Vítejte naSPARTAKY.CZ, Škoda 440, 445, 450 - Spartak
_TOGGLE
_TOGGLE Hlavní nabídka


 SPARTAKY.CZ Open/close this menu




 SHÁNÍM-NABÍZÍM Open/close this menu

 STAHUJ Open/close this menu

 Sčítání Open/close this menu




_TOGGLE SpartakyWiki: Vyhledávání
 

_TOGGLE Uživatelé

Vítejte Anonymous

Přezdívka
Heslo

Zápis:
Poslední: Olko
Nový dnes: 0
Nový včera: 0
Celkem: 3164

Spartakovců on-line:
Spartakovců: 2
Návštěvníků: 29
Bots: 2
tým: 0
Členové on-line:

On-line není žádný člen!

_TOGGLE Vyberte si jazyk

_TOGGLE Kalendář akcí
12/08/2017
SPARTAKYÁDA 2015
 
31/12/2017
Silvestr
 

Fórum › Octavia Forum › Oktávky › Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3
SPARTAKYÁDA 2016 - 33 Spartaků v Trhové Kamenici

 FAQ   Hledat   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení
Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Honzax3
nováček
nováček


Založen: Úno 20, 2016
Příspěvky: 8
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 8:04 pm    Předmět: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Ahoj pánové, založil jsem nové fórum, protože by mě zajímalo, co by obnášela přestavba motoru 1089 ccm na 1221 ccm. Mám v Octávce ten malý motor a táhne velice vlažně a hlavně do kopce je to těžký lenochod, nedej bože naložit 2 dospělé a 3 děti. Podle původního tachometru má mít najeto nějakých 65500 km, ale čert tomu věř. V chytrých knížkách jsem se dočetl, že motor 1221 ccm má jednak o 5 HP větší výkon, ale hlavně o nějakých 16 Nm větší krouťák, což už by mělo jít znát. Idea je taková, neměnit motor, ale přestavět ho na 1200 ccm, tak jako tak plánuji menší GO (písty, kroužky, možná přebrousit klika - ale neklepe, možná srovnat palici), protože motor je původní dle TP. Co obnáší přestavba - jde pouze o výměnu vložek a pístů, nebo je třeba i jiná hlava (průměr ventilů?), popř. jiný karburátor, nebo stačí přetryskovat? Ostatní komponenty předpokládám zůstávají stejné, nebo je i jiná klika, vačka atd. Předem moc díky za kvalifikované rady Ščástnééé
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Pachto
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 25, 2012
Příspěvky: 197
Bydliště: Nové Město nad Metují
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 8:45 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Hlavní rozdíl je v průměru, 1089 ccm má 68 mm a 1221 ccm má 72 mm. Takže by se musel převrtat blok.
_________________
Každé auto si zaslouží druhou šanci.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
bobi-h
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 25, 2006
Příspěvky: 330
Bydliště: Kaplice
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 9:48 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Já osobně bych ten původní motor udělal, náš spartak i s přívěsem Skyf utíká pěkně a nebo dal originál 12 motor. Obojí tě vyjde levněji a hlavně bez problémů
_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
tripworld
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 03, 2014
Příspěvky: 71
Bydliště: Trencin
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 10:27 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Podľa mojich skúseností a informácií, bez použitia bloku pre 1200 nie je možné z 1100 spraviť 1200. Ja som to riešil opačne chcel som z 1200 robiť 1100. A kupoval som druhý celý motor.
Hlava je zameniteľné pre oba objemy to isté vačka, kľuka sa delí na hrubé a tenké ložiská záleží od ročníka.
O pôvodný stav ti asi nejde keď chceš zmeniť objem tak sú tam aj rôzne iné detaily.

Zobrazit informace o autorovi Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 636
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: So Úno 11, 2017 11:48 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

tripworld :
Podľa mojich skúseností a informácií, bez použitia bloku pre 1200 nie je možné z 1100 spraviť 1200. Ja som to riešil opačne chcel som z 1200 robiť 1100. A kupoval som druhý celý motor.
Hlava je zameniteľné pre oba objemy to isté vačka, kľuka sa delí na hrubé a tenké ložiská záleží od ročníka.
O pôvodný stav ti asi nejde keď chceš zmeniť objem tak sú tam aj rôzne iné detaily.

Ale samozřejmě, že to jde... Jak už psáno výše, musel by se ale převrtat blok, aby se do něj ty větší vložky vešly. Opačně (tedy z 1200 na 1100) to pochopitelně nejde.

Hlava se liší, ale ani zde nemá kolega tripworld úplnou pravdu. Jedenáctková hlava na dvanáctku použít lze (dokonce to býval takový dobový tuning, protože má pak ta dvanáctka s jedenáctkovou hlavou vyšší kompresi. Opačně to ovšem zaměnit nelze...).

Vačka je v obyčejných motorech stejná. Klika v motorech ze stejného ročníku rovněž.

Takže rada pro Honzux3: Jak už psáno výše, kup 12ku motor a naklepni na něj Tvoje číslo motoru a máš nejefektivněji vyřešen problém...

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 959
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 12:00 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Honzax3: nevím jestli si od toho motoru neslibuješ příliš.... mám oktávku v 1221 a 1089 motorizaci a zase to není takový rozdíl, abych kvůli tomu řešil předělávání motoru.

Jde spíš o to jestli tu 1089 máš dobře seštelovanou a jestli opravdu není před smrtí, motor kde už není komprese prostě táhnout nebude.

Jedinej důvod proč bych šel do 1221 je ten, že ty válce se daly jeden čas snáz sehnat než ty 1089 ( aukro.cz/skoda-spartak...69827.html ) a za rozumné peníze (myslím, že němci nebo kdo to vyráběl), ale mám dojem že dnes už je to asi jedno, protože ta fabrika skončila.

Asi bych spíš chtěl mít to origo...

Jinak číslo už se dnes přerážet nemusí - stačí vymazat z TP a pak tam můžeš dávat každej tejden jinej motor - (teda oni by to neměli čistě teoreticky na STK řešit vůbec, ale často jsou tam debilové).

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
GeorgePower
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Srp 27, 2010
Příspěvky: 636
Bydliště: Habartov
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 12:19 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Jasně, číslo motoru se dnes na STK už neřeší (tedy nemělo by...) Smíšek Já jsem spíš pochopil to, že kolega je rád, že má v autě origo motor (= tedy s číslem, které sedí se štítkem), a proto ho nechce měnit, ale předělat. Tak jsem navrhl jednodušší řešení Smíšek
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Pachto
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Říj 25, 2012
Příspěvky: 197
Bydliště: Nové Město nad Metují
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 12:53 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Mě na STK se zadomotorem řešili číslo motoru, podle něj přišli na to že je to jinej typ, než v papírech (ikdyž ten motor tam byl odjakživa a čísla seděli, chyba se stala nejspíš při vydání druhopisu), jinak na pohled neroznatelé. 14 let si toho nikdo nevšímal, ale jakmile jsem to auto koupil já, tak mě čapli. Stalo mě to 3 hodiny přesvědčování na úřadě, aby mi to přepsali Smíšek
_________________
Každé auto si zaslouží druhou šanci.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Galerie
Návrat nahoru
KIE
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Úno 05, 2005
Příspěvky: 959
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 1:21 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

pachto: nechápu, teda STK ano - tam je to klasika, že začnou štourat v čísle motoru a bohužel někde jsou dost inteligenti, aby zjistili, že se z toho dá vytáhnout, že jde o jiný typ motoru (a to JE problem).

Ale na úřadě tam je to otázka 5 minut požádat o výmaz čísla motoru, tj. ne přepsání na jiné číslo, ale výmaz čísla motoru a pak už se nemají na STK o co opřít.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Plzeň- Červený Hrádek
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 8:26 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

KIE :
pachto: nechápu, teda STK ano - tam je to klasika, že začnou štourat v čísle motoru a bohužel někde jsou dost inteligenti, aby zjistili, že se z toho dá vytáhnout, že jde o jiný typ motoru (a to JE problem).

Ale na úřadě tam je to otázka 5 minut požádat o výmaz čísla motoru, tj. ne přepsání na jiné číslo, ale výmaz čísla motoru a pak už se nemají na STK o co opřít.
Nemají se o co opřít u našich aut, ale pokud má číslo motoru i informaci o typu, tak pozor na to, že po výmazu čísla motoru, nemusí sedět na výrobním čísle motoru pořadová část čísla, ale musí sedět typ. Jinými slovy pokud bude mít motor číslo 471*xxxxxxxxxx*, tak po výmazu čísla může být zase použit jen motor řady 471.. což je při lepení aut, které už jsou tímto číslem vybaveni trošku problém.

Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail ICQ Galerie
Návrat nahoru
Honzax3
nováček
nováček


Založen: Úno 20, 2016
Příspěvky: 8
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 9:53 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Chlapi, díky za rady, motor by měl být seřízen OK, ale zkusím si s tím ještě pohrát, zkusím asi někde sehnat kompresmetr a změřit kompresi, spíš si myslím, že motor je spíš už vychozený, i podle spotřeby oleje, která je na můj vkus o něco větší, než by měla být (i když norma je až 1l/1000 km, což by tak mohlo odpovídat). A nebo seženu slušnou 12 motor a přehodím to, přerazil bych čísla, protože auto je na veteránských RZ a číslo motoru je uvedeno v průkazu HV. V každém případě moc díky za rady Smíšek
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
mais
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Kvě 26, 2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Plzeň- Červený Hrádek
OdeslatZaslal: Ne Úno 12, 2017 3:11 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Honzax3 :
Chlapi, díky za rady, motor by měl být seřízen OK, ale zkusím si s tím ještě pohrát, zkusím asi někde sehnat kompresmetr a změřit kompresi, spíš si myslím, že motor je spíš už vychozený, i podle spotřeby oleje, která je na můj vkus o něco větší, než by měla být (i když norma je až 1l/1000 km, což by tak mohlo odpovídat). A nebo seženu slušnou 12 motor a přehodím to, přerazil bych čísla, protože auto je na veteránských RZ a číslo motoru je uvedeno v průkazu HV. V každém případě moc díky za rady Smíšek

Spotřeba oleje může být jen jetými stíracími pístními kroužky
Kompresi určitě změř a ještě nezapomeeň na aspekt starého auta - dnešní nová auta jezdí se stejným výkonem lépe, protože mají komplexně menší mechanické ztráty

Zobrazit informace o autorovi Odeslat e-mail ICQ Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 46
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Po Úno 13, 2017 10:04 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

ahoj,
nech to tak, jak to je, s 1089 ccm. S autem starým přes padesát let není důvod jezdit rychle a není ostuda jezdit pomalu.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
ondra440
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC
ZASLOUŽILÝ SPARTAKOVEC


Založen: Zář 04, 2006
Příspěvky: 1483
Bydliště: Výchdní Čechy
OdeslatZaslal: Po Úno 13, 2017 11:11 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Naprosto není :-), ostatní účastníci jsou vždy ohleduplní a proto je dobré se ploužit do každého prudčího kopce na trojku...

Vůbec nejde o ostudu, pokud se chce někdo ploužit, ať si koupí předválku. Jezdit s oktávkou 60 je nesmysl, ideál je 80-85. Pokud budeš generálkovat motor, převrtal bych blok a dal 1221 hlavu. Má to jen výhody.

Svezl ses v nějaké jiné oktávce?

Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
Honzax3
nováček
nováček


Založen: Úno 20, 2016
Příspěvky: 8
OdeslatZaslal: Út Bře 07, 2017 4:46 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Čau, v jiných Oktávkách jsem se už svezl (1221 ccm), takže myslím mám srovnání, ta moje jede o poznání hůř, hlavně kopce atd. Ale co, má to dle tacho 63 tis. km (možná ve skutečnosti i víc), takže pomalu svoje za sebou, půjde do budoucna na GO. A asi to nechám převrtat na 12, protože z venku motor zůstane totožný a výhody jsou jasné - cca o 5 PS větší výkon a o 15 Nm větší krouťák (tabulkově) a hlavně ta pružnost se počítá. Tož tak na světě Smíšek
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 46
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Út Bře 07, 2017 8:37 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

Honzo já si nemyslím, že 63 kkm je důvodem pro to, aby motor měl malý výkon. Spíš bych se podíval na předstih, na seřízení ventilů a karburátoru, na to, jestli ti fubguje odstředivá a podtlaková regulace předstihu. Myslím si, že někde najdeš příčinu toho, proč auto jede hůř, než jiné.
Mimochodem osazení karburátoru je vymyšlené pro benzín a ne pro dnešní směs benzínu a lihu. Na dnešní palivo je potřeba směs trochu obohatit, dosáhneš toho osazením větší trysky a správnou volbu ověříš přemeřením emisí. Při správné bohatosti směsi by měl být obsah CO cca 5-6% . Já mám ve svém 1221 motoru trysku 140 namísto doporučené 125. S originální tryskou to škube a jede blbě, se stočtyřicítkou má motor krásně plynulé reakce na přidání plynu a žere cca 7,5 l/100km.

Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
spartakus
SPARTAKOVEC
SPARTAKOVEC


Založen: Led 06, 2012
Příspěvky: 188
OdeslatZaslal: Čt Bře 09, 2017 7:25 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

To MiHa: Tak to máš hodně pěknou spotřebu. Já taky kdysi laboroval s tryskama, ale buď to bylo líné a moc to nejelo - zato spotřeba byla menší, nebo naopak motor jel jako ďas, ale spotřeba enormní. Nakonec jsem tam dal nazpět původní osazení a dosáhl tak jakéhosi kompromisu. Jak máš celkově seřízený motor?? Myslím kolik st. máš předstih, kolik ot/min. volnoběh, vůli ventilů... Jezdíš na NAT 95?
Zobrazit informace o autorovi Galerie
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 46
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: Čt Bře 09, 2017 7:44 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

jezdím na N95 s benaditem, předstih nastavuju tak, že si povolím rozdělovač a za běhu motoru s ním otáčím tak, aby motor měl na volnoběh co největší otáčky. Ventily 0,15/0,20, . Volnoběžné otáčky nevím, nastavuju to od oka. Rozdělovač mám zrepasovaný (tzn. vyčištěný, zbavený rzi a nečistot a namazaný) tak, aby hladce chodila odstředivá o podtlaková regulace. V každém případě při správném seřízení musí motor snést jakoukoli manipulaci s plynem bez zakopávání, musí mít hladné přechody jako dnešní auta se vstřikováním. Při správně velké trysce musí studený motor bez sytiče zdechnout.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Honzax3
nováček
nováček


Založen: Úno 20, 2016
Příspěvky: 8
OdeslatZaslal: Pá Bře 10, 2017 1:35 pm    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

No tak s tím rozdělovačem to zkusím, dává to logiku, když má motor na volnoběh největší otáčky, tak by měl běžet nejhladčeji a tím i nejlíp. Samozřejmě volnoběh doštěluju dorazovým šroubem, příp. nastavením bohatosti směsi. Vyzkouším, uvidím, dám zprávu.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
MiHa
SPARTAKOVEC aspirant
SPARTAKOVEC aspirant


Založen: Dub 11, 2016
Příspěvky: 46
Bydliště: Praha 4
OdeslatZaslal: So Bře 11, 2017 6:54 am    Předmět: Re: Přestavba motoru 1100 na 1200 cm3

ono to platí při libovolných otáčkách, nejen na volnoběh, že při správném nastavení předstihu má motor největší otáčky. Můžeš si to vyzkoušet tak, že dorazovým šroubem si nastavíš volnoběh na řekněme 2000 otáček za minutu a zakroutíš rozdělovačem. Pokud má rozdělovač funkční regulaci předstihu, pak stačí předstih nastavit v jednom bodě.
Zobrazit informace o autorovi
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma   _PRINTER    Obsah fóra Oktávky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1


Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžete připojovat soubory k tomuto fóru
Můžete stahovat soubory z tohot fóra


Facebook

 
 

optimalizace PageRank.cz
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy