Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Tatra600tatraplan
Nový dnes: 1
Nový včera: 0
Celkem: 3214

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 0
Návštěvníků: 91
Bots: 1
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
31/12/2017
Silvestr
 
12/08/2018
SPARTAKYÁDA 2015
 

_TOGGLE OBJEDNÁVKA-

-->BEZ REGISTRACE<--
274 stran A4 - Náhled

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Kompresní tlaky
 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Kompresní tlaky

odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Swen
V záběhu
V záběhu


Založen: Úno 17, 2017
Příspěvky: 11
OdeslatZaslal: Čt Lis 30, 2017 8:38 am    Předmět: Kompresní tlaky

Hoši, z vašich zkušeností...

Když mě na Otavii super tlaky na ohřátým motoru ukazují Prvni válec 8,5, druhej 8,třetí 8 a poslední 7,2. Řešili by jste to nějak nebo nechat bejt zatím ?

Motor jde podle zvuku OK teplej i studenej, na volnoveh i v otackach. (ptám se - dělám renovaci auta a motor je v podstatě ještě "venku")

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Čt Lis 30, 2017 9:56 am    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Ahoj, vůbec to neřeš - není totiž podle mě ani co. Kdysi jsem se na vícero motorech setkal s tím, že třetí a čtvrtý válec měly menší kompresní tlaky než třeba první. No a pak jsem zjistil, že je to tím, že v průběhu zkoušky (začínal jsem tak nějak logicky vždycky prvním válcem) se na těch válcích, které se měří později, naředí olejový film na válcích benzínem a kompresní tlak pak při zkoušce vyjde menší... Schválně zkus udělat měření v opačném pořadí válců -> pravděpodobně se hodnoty komprese na jednotlivých válcích otočí.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Swen
V záběhu
V záběhu


Založen: Úno 17, 2017
Příspěvky: 11
OdeslatZaslal: Čt Lis 30, 2017 10:57 am    Předmět: Re: Kompresní tlaky

ne je to tak jak píšu. Měřil jsem i v opačným pořadí. Mě šlo o to jestli ma někdo zkušenost že když vidí že rozdíl mezi první a čtvrtým je 1,5 kp tak jestli už pomejšlet radši ted na GO nebo to dá dlaších 30 tis km bez problémů. Nemám zkušenost. Ten slabší 4 válec prisuzuju tomu že je to dál od studeny vody a prostě se hůř chladí.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Jan75
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 29, 2011
Příspěvky: 199
Bydliště: Semily
OdeslatZaslal: Čt Lis 30, 2017 11:48 am    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Já bych sundal hlavu, překontroloval stav a těsnost ventilů, netěsnící zabrousil. Po té ventily znovu seřídit. Zas tolik práce to není a budeš vědět na čem seš po následným přeměření tlaků.
GO motoru je až to poslední.

_________________
Dřív ten benzin stejně voněl líp!!
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 277
Bydliště: Plzeň- Červený Hrádek
OdeslatZaslal: Čt Lis 30, 2017 7:38 pm    Předmět: Re: Kompresní tlaky

A když už budeš mít sundanou hlavu, tak můžeš zkontrolovat vložky na vyběhání, nevyuhlované ojnice atd...pokud vše bude ok, tak už Ti zbývají jen pístní kroužky, ale vzhledem k tomu, jak to popisuješ, tak bych před sundáním hlavy se podíval na seřízení a seřizování ventilů, když jsem auto přivezl taky jsem našel podobnou chybu, stačilo vyměnit pár věcí u seřizování ventilů a seřídit je (závity seřizovacích matek byly ko, takže člověk seřídil, projel se a mohl znova)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail ICQ Galerie
Návrat nahoru
DUB57
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Lis 14, 2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Karlovy Vary
OdeslatZaslal: Po Pro 04, 2017 8:10 am    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Tlaky na válcích by se správně měli zkoušet s demontovaným karburátorem,nebo s otevřenou klapkou a bez benzínu!!!
_________________
Mám Spartaka i když se tomu říká Oktávka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Galerie
Návrat nahoru
Maverick
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 18, 2010
Příspěvky: 147
Bydliště: Slovensko, okres Brezno
OdeslatZaslal: Po Pro 04, 2017 7:01 pm    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Nazdar, ja tlaky meriam najprv za studena, motor je v poriadku ak sa tlaky nelíšia viac než o 1kp/cm2. Odpojím prívod benzínu. Škrtiacu klapku mám otvorenú naplno a tak točím štartérom 3 sekundy. Poznačím si všetky tlaky po prvom meraní a následne vstreknem do valca trochu motorového oleja. Ak sa tlak zlepší, je vôľa na piestnych krúžkoch/valcoch a takto postupne všetky 4. Ak sa tlak nezlepší, netesnia ventily.

Na foto dolu máš hodnoty ktoré zodpovedajú motorom s rôznymi kompresnými pomermi. Bolo by dobre poznať akú máš hlavu a tvar piestov.



tlaky.jpg
 Popis:
 Velikost souboru:  32.86 KB
 Čteno:  25 krát

tlaky.jpg


_________________
Keď muž otvorí žene dvere auta, je nové buď auto alebo žena. Ščástnééé
Zobrazit informace o autorovi ICQ Galerie
Návrat nahoru
felmel
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Zář 06, 2004
Příspěvky: 423
Bydliště: Pardubice
OdeslatZaslal: Út Pro 05, 2017 3:16 pm    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Nevím, nevím, pánové, jestli tuto záležitost zbytečně nehrotíte Šokován .
Jak se tohle dělalo dříve? Prostě se motor opatrně a pozvolna otáčel za pomocí kliky. Sledoval se pružný odpor proti otáčení. Dále syčí - nesyčí někde/někam? A kam a který válec - pokud syčel, pomocník poslouchal u vstupního hrdla karburace. Pokud SLYŠEL, byl to sací ventil. Pokud neslyšel, šlo se dál. Hustý olej do válce - syčení ustalo=kroužky; neustalo=výfukový ventil. Pokud nesyčelo nikam a odpor válců byl +- stejný, byl motor OK. Zkouška "zadarmo, rychle a celkem spolehlivě". Podpálený / netěsný výfukový ventil šlo poznat dlaní na konci výfukové trubky po mírném přiucpání na volnoběh; žere / nežere olej; hotovo....
Ony tyhle motory toho vůbec moc speciálního nepotřebují pro spokojený život.
Vážněji - pro objektivitu měření kompresních tlaků manometrem a pro ev. možnost kontroly naměřených hodnot s předepsanými je také zapotřebí dodržet otáčky při měření. Obvykle platí čím rychleji točím, tím víc naměřím. Pro jaké otáčky jsou vůbec definovány ty tabulkové hodnoty??
Některé typy motorů mají tu závislost ukrutnou, jiné nikoliv.
Příklad - na počátku 70. let byly doma dva vozy, oba vybavené klikou. Š 1201 (epsilon = cca 7) a velmi zánovní VAZ 2101 (epsilon = 8,8, ještě to úplně první provedení). Ten žigul "na klice" vůbec kompresi neměl, škodovka jaxviňa.
Dokonce natočit žigula klikou bylo, jistě zčásti dáno i tímto, (téměř) nemožné. Sedan chytal na půlotáčku.
Můj závěr - toto vůbec neřešit, pokud se ten motor neprojevuje nedobře jiným způsobem.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Swen
V záběhu
V záběhu


Založen: Úno 17, 2017
Příspěvky: 11
OdeslatZaslal: Pá Pro 08, 2017 11:05 am    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Jen ještě doplním kolegu co psal ohledně otáček vs. komprese. Dává to smysl, ale paradoxně se mě to neprojevilo. Na slabší baterku kdy to točilo očividně míň byly tlaky stejný jako když to točilo jak o závod.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
lubosto
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 10, 2009
Příspěvky: 235
Bydliště: Ústí n.L.
OdeslatZaslal: Pá Pro 08, 2017 6:58 pm    Předmět: Re: Kompresní tlaky

Swen :
Jen ještě doplním kolegu co psal ohledně otáček vs. komprese. Dává to smysl, ale paradoxně se mě to neprojevilo. Na slabší baterku kdy to točilo očividně míň byly tlaky stejný jako když to točilo jak o závod.
Ale to, jak to výše popsal felmel je spolehlivá a nejlevnější metoda. Sám mám tester na tlaky, stroboskop, ale nejlepší je "hudební sluch" a cit pro to auto Smíšek

_________________
A přece se točí !
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy