
10/08/2018
SPARTAKYÁDA 2018
 
24/08/2018
Kaplice
 
31/12/2018
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Hlava - "renovace"
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Hlava - "renovace"

Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 452
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: St Led 03, 2018 2:13 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Díra ve vahadlech bude určitě vydlabaná. Hlavně zespod (vlivem silového působení), tedy šišoid s delší osou cca svislou, což nelze ani dosti dobře přesně postihnout při měření kalibrem, leda kromě "dobrá / zmetková" aplikovat navíc i "oční" na průsvit okolo kalibru.
Mikrometr na otvory a měřit několikrát do kříže. Nebo pro hrubou kontrolu jak jsem psal výše - přesný váleček zasunou do toho pouzdra a průsvitem se alespoň ujistit o nekruhovitosti té díry.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: St Led 17, 2018 4:17 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Dotaz amatéra, může se stát za nějakých okolností, že by ventil(y) v rámci svého pohybu narazil(y) do pístu? Popř. jaká je cca vzdálenost pístu v H.Ú. od hrany talířku stlačeného ventilu? Díky
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: St Led 17, 2018 7:20 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

No stát se to u jistých motorů může (ty naše k nim bohužel patří...), a je to spíš tak, že píst narazí do ventilu, který se nestihl včas zavřít... Ohroženější jsou v tomto ohledu výfukové ventily, protože při výfukovém zdvihu jede píst proti otevřenému ventilu.

Pakliže je motor v bezvadném technickém stavu a není násilně přetočen (např. podřazení na nižší rychlostní stupeň při příliš vysoké rychlosti -> u našich aut a kvalitě synchronizace převodovky spíše teoretická věc...), tak to ventil vždycky stihne a pístu uteče. Pokud ovšem třeba praskne jedna ze dvou ventilových pružin, může se ve vyšších otáčkách stát, že to nestihne...

Ultimativní případ je pak destrukce rozvodového řetězu / řemenu, motor se pak potká kompletně a je na vyhození...

Jaká je nejmenší vzdálenost pístu od ventilu nevím, nikdy jsem to neměřil a je to samozřejmě odvislé od tvaru pístu a časování vačky, ale bude to v řádu jednotek milimetrů. Jinak v horní úvrati to (=nejmenší vzdálenost) nebude, to jsou oba ventily buďto dávno zavřené (kompresní zdvih), nebo sací dávno zavřený a výfukový se dovírá (standardní časování: výfukový ventil zavírá 9°po HÚ).

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: St Led 17, 2018 8:41 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ahoj, díky za odpověď. Porad se v teoretické rovině vracím ke svému problému s hlucnymi ventily.
Je možné ze bych, jak jsem výše už popisoval, pretazenim hlavy(a ze volna byla)utahnul momentakem hlavu tak, ze bych snížil kompresní prostor, ze by po ohrati nebyla hlucnost způsobena ventilovou vůli, ale písty? Ze by se dotykaly v horní utratí ventilu? Výfukové ? Nebo spis sací- větší průměr?(Tesneni pod hlavou před utazenim už saklo a dle mého názoru bylo už dost pozdě na pretazeni hlavy, bylo už dost “rozmocene” fridex, voda?)

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: St Led 17, 2018 8:56 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ne, to je nesmysl. Tedy za předpokladu, že jsou správně nastaveny rozvody (řetěz x vačka x klika).

Přetažením hlavy její vzdálenost od bloku změníš tak v řádu setin mm, možná ani to ne. Nejmenší vzdálenost ventil / píst je za shora uvedených podmínek v řádu milimetrů...

Jinak, jak už jsem psal, na horní úvrať zapomeň, a dvojnásob to platí pro sací ventily -> ty jsou (dokonce musí být) v (kterékoliv) HÚ dávno zavřené. Jinak ani teoreticky na zamýšlenou kolizi jejich větší průměr nemá vliv (jejich větší rozměr je v rovině kolmé na osu válce / pístu, takže i kdyby měly průměr přes celý píst, blíž k němu nebudou... Smíšek )

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: St Led 17, 2018 9:19 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

OK. Dík. Po vikendu budu snad chytřejší.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
rogalista
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 18, 2014
Příspěvky: 325
Bydliště: Podbořany
OdeslatZaslal: Čt Led 18, 2018 8:46 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

No k tomu těsnění pod hlavou: dotažením hlavy "nerozplácneš" těsnění tolik aby se ti hlava s ventilama natolik přiblížila pístům, že do nich budou klepat a pokud tvrdíš, že ti jede motor jako vítr, tak rozvodový řetěz je správně nasazený.

Ale za podrbání na hlavě by stála jedna věc, která se mi kdysi přihodila na "modernějším" motoru Š120: někdo přede mnou nasadil na známého Š120 (vrtání 72mm) těsnění z Š105 (vrtání 68 mm) a v tomto případě to miniaturní vymáčknutí těsnění však stačilo aby po dotažení hlavy v tom motoru začalo klepat jak před vylágrováním...
I když si myslím, že to muselo klepat již tomu kutilovi co to dělal přede mnou, ale písty si udělali prostor a ztichlo to. Do té doby než jsem tu hlavu nepřeháhnul.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: Čt Led 18, 2018 11:10 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

rogalista :
No k tomu těsnění pod hlavou: dotažením hlavy "nerozplácneš" těsnění tolik aby se ti hlava s ventilama natolik přiblížila pístům, že do nich budou klepat a pokud tvrdíš, že ti jede motor jako vítr, tak rozvodový řetěz je správně nasazený.

Ale za podrbání na hlavě by stála jedna věc, která se mi kdysi přihodila na "modernějším" motoru Š120: někdo přede mnou nasadil na známého Š120 (vrtání 72mm) těsnění z Š105 (vrtání 68 mm) a v tomto případě to miniaturní vymáčknutí těsnění však stačilo aby po dotažení hlavy v tom motoru začalo klepat jak před vylágrováním...
I když si myslím, že to muselo klepat již tomu kutilovi co to dělal přede mnou, ale písty si udělali prostor a ztichlo to. Do té doby než jsem tu hlavu nepřeháhnul.

.........po všem možném zkoumání provedených úkonů, vždy skončím u těsnění pod hlavou. Myslím, že tohle by taky mohl být z části důvod. Uvidíme po víkendu. Díky

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: So Led 20, 2018 7:48 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ahoj, mužů se zeptat z jakého důvodu jsou na výfukových ventilech mezi ventilem a vahadlem na dříku nandane “kloboucky”? A jak hodně těžko mají jít ztahnout z dříku ventilu? Na prvním a druhem válci se jsou hodně volné a kolibaji se a na třetím a čtvrtém válci se sundaji za použití větší síly. Diky
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: So Led 20, 2018 10:29 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Jsou tam úplně k ničemu a pro zlost... Kompletně to sundej a nech vahadla dosedat přímo na dříky ventilů.

Ne nadarmo u následnických motorů Škoda se už nepoužívaly...

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 452
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Ne Led 21, 2018 7:29 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Kloboučky - bacha na věc! Některé série výfukových ventilů byly nepatrně kratší, a na ty právě patří ty kloboučky. Proto, že byly vyrobeny z měkčího materiálu a ty tvrdé kloboučky chránily konec dříku před roztemováním. Pokud jsou tedy na autě takovéto kratší ventily, rozhodně bych je tam nechal!
Jde to poznat i pouhým pohledem na konec ventilu, vyčnívající z misky nad klínky. Ten kratší vyčnívá méně....

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Ne Led 21, 2018 8:53 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ano, mají chránit konce dříků ventilů... Nicméně - jak vidno i ze zkušenosti kolegy Duncane, jsou tam spíše pro zlost... Takže, minimálně pro tu zkoušku s jinou klaviaturou bych je sundal, samozřejmě za předpokladu, že i bez nich půjde seřídit správná ventilová vůle (rozsah seřizovacích šroubků...).

Každopádně je to věc (tedy ty kloboučky), která do toho systému vnáší další neznámou.

Jestli tam jsou ty ventily jak popisuje felmel, tak bych se zamyslel nad jejich výměnou za normální a ty kloboučky bych definitivně zahodil.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: Ne Led 21, 2018 8:56 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

felmel :
Kloboučky - bacha na věc! Některé série výfukových ventilů byly nepatrně kratší, a na ty právě patří ty kloboučky. Proto, že byly vyrobeny z měkčího materiálu a ty tvrdé kloboučky chránily konec dříku před roztemováním. Pokud jsou tedy na autě takovéto kratší ventily, rozhodně bych je tam nechal!
Jde to poznat i pouhým pohledem na konec ventilu, vyčnívající z misky nad klínky. Ten kratší vyčnívá méně....
Přesně tak, ty ventily jsou kratší než sací. Klidně bych je tam nechal, ale jak jsem psal dva jsou úplně volné a dva jdou sundat za pomoci síly. Myslím jestli nemůžou dělat ten můj problém s cvakajicimi ventily. Koukal jsem ze na Pragosu nové prodávají.

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Ne Led 21, 2018 1:08 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Můžou k tomu problému minimálně přispívat, viz výše.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: Út Úno 13, 2018 8:07 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ahoj všem, potřebuji poradit.
V knize náhradních dílů na Octavii rok 60 není určeno u položky č.17-kulový čep vahadla- jaký je jeho průměr. V nabídce náhradních dílů firmy PRAGOS jsou nabízené průměry dva a to 7mm a 9mm.
Může mi někdo poradit na které motory je určen průměr 7mm a na které 9mm? Je to mezi sebou možno zaměnit? Musí k příslušnému průměru být učena typově i rozvodová tyčka? Díky

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 678
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Út Úno 13, 2018 7:42 pm    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Je to záměnné, tyčky se nemusí měnit. Důležitý je poloměr té funkční kulové části, a ten je stejný.

Ten větší průměr je na starší motory, ten menší je z 1203 (tedy alespoň pokud vím). V origo katalogu ND z roku 1968 je u té pozice 17 uveden jen jeden typ (105-02660); na 99,9% ten s větší hlavičkou. Takže na ten Tvůj motor patří ty větší (ale jak napsáno výše, funkčně je to jedno a je možno použít obojí).

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Duncane
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Čvn 19, 2017
Příspěvky: 145
Bydliště: ČR
OdeslatZaslal: St Úno 14, 2018 9:26 am    Předmět: Re: Hlava - "renovace"

Ahoj, díky za vysvětlení a odpověď.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Strana 10 z 10


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy